تعداد بازدید: ۹۵
کد خبر: ۱۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷ - 2022 05 November

در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت منازل و اماکن، فرمانده انتظامی نی‌ریز به شهروندان تأکید کرد که هشدارهای زیر را جدی بگیرند: 

سرهنگ عظیم‌ا... کرمی در راستای پیشگیری از سرقت به شهروندان توصیه کرد که در زمان عوض شدن مستأجر قبلی، حتماً توپی قفل در‌های ورودی و اصلی را تعویض کنند و در مجتمع‌های مسکونی و در زمان به کارگیری نیروهای خدماتی، در انتخاب افراد دقت کنند و ترجیحاً از شرکتهای معتبر درخواست نیرو کنند.

وی افزود: در زمان مسافرت، حتماً منزل خود را به شخص امین بسپارید و از نگهداری وجوه نقد و طلاجات زیاد در منزل و در یک مکان مشخص و ناامن خودداری کنید؛ زیرا سارقان حرفه‌ای از محلهای احتمالی نگهداری طلا و جواهر و وجوه نقد اطلاع دارند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز ادامه داد: اگر نمی‌خواهید زیورآلات قیمتی را در مسافرتها همراه خود داشته باشید، به صندوق امانات بسپارید و همچنین سوابقی از مشخصات و جزئیات اموال با ارزش خود داشته باشید که به محض وقوع سرقت بتوانید از آن استفاده کنید.

سرهنگ کرمی تصریح کرد: از روشن گذاشتن لامپ منزل به صورت دائم خودداری و از تایمر جهت روشنایی منازل در شب استفاده کنید. هنگام ترک منزل، حتماً درِ ورودی، درِ حیاط، پنجره‌های مشرف به کوچه و درِ مشرف به بالکن را قفل کنید و در زمان مسافرتهای طولانی، به صرف داشتن قفلهای کتابی، کامپیوتری و حفاظ بسنده نکرده و منزل را به فردی مطمئن بسپارید.

وی تصریح کرد: به خانواده آموزش دهید تا قبل از شناسایی کامل افراد، از بازکردن در خودداری کنند و مراقب باشید برخی از سارقان معمولاً تحت عنوان مهمان، همسایه، مأمور تأسیساتی و خدماتی آب، برق، گاز و... از ساکنان می‌خواهند در را برای آنها باز کنند.

این مقام انتطامی گفت: در مسافرتهای طولانی اگر در یک مجتمع چند واحدی زندگی می‌کنید، به نحوی برنامه‌ریزی کنید که کل ساختمان خالی از سکنه نباشد.

سرهنگ کرمی در پایان گفت: اگر اخیراً و به صورت غیر عادی دسته کلید منزل را گم کرده‌اید، قفل‌ها را عوض کنید.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها