تعداد بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۱۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ - 2022 19 November
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰ دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱ رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

شهرداری نی‌ریز
۱- یکی از پله‌های گود صارمی در اثر خاکبرداری شهرداری شکسته است؛ لطفاً آن را بازسازی کنید. ضمناً برای این که هنگام بارندگی چاه‌های حفر شده با گل و لای پر نشود، اطراف آن وکوچه شهید همتایی را آسفالت کنید.
۲- لطفاً حفاری‌های خیابان شهرک امیرکبیر را آسفالت کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
۱- از منطقه مذکور بازدید به عمل آمده است و در هنگام اجرای عملیات تکمیلی، نواقص موجود برطرف خواهد شد.
۲- بعد از اتمام فرآیند لوله‌گذاری و اعلام ادارات متولی انجام خواهد شد.  
(جناب آقای پیوندی، مسئول واحد عمران)
-----------//-----------

فرمانداری -  بانک کشاورزی 
سال ۱۳۹۱ یک میلیون و نهصد هزار تومان وام بخش کشاورزی گرفتم. تا به حال شش میلیون تومان سود داده‌ام و بانک می‌گوید هنوز ده میلیون دیگر بدهی داری.
این از سود مرکب و ربا هم صد برابر بیشتر است. به داد ملت برسید؛ ظلم ازاین بیشتر؟ مگر اسلام نمی‌گوید ربا حرام است؟

پاسخ بانک کشاورزی:
با سلام، منتقد محترم به بانک کشاورزی مراجعه کند تا پرونده ایشان به طور دقیق از سال ۱۳۹۱ بررسی شود.
-----------//-----------

فرمانداری -  بانک ملی
سال ۱۳۹۸ یک بخشنامه آمد که در صورت پرداخت یکجای وام‌های معوق، سود و جریمه بخشیده می‌شود. ما هم از همین استفاده کردیم و وام تسویه شد. حالا بعد از چند سال نامه آمده که باید ۶ درصد سود بدهید. سرپرست حوزه می‌گوید این بخشنامه غیرقابل اجرا است؛ اما رئیس شعبه قبول نمی‌کند و می‌گوید باید بپردازی. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ بانک ملی:
با سلام، اولاً رئیس حوزه نگفته این بخشنامه غیر قابل اجرا است. دوماً از مشتریان، قراداد جدید و تعهد گرفته شده که در صورت عدم پرداخت سود و تأخیر  توسط دولت، مشتری خودش باید بپردازد. الان دولت اعلام کرده ۶ در‌صد را قادر به پرداخت نیست.
-----------//-----------

شورای ترافیک - راهداری و حمل و نقل جاده‌ای - نماینده مجلس
جاده دارالرحمه - حیدرآباد هر سال کشته می‌دهد.  در عرض دو هفته ۴ نفر کشته و یک نفر مصدوم شدند. در این مسیر هر روز و شب ماشین‌های سنگین رفت و آمد می‌کنند و جان مردم در خطر است. معادنی که از این مسیر استفاده می‌کنند، باید جاده را دوبانده کنند. لطفاً مشکلات این جاده را برطرف کنید.

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:
با عرض سلام خدمت شهروندان گرامی، در خصوص مطالبه شهروند عزیز قاعدتاً این مطلب باید از طریق دستگاه‌های اجرایی مسئول در شهرستان از جمله اداره محترم راهداری پیگیری شود.
بدیهی است در صورت انطباق درخواست مطرح شده با قوانین مربوطه، مسیر قانونی اجرای این درخواست طی خواهد شد و در صورتی که نیاز به ورود نماینده محترم جهت تسریع و تسهیل در امور اجرایی پیشنهاد فوق باشد، بنا به درخواست مسئولان شهرستان خصوصاً فرماندار محترم، پیگیری‌های مورد نیاز توسط دکتر طهماسبی صورت خواهد پذیرفت.
-----------//-----------

جهاد کشاورزی
یکشنبه ۲۲ آبان ساعت ۸ برای گرفتن نان به هر نانوایی مراجعه کردم، نان نداشت. لطفاً رسیدگی کنید.

پاسخ جهاد کشاورزی:
سلام‌علیکم، ساعت کاری نانوایی‌ها در شیفت صبح، ۶ تا  ۷:۴۵    است.
-----------//-----------

اداره کتابخانه‌های عمومی
در هفته‌نامه خواندم که از ۸۱۰۶۷ نفر مردم نی‌ریز، تنها ۵۷۸۳ نفر عضو کتابخانه هستند.
خواستم بگویم همین عده هم وقتی برای امانت گرفتن کتابی مراجعه می‌کنند، کتابخانه‌های عمومی بیشتر کتاب‌هایی را که مورد پسند جوانان است ندارند و آن‌ها مجبورند به کتاب فروشی‌ها مراجعه با قیمت زیادی خریداری کنند.

پاسخ اداره کتابخانه‌های عمومی:
درود بر شما، بله، متأسفانه حرف دوست عزیزمان درست است و من به عنوان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شرمنده‌ام.  
با توجه به گرانی کتاب و کمبود بودجه کتابخانه‌ها و نهاد، اکثر کتاب‌های به‌روز در کتابخانه‌ها موجود نیست.  
از تمامی دوستانی که دنبال کار خیرهستند، تقاضا می‌کنم در نهضت نذر کتاب  شرکت کنند و جهت باقیات الصالحات با خرید چند جلد کتاب با نظر کتابداران یا پرداخت وجه برای خرید به فرهنگ کتابخوانی شهرستان کمک کنند.  
بازهم شرمنده مراجعه‌کنندگان هستم.
-----------//-----------

شورای ترافیک - شهرداری نی‌ریز
لطفاً چند سرعتگیر در خیابان اصلی شهرک جمال‌آباد نصب کنید و تا حادثه‌ای رخ نداده، فکری هم برای میدان نیمه‌تمام و آسفالت کم‌عرض انتهای بولوار نصر تا حوزه علمیه کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
موضوع بررسی و ان‌شاءا...  بر طرف خواهد شد.  
-----------//-----------

فرمانداری - راه و شهرسازی - بنیاد مسکن - شهرداری نی‌ریز - شورای شهر نی‌ریز
احتراماً اینجانب عباس دهقان نماینده متقاضیان مسکن ملی چندین سؤال خدمت بزرگواران دارم.
طبق اخباری که به سمع و نظر همه رسیده و از طرف وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهور اعلام شده:
۱- واحد‌ها قرار شد به صورت ویلایی ساخته شود؛ ولی الان می‌خواهند به صورت دو طبقه بسازند.
۲- واحد‌ها به صورت خودساز اجرا می‌شد که الان به لطف مسئولان استان، با پیمانکاری قرارداد بسته شده که اعضا از او شناخت ندارند. نکته قابل توجه این است که با پیمانکار اصفهانی قرارداد بسته شده و صاحبان مشاغلی مثل کوره‌داران آجر و فروشندگان سیمان و سنگ سهمی در  فروش مصالح ندارند.
۳- مسکن ملی حتماً نباید در یک مکان اجرا شود. در صورتی که می‌توان در چند نقطه اجرا کرد. چرا با چند فاز بودن آن موافقت نمی‌شود تا در چندین مکان اجرا شود؟ اگر بگویند زمین نیست، چنین چیزی صحت ندارد.
۴- در اخبار محلی مثل روزنامه اعلام شد که ریاست محترم اداره راه و شهرسازی فرمودند زمین نیست؛ ولی شواهد محلی بر خلاف نظر ایشان است.
۵- با توجه به این که جناب آقای یاراحمدی اعلام کرده چهار هزار واحد قرار است در نی‌ریز ساخته شود و قرارداد ۱۵۰۰ واحد با پیمانکار بسته و مجوز گرفته شده، در صورتی که ۸۰۰ واحد بیشتر پول به حساب نریخته‌اند، متقاضیان به خاطر یک بام و دو هوا بودن حرف مسئولان انصراف می‌دهند.
۶- با توجه به قرار گرفتن محل مورد نظر و با توجه به این که اینجانب در ساخت و ساز ساختمان سابقه دارم، نزدیک به ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد. هزینه زیرساخت و تأسیسات آب، برق و گاز را چه سازمانی تقبل می‌کند؟ مردم، شهرداری، اداره راه و شهرسازی، دولت یا شورای شهر؟
اگر بگوییم مردم قبول کنند، به هیچ وجه میسر نخواهد شد؛ چون بیشتر آن‌ها کارگر هستند که حتی در تأمین ۴۰ میلیون تومان اول با مشکل روبرو بودند. اگر بگوییم شهرداری، که شورای شهر بیشتر از ۵۰ میلیون تومان حق امضا به شهردار نداده است. اداره راه و شهرسازی هم به نظرم اول به مسئله مسکن مهر رسیدگی کند و مشکل مردم این منطقه را که چندین سال با آن مواجه‌اند حل کند تا برسد به مسکن ملی. اگر با دولت است که مردم چطور می‌توانند امیدوار باشند با این تورم میسر شود؟ اگر هم بگوییم شورای شهر که این مبلغ حدود ۱۰ سال بودجه عمرانی شهر نی‌ریز است و نمی‌توانند.
موضوع و مشکلات اصلی و اساسی که این طرح دارد، اول دور بودن و بُعد مسافت از شهر است که یک خانواده چگونه می‌تواند مایحتاج خود را تأمین کند و چه فکری برای رفت و آمد چنین مسافتی کرده‌اند که خطرات جانی هم برای مردم در پی خواهد داشت.
مشکل دیگر، نزدیک بودن این واحد‌ها به پست برق است که تهدیداتی را متوجه آن‌ها می‌کند. مشکل دیگر، نزدیک بودن به بیمارستان است که بهداشت محیط و ساکنان را تهدید می‌کند. مشکل دیگر فضای آموزشی است؛ طبق فرمایشات اداره راه و شهرسازی و فرمانداری محترم، نزدیک به ۴ هزار واحد قرار است ساخته شود. یعنی جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار نفر که از این ۱۶ هزار نفر ۴ هزار نفر دانش‌آموز هستند و تعداد ده فضای آموزشی باید برایشان در نظر گرفته شود که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. چون اعضای مسکن مهر بعد از ۱۸ سال هنوز مکان آموزشی مناسبی ندارند. جمعیت نی‌ریز ۵۲ هزار نفر است؛ چطور می‌خواهند یک چهارم جمعیت را در آنجا اسکان دهند؟ مشکل دیگر بحث رفاه همشهریان است و چند سال طول خواهد کشید که مکان‌های آموزشی، مراکز خرید، نانوایی و ... به بهره‌برداری برسد.  
نکته قابل توجه: مسکن ملی برای چه کسانی در آن مکان خوب خواهد شد؟ مردم یا کسانی که اطراف طرح مسکن ملی زمین دارند؟

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
در خصوص سؤالات مطروحه جنابعالی، مقامات مسئول پاسخ لازم را ارائه خواهند کرد. اما در مورد کاهش اختیارات شهردار به ۵۰ میلیون تومان توسط شورای اسلامی شهر که با ۳ رأی موافق و ۲ رأی مخالف تصویب شده بود، به اطلاع می‌رساند مصوبه مذکور توسط هیئت تطبیق مصوبات شهرستان و هیئت حل اختلاف استان فارس، خلاف قوانین تشخیص داده و رد شده است.
(جناب آقای مهندس فرغت، شهردار نی‌ریز)
-----------//-----------

پاسخ آموزش و پرورش:
با سلام، احتراماً در پاسخ به سؤال شهروند محترم که دو شماره قبل به چاپ رسید، به اطلاع می‌رساند که در مدرسه فیلم یا تصاویر ترسناکی برای بچه‌ها در رابطه با حادثه تروریستی شیراز پخش نشده، اگر در خصوص این موضوع صحبتی هم شده، در حد دشمن‌شناسی و آگاهی‌بخشی بچه‌ها بوده است.

فرمانداری
برای ماشین‌های دولتی که در ساعت غیراداری تردد می‌کنند و با خانواده به خرید منزل می‌روند، چه برنامه‌ای دارید؟
-----------//-----------

راه و شهرسازی
یک سال از زمان ثبت‌نام اولیه مسکن ملی طول کشیده و تاکنون هنوز خبری نیست. لطفاً از مدیران ذی‌ربط بخواهید سامانه ثبت‌نام را برای جاماندگان باز کنند تا ثبت‌نام دوباره انجام شود و تا سال دیگر شاید امیدی برای ما باشد.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
با سلام و خسته نباشید، شما در صفحه ایتا یا روبیکا پیج ندارید؟ چون فیلترشکن همیشه جواب نمی‌دهد و سخت است بخواهیم از طریق اینستاگرام هفته‌نامه را پیگیری کنیم. افراد مسن هم مشکلاتشان بیشتر است.
مثلاً یکی از افراد فامیل که فوت کرده بود، همه می‌گفتند ما داخل اینستاگرام چک می‌کردیم. از وقتی نی‌ریزان فارس را ندارند، نمی‌دانند کی فوت کرده یا اگر جوانی دنبال شغل می‌گردد، قبلاً در اینستاگرام می‌دید. حالا به طور دائم نمی‌تواندپیگیری کند.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، بررسی خواهیم کرد. امید است هر چه زودتر فیلترینگ رفع شود.
 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- فرمانداری
- شورای ترافیک
- آموزش و پرورش
- راه و شهرسازی
- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
- بنیاد مسکن
- شورای شهر نی‌ریز

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها