تعداد بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ - 2022 05 November
یکی از آمبولانس‌های اسقاط بیمارستان نی‌ریز توسط شورای خیرین سلامت احیاء شد تا به عنوان آمبولانس بیماربر در خدمت همشهریان قرار گیرد.

رئیس شورای خیرین سلامت شهرستان نی‌ریز با بیان این خبر گفت: «بیمارستان نی‌ریز آمبولانسی برای حمل بیمار زمانی که از بیمارستان مرخص می‌شد نداشت و مردم مجبور بودند از شهر‌های دیگر آمبولانس خصوصی کرایه یا به طریقی با خودرو شخصی بیمارانی را که توانایی حرکت نداشتند، منتقل کنند. این مسئله خود به خود مشکلاتی را از نظر فکری و اقتصادی برای مردم به وجود آورده بود.»

مهندس حجت شفیعی با بیان این که یک بیمار که در بخش مراقبت‌های ویژه به کما رفته و بیمارستان اعلام می‌کند که دیگر احتیاجی به ماندن نیست و باید به منزل برود، با چه وسیله‌ای باید انتقال پیدا می‌کرد؟، عنوان داشت: «ما با دانشگاه علوم پزشکی صحبت کردیم و یکی از سه آمبولانس اسقاط بیمارستان را که از رده خارج شده بود تحویل گرفتیم و آن را تحویل آقای چوبتراش نماینده شورای خیرین سلامت دادیم. تعمیر آمبولانس شروع شد و خوشبختانه هفته گذشته توانستیم آمبولانس را روشن کنیم و لاستیک‌های آن را هم با کمک خیرین تعویض کردیم. آمبولانس هم‌اکنون آماده رنگ شدن و استفاده است که تحویل شورای خیرین سلامت خواهد شد و در کنار همراه‌سرا پارک می‌شود تا در زمان نیاز مورد استفاده قرار بگیرد و هر زمان بیماری خواست حتی به شهر یا روستایی برود و هر کاری خواستند در رابطه با حمل بیمار انجام دهند، مورد استفاده قرار بگیرد.»

وی عنوان داشت: «مبلغ کمی هم که از این بابت دریافت می‌شود، به نفع مجمع خیرین سلامت و بهداشت و درمان شهرستان هزینه خواهد شد. در بیمارستان شهرستان‌های دیگر چنین چیزی نداریم و اگر هم باشد، فقط مربوط به شرکت‌های خصوصی و آمبولانس‌های خصوصی است که هزینه زیادی دریافت می‌کنند.»

شفیعی گفت: «تاکنون نزدیک به ۳۰ میلیون تومان هزینه این آمبولانس شده و همه آن را خیرین تقبل کرده‌اند. ما برای این منظور قراردادی را با دانشگاه علوم پزشکی منعقد کردیم که آمبولانس تحت اختیار انجمن خیرین سلامت قرار بگیرد.»

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
0
خدا قوت
دست مریزاد به خیرین محترم
و آقای شفیعی
کار نیکو کردن از پر کردن است.
ان شاء الله تداوم داشته باشد
مردم نجیب نی‌ریز بیش از این ها لیاقت دارند.
شهرام
United States of America
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
0
0
عالی خلاقانه است
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها