تعداد بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۱۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸ - 2022 19 November

جای خالی ایران در لیست ۵۰ نفره بهترین بازیکنان جام جهانی ۲۰۲۲
نشریه ESPN از ۵۰ بازیکن برتر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رونمایی کرد که چهره‌ای از ایران در آن دیده نمی‌شود. از آسیا تنها سون هئونگ مین از کره جنوبی با قرار گرفتن در رده سیزدهم به چشم می‌خورد.
از رقیبان ایران در جام جهانی نیز تنها انگلیس در این لیست نماینده دارد. انگلیس با ۴ نماینده پنجمین تیم برتر در این گزارش محسوب می‌شود. ۱۰ بازیکن نخست این فهرست به این شرح است: کیلیان امباپه، کریم بنزما، کوین دی‌بروینه، لیونل مسی، رابرت لواندوفسکی، نیمار، لوکا مودریچ، وینیسیوس جونیور، تیبو کورتوآ و سادیو مانه.

حاج‌صفی رکورددار کاپیتانی ایران در جام جهانی می‌شود؟
احسان حاج‌صفی که در آخرین دیدار دوستانه تیم ملی پیش از جام جهانی ۲۰۲۲، بازوبند کاپیتانی را مقابل تونس به بازو بسته بود، در صورتی که بتواند تنها در یک دیدار از سه دیدار دور گروهی، این کار را تکرار کند، از نظر تعداد کاپیتانی در جام جهانی به پروین و نکونام (بیش از ۳ بازی) خواهد رسید و در صورتی که تعداد بازی در قطر از یک به دو یا سه افزایش یابد، به تنهایی این عنوان را صاحب خواهد شد.

قطر گرانترین جام جهانی
جام‌جهانی قطر با ۲۲۹ میلیارد یورو هزینه، گران‌ترین جام‌جهانی تاریخ است. این در حالیست که مجموع هزینه پنج جام جهانی گذشته تنها ۴۲.۷ میلیارد یورو است!

فیفا به کمک بازیکنان در فضای مجازی می‌آید
فیفا در طول جام جهانی قرار است با اجرای طرحی، صفحه‌های شخصی بازیکنان را در فضای مجازی زیر نظر بگیرد و با کمک هوش مصنوعی کامنت‌های توهین‌آمیز را پاک کند.

۵۹ میلیون یورو؛ ارزش تیم ایران
در جام جهانی
ارزش بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۵۹ میلیون یورو اعلام شده است که این پایین‌ترین رقم در گروه دوم است. ایران از این حیث در بین ۳۲ تیم جام جهانی در رده بیست و هشتم قرار دارد.

پیش‌بینی لامای مشهور از تقابل
ایران و انگلیس
یک لامای پیش‌بین که به خاطر پیش‌بینی‌های فوتبالی‌اش مشهور شده معتقد است ایران در اولین بازی خود در جام جهانی، انگلیس را شکست خواهد داد.

دومین هتل شناور به قطر رسید
کشتی تفریحی «MSC Poesia» به عنوان دومین هتل عظیم و شناور در بندر دوحه پهلو گرفت تا در آستانه جام‌جهانی قطر میزبان گردشگران فوتبالی باشد.

ضربه ۶.۵ میلیارد تومانی کی‌روش
به فوتبال ایران!
یکی از موضوعات گیج‌کننده‌ای که همچنان برای اهالی فوتبال در ایران مجهول باقی مانده، این است که چرا کارلوس کی‌روش از امکان قرار دادن ۲۶ بازیکن در فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در جام‌جهانی استفاده نکرد و فهرستش را با فقط ۲۵بازیکن بست. براساس قوانین فیفا، از روز اول برپایی اردو‌های جام‌جهانی، به باشگاه‌های بازیکنان حاضر در مسابقات روزانه ۱۰هزار دلار پرداخت می‌شود. به این ترتیب اگر یک بازیکن از لیگ برتر به اردوی تیم ملی دعوت می‌شد و حتی ما در همان مرحله گروهی اوت می‌شدیم، باشگاه آن بازیکن ۱۸۰هزار دلار (حدود ۶.۵ میلیارد تومان) از فیفا پاداش می‌گرفت.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها