تعداد بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۱۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ - 2022 12 November

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری یک جوان ۲۴ ساله خبر داد که با راه‌اندازی کانال تلگرامی و دریافت بیعانه از شهروندان، ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ امیر‌حسین سلیمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشتند در یک کانال تلگرامی با مشاهده آگهی «فروش پوشاک زنانه و مردانه» مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شکات بیان داشتند که در یک کانال تلگرامی، با آگهی تحت عنوان «فروش پوشاک زنانه و مردانه به قیمت کارخانه» برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان وجه به عنوان پیش پرداخت از ما درخواست کرد و پس از دریافت وجه، دیگر پاسخگوی پیام‌ها و تماس‌های تلفنی نبود.

رئیس پلیس فتا استان گفت: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی با بیان این که فرد دستگیر شده در بازجویی اولیه به ۵۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری از ۳۰۰ شهروند اقرار کرد، گفت: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کردند.

این مقام سایبری خاطرنشان کرد: کاربران هرگز فریب این گونه آگهی‌ها را نخورند و خرید‌های اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی یا همان‌ای نماد انجام دهند.

سرهنگ سلیمانی از هموطنان خواست تا در خصوص خرید از سایت‌ها دقت کافی داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها