تعداد بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۱۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵ - 2022 29 October
داستنیهای خودرو
نویسنده :  بخش مکانیک خودرو هنرستان باهنر نی‌ریز                      


کار‌هایی را که باید قبل از حرکت دادن ماشین رعایت کنیم «صکادرات» یا «صادرکات» می‌گویند. «صادرکارت» اصطلاحی برای رعایت ترتیب مراحل قبل از حرکت دادن ماشین است. رعایت این مراحل، به‌راحتی می‌تواند باعث قبولی یا مردودشدن شما در آزمون عملی رانندگی بشود و در عین حال کمک می‌کند کاری را از قلم نیندازید.

بر طبق قوانین جدید، حرف «ک» به معنی بستن کمربند ایمنی به بعد از روشن کردن خودرو موکول شده تا از راننده در برابر اتفاقات قبل از حرکت مانند آتش‌گرفتن ناگهانی خودرو محافظت شود. به همین دلیل «صکادرات» را «صادرکات» می‌گویند.  و، اما ترتیب کار‌ها

۱- ص: تنظیم صندلی: اولین مرحله، تنظیم درست صندلی است که موجب ایجاد تسلط بیشتر راننده نسبت به جاده می‌شود و باید به صورتی انجام شود که راننده بیشترین تسلط را بر پدال‌ها و دنده و فرمان داشته باشد.
۲- ک: بستن کمربند ایمنی: دومین مرحله، بستن کمربند ایمنی است که طبق دستورالعمل‌های جدید باید به بعد از روشن‌کردن خودرو موکول شود.  

۳- آ: تنظیم‌کردن آینه‌ها: در این مرحله باید تمامی آینه‌ها، اعم از آینه وسط و آینه‌های کناری تنظیم شود. بهتر است آینه‌های جانبی به گونه‌ای تنظیم شود که بدنه خودرو در آن دیده نشود.

۴- د: خلاص‌کردن دنده: رعایت‌نکردن موضوعی به این کوچکی، می‌تواند باعث مردودی شما در آزمون گواهینامه شود.

۵- ر: روشن کردن خودرو و راهنما زدن: حالا خودرو را روشن کنید و حتماً راهنما بزنید.

۶-  آ- آمادگی برای حرکت: در این مرحله، دنده را در حالت یک قرار دهید و با نگاه‌کردن به آینه، وضعیت خودرو را بسنجید تا مشکل و یا خطری برای حرکت شما وجود نداشته باشد.

۷- ت: خواباندن ترمزدستی: مرحله آخر خواباندن ترمزدستی است.  بعد از خواباندن ترمزدستی، کلاچ را کمی بالا بیاورید و هم‌زمان با فشردن آهسته پدال گاز، خودرو را به حرکت درآورید.  

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها