تعداد بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۱۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷ - 2022 03 December
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

 

منتقدان محترم
نامه محیط‌زیستی شما در در اختیار سازمانهای مربوط قرار گرفته؛ اما متأسفانه هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

محیط زیست - پارک ملی قطرویه
با عرض و سلام خدمت تمام کشاورزان زحمتکش بخصوص کشاورزان زحمتکش دهچاه، آمار برداشت زعفران درست است و در بهترین شرایط، در منطقه حاصلخیز دهچاه تا ده کیلو در هکتار هم برداشت می‌شود و زعفران دهچاه، جزو بهترین زعفران ایران است. اما متأسفانه کشاورزان زحمتکش دهچاه با وجود خاک حاصلخیز با مشکلاتی روبرو هستند و از خیلی چیزها بگذریم، از ورود گورخر‌های گرسنه به منطقه کشاورزی دهچاه به هیچ وجه نمی‌شود گذشت. متأسفانه همه نهاد‌ها حتی جهاد کشاورزی هم به عنوان نهاد حمایت کننده کشاورزان سکوت کرده‌اند. به چه دلیل هر شبانه‌روز این گورها صدها میلیون تومان به کشاورزان دهچاه خسارت وارد می‌کنند؟ سکوت تا کی؟ خیانت تا کی؟ امتناع کردن از فنس‌کشی در منطقه حفاظت شده به چه دلیل؟ هزینه نکردن بودجه علوفه گورها تاکی؟ سود محیط‌زیست با ضرر کشاورزان دهچاه و حسن‌آباد همراه شده است. هزینه تهیه علوفه گورها ماهیانه حدوداً ده میلیارد است. آیا هیچ علوفه‌ای دراین سالها به گورها داه شده است؟

پاسخ محیط زیست:
با سلام، لطفاً با مسئول پارک ملی قطرویه صحبت کنید.
-----------//-----------

فرماندهی انتظامی
از مسئولان محترم نیروی انتظامی می‌خواهیم با راکبان موتورسیکلتی که به سن قانونی نرسیده‌اند، برخورد کنند تا سوار وسیله نقلیه نشوند.
زمان ما تا گواهینامه نمی‌گرفتی، جرئت نداشتی سوار موتورسیکلت شوی و پلیس برخورد می‌کرد. الان هر چه بچه هست، یک موتورسیکلت سوار است و با سرعت بالا رانندگی می‌کند.

پاسخ فرماندهی انتظامی:
با سلام، برخورد صورت گرفته و از این به بعد نیز با شدت بیشتری در دستور کار خواهد بود.
-----------//-----------

جهاد کشاورزی
مسئول نانوایی تنوری با خانومش که هر دو جوان هستند، چند سال است نان خوب و سنتی روی سنگ و تنور گلی می‌پزد. آنها فقط شبها پخت می‌کنند. دلیل پخت کمشان را من و چند مشتری دیگر پرسیدیم. پاسخشان این بود که سهمیه ۱۱۵ کیسه آرد داریم و مجبوریم شبی ۳ یا ۴ کیسه آرد بپزیم. چرا اکثر نانوایی‌ها حدود ۲۰۰ کیسه به بالا آرد دارند؛ ولی جهاد کشاورزی به این زوج جوان کمک و سهمیه‌شان را زیاد نمی‌کند؟ 

پاسخ جهاد کشاورزی:
با سلام، نانوایی تنوری سهمیه آرد پایینی دارد و فقط در یک شیفت می‌تواند پخت انجام دهد. در تلاش برای کسب سهمیه این نانوایی هستیم.
-----------//-----------

راهنمایی و رانندگی - شهرداری نی‌ریز - جهاد کشاورزی - شورای ترافیک - راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
در مورد مطلب «جاده پر حادثه اما بی‌صاحب!» می‌خواستم بگویم لطفاً به جای پرداختن به این راه‌حل‌های پیچیده و معمولاً غیر قابل انجام، به موتورسواران جوان که در این جاده و دیگر جاده‌های شهر با سرعتهای مافوق صوت حرکت می‌کنند و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند و مقصر اصلی این گونه حوادث هستند، بپردازید. همیشه می‌گویید جاده خراب است. فرض کنیم خراب باشد. روزانه چند صد نفر در این جاده‌های خراب رفت و آمد می‌کنند؛ ولی برایشان اتفاقی نمی‌افتد. چرا؟ چون قوانین را رعایت می‌کنند. در این گونه موارد بیشتر باید راننده یا موتورسوار را مقصر دانست؛ نه جاده را. جاده فقط برای کسانی خراب و نا امن است که سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند. ضمناً پیشنهاد می‌شود با کسانی هم که تصادف می‌کنند مصاحبه کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با سلام، از این که با منطق و استدلال به همه جوانب این پدیده پرداخته‌اید، از شما سپاسگزاریم.
-----------//-----------

شبکه بهداشت و درمان
در مورد مطلب «دستاوردهای شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز از سال 1397 تاکنون» می‌خواستم بگویم همه مصوبات و کارهای دولت قبلی و فعلی و مصوبات مجلس را نوشته‌اید؛ مثلاً استخدام نیرو که با مصوبه دولت است، چه ربطی به شبکه بهداشت دارد؟ یا این که تبدیل وضعیت ایثارگران با مصوبه مجلس است. حالا این شبکه بهداشت نی‌ریز که به گفته خودشان ظاهراً مافوق فعال است، چرا داروخانه درمانگاه دولتی بخشها را به بخش خصوصی داده‌ است؟ یک دوگانگی؛ درمانگاه دولتی یک اتاقش داروخانه خصوصی است؟! اگر خصوصی‌سازی بدین شکل قانونی است، چطور شبکه بهداشت نتوانسته مسئولیت تأمین داروی بخشها را در خود شهرستان نی‌ریز حل کند و به بختگان سپرده شده است؟

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
سلام و خدا قوت، مصوبات مجلس در تمامی ادارات و سازمانها بوده و به دلایل مختلف اجرا نشده است. 
در مورد داروخانه، مجدد اعلام می‌کنم شعب دارویی در شهرستانها همانند تمامی کشور به همین صورت است و کاملاً قانونی است. این که داروخانه‌ای بتواند مسئولیت شعب را به عهده بگیرد، بر اساس مناقصه و قرارداد‌های خصوصی است؛ نه این که مربوط به چه شهر و چه مکانی باشد‌. حضور بستگی به شرکت‌کننده‌های در مناقصه دارد. خصوصی‌سازی در ارائه خدمات درمانی، اصلی است که دولت همواره بر آن تأکید داشته است.
-----------//-----------

نماینده مجلس
لطفاً کمک کنید تا جاده بین باغی بیدبخون که بالا و پایین آن آسفالت شده و پایین آن خاکی مانده، آسفالت شود. ما باغداران همکاری و مساعدت مالی می‌کنیم. خواهش می‌کنیم از شهرداری هم کمک بگیرید تا راه مردم آسفالت شود.

پاسخ روابط ‌عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکترطهماسبی:
با سلام خدمت شهروندان عزیز و گرامی، در خصوص مطالبه شهروند گرامی اعلام می‌گردد فعالیت شهرداری‌ها در خارج از محدوده، تابع قوانین و مقررات ویژه خود است که شوراهای محترم اسلامی شهرها ناظر بر اجرای این قوانین و همچنین محل وضع قوانین و مصوبات مورد نیاز انجام امور خدمات شهر می‌باشند. 
لذا ضمن این که این درخواست شما از طریق نماینده محترم به اطلاع ریاست محترم شورای شهر می‌رسد، به دلیل این که اعضای محترم شورای شهر که برآمده از رأی مردم عزیز هستند تصمیم‌گیرنده نهایی در این خصوص هستند، پیشنهاد می‌شود شهروند گرامی درخواست خود را از طریق شورای شهر منتخب مردم پیگیری نماید.
-----------//-----------

فرمانداری
با توجه به جدا شدن آباده و احتمال پایین آمدن سطح فرمانداری نی‌ریز، آیا فرمانداری قصد ندارد دهستان ریزاب را به عنوان بخش اعلام کند؟
سالهاست ریزاب به عنوان بخش در تقسیمات کشوری تأیید شده و به علت پیگیری نشدن، روی هوا مانده است!
همه شهرستانها به سمت فرمانداری ویژه رفته‌اند و نی‌ریز ما ممکن است همان فرمانداری سطح دو خود را هم از دست بدهد. نمی‌دانم سیاست انجام ندادن این کار چیست؛ ولی قطعاً موجب نارضایتی مردم این دهستان است.
در ویکی‌پدیا ریزاب راببینید؛ دهستان 13 هزار نفری.
ریزاب با جمعیت حدود 5 هزار نفر، بزرگترین روستای استان است. ریزاب از 18 بخش استان بزرگتر و جمیع‌تر است!
جمعیت قطرویه ۲۵۰۰ نفر است . آیا عدالت است ریزاب 5 هزار نفری چنین باشد و تبعیض در آن موج بزند؟
-----------//-----------

شورای ترافیک
لطفاً در ورودی میدان فضل روبروی بانک کشاورزی، یک سرعتکاه نصب کنید تا رانندگان وسایل نقلیه تکلیف خود را نسبت به ایست یا حرکت بدانند. ضمناً ورود‌ی از سمت بولوار ولی‌عصر هم همین طور است.
-----------//-----------

امور آبفا
احتراماً به استحضار می‌رساند اهالی کوچه شماره ۸ واقع در بولوار شهید سلیمانی با مشکل نشتی شاه لوله انتقال آب مواجه شده و برای رفع مشکل به اداره آبفا مراجعه کردند که اداره مذکور شرط تعمیر شاه‌لوله انتقال آب را مراجعه به شهرداری و پرداخت هزینه آسفالت توسط مشترکین اعلام نمود. اما به دلیل بضاعت کم همسایگان و مشترکین محل، مشکلاتی برای آنها از قبیل نشتی آب به شالوده ساختمان به وجود آورده است. لذا خواهشمند است موارد مذکور را جهت رفع مشکل انعکاس دهید.
-----------//-----------

بانک رفاه 
لطفاً در مورد پرداخت نشدن وامها که چند ماه از تشکیل پرونده آنها می‌گذرد، توضیح دهید؟ اگر بانک اعتبار ندارد، دلیل تشکیل پرونده چیست؟
-----------//-----------

آموزش و پرورش 
1- چرا هنرستان شهید باهنر دانش‌آموزان را مجبور کرده که موتوسیکلتهایشان را بیرون مدرسه پارک کنند؟ مگر قبلاً که در حیاط بزرگ این هنرستان فضایی را به این کار اختصاص داده بودند چه اشکالی داشت؟ با این تصمیم سلیقه‌ای جدید، هم امنیت موتورسیکلتها در خطر است و هم دید بصری کوچه و خیابان بسیار زشت و زننده شده است. لطفاً در تصمیم خود بازنگری کنید.
2- آقای ..... نه از نظر علمی قوی است نه روش برخورد با دانش‌آموز را می‌داند. به طوری که همه دانش‌آموزان کلاس 11 و 12 هنرستان شهید باهنر از دست او ناراضی هستند. دو ماه از سال گذشته و نصف کتاب تمام شده؛ اما دانش‌آموزان چیزی یاد نگرفته‌اند و وقتی اعتراض می‌کنند، ایشان با ..... پاسخ می‌دهد باید یاد می‌گرفتید. وقتی هم سؤال می‌پرسند، پاسخ می‌دهد: من بلد نیستم؛ خودتان حلش کنید. از مدیر هنرستان خواهشمندیم تا دانش‌آموزان بیشتر ضرر نکرده‌اند، این معلم را عوض کند.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
1- با سلام، ضمن عرض خدا قوت، ای کاش تصویری از شهید گرانقدر (شهید دهقانپور) را نیز در مصاحبه با خانواده ایشان درج کرده بودید.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، با تشکر از تذکر جنابعالی و با پوزش از خانواده محترم شهید، متأسفانه در طراحی، این مهم فراموش شد. اما در فضای مجازی اصلاح گردید.
2- آقای منصور اقبال، میراب‌دار آب آبادزردشت، سوژه خوبی برای مصاحبه است. او کسی است با خاطرات قدیمی و خوب. اگر امکان دارد، برنامه‌ریزی کنید و با او مصاحبه داشته باشید.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، اقدام خواهیم کرد.


 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- فرمانداری
- پارک ملی قطرویه
- راهنمایی و رانندگی
- شورای ترافیک
- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
- امور آبفا
- بانک رفاه
- آموزش و پرورش

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها