تعداد بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۱۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ - 2022 05 November
رئیس شبکه بهداشت شهرستان، سه خبر خوب در حوزه اورژانس ۱۱۵ نی‌ریز را اعلام کرد.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

دکتر داور آل‌داود با بیان این که قرار است پایگاه اورژانس جاده‌ای نی‌ریز - سیرجان در آینده‌ای نزدیک افتتاح شود، گفت: «جانمایی این پایگاه با نام «سه‌راهی مشکان» در نزدیکی مجتمع خدمات رفاهی طالبی یا پایگاه هلال‌احمر واقع در باغ لای‌رز خواهد بود. این پایگاه که مصوب بوده، با موافقت استان و دانشگاه علوم پزشکی، به زودی و به صورت برون‌سپاری واگذار می‌شود. راه‌اندازی موقت آن قرار است با کمک کارخانه سیمان خاکستری و با در اختیار گذاشتن یک ساختمان مناسب و کمک هزینه‌ای که این شرکت به حساب شورای خیرین سلامت واریز می‌کند، انجام شود.»

وی افزود: «الان فاصله پایگاه‌های نی‌ریز تا قطرویه و نی‌ریز تا مشکان، دو برابر استاندارد (۳۰ تا ۴۰ کیلومتر) است... اما با راه‌اندازی این پایگاه، فاصله بین پایگاه‌های جاده‌ای در شهرستان استاندارد و زمان رسیدگی بر بالین مصدومان ۱۵ دقیقه خواهد شد که در نجات جان آن‌ها تأثیر بسزایی خواهد داشت. پیش‌بینی شروع به کار آن، به دلیل پروسه آموزش و راه‌اندازی، دی ماه سال جاری است.»

رئیس شبکه بهداشت شهرستان نی‌ریز عنوان داشت: «شش نیروی جدید از این هفته به شکل برون‌سپاری برای پایگاه اورژانس رودخور تخصیص داده شده که این افراد به جمع نیرو‌های موجود اضافه می‌شوند و توان مجموعه پایگاه‌ها بیشتر می‌شود. رفع کمبود نیرو و تقویت توان پایگاه‌های اورژانس، در بحران‌های احتمالی بسیار کمک‌کننده است.»

آل‌داود به تلاش‌ها برای راه‌اندازی پایگاه دوم شهری نی‌ریز هم اشاره کرد و گفت: «با راه‌اندازی پایگاه دوم شهری نی‌ریز که با پیگیری شبکه بهداشت و درمان و اورژانس ۱۱۵ اوایل امسال به تصویب اورژانس کشور رسید موافقت شده و رئیس شبکه بهداشت در حال پیگیری است که این کار امسال انجام شود. این پایگاه در کنار پایگاه‌های شهری اول و کمربندی (جاده‌ای) نی‌ریز فعالیت خواهد کرد که با راه‌اندازی آن حوالی درمانگاه ولیعصر، مشکل مأموریت‌های همزمان تا حد زیادی رفع می‌شود و نی‌ریز یکی از قویترین اورژانس‌ها را در کشور خواهد داشت.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها