تعداد بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۱۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ - 2022 29 October

/ اسباب بازی‌های پلاستیکی قدیمی سمی هستند.
پژوهشگران با آزمایش روی اسباب‌بازی‌های پلاستیکی قدیمی دریافتند ۸۴ درصد این وسایل حاوی سمومی است که احتمالاً در فرایند رشد و توانایی‌های تولیدمثل کودکان اختلال ایجاد می‌کند.

/ تحقیقات نشان داده، بچه‌های ۴ تا ۵ ساله‌ای که ۳ تا ۵ بار در هفته برایشان کتاب خوانده می‌شود، نسبت به سایر همسالان خود تیز فهم‌تر هستند!
️کتاب خواندن برای بچه‌ها کاری است که حتی والدین شاغل هم می‌توانند انجام دهند. کتاب خواندن برای فرزندتان، تأثیرات ماندگار هم برای شما و هم برای کودکتان دارد. با این کار می‌توانید کیفیت زمان با هم بودنتان را بالا ببرید؛ چون فرزندتان می‌داند که در این هنگام، تمام تمرکز و حواس پدر یا مادرش فقط معطوف به او  است.
کتاب خواندن برای فرزندتان به نفع مهارت‌های خواندنی او در مدرسه نیز خواهد بود.

/ برای داشتن جسمی سالم حتماً این نکات را رعایت کنید!
️خوردن ۱ سیب در روز نیاز شما را به پزشک کاهش می‌دهد.
️خوردن ۱ لیمو در روز شما را از ابتلا به چاقی دور نگه می‌دارد.
️نوشیدن ۳ لیتر آب در روز شما را سالم و از بیماری دور می‌کند.
️نوشیدن ۱ لیوان شیر در روز شما را از بیماری‌های استخوانی و پوکی استخوان دور نگه می‌دارد.

/ تأثیر مخرب نوشیدنی‌های انرژی‌زا بر سلول‌های عضلات قلب!
بررسی‌ها روی ۱۷ نوع نوشیدنی انرژی‌زا نشان می‌دهد، مصرف این نوشابه‌ها موجب اختلال در ضربان قلب، افزایش فشارخون، ابتلا به بیماری عضلات قلب و سایر عوارض قلبی می‌شود.
مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا می‌تواند از علل التهاب کبد باشد. برخی از این نوشیدنی‌ها نیز حاوی ترکیبات سرطان‌زا هستند.

/ ️تأثیر منفی اعتیاد به قهوه بر حافظه بلندمدت!
️یک مطالعه نشان می‌دهد که زیاده‌روی در نوشیدن قهوه می‌تواند روی حافظه بلند مدت تأثیر منفی بگذارد؛ در حالی که اکثر ما برای تأمین انرژی مورد نیاز صبح به نوشیدنی کافئین‌دار «قهوه» اعتماد می‌کنیم. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که قهوه می‌تواند ترکیب مغز شما به ویژه حجم ماده خاکستری را کمی تغییر دهد.
️این مطالعه که در ژورنال «Cerebral Cortex» منتشر شد، نشان داد که پس از ۱۰ روز خودداری از کافئین، حجم ماده خاکستری مغز شرکت‌کنندگان در این مطالعه نسبت به افرادی که کافئین می‌خوردند بیشتر شده بود. ماده خاکستری به ویژه در لوب گیجگاهی داخلی راست بیشتر بود که شامل هیپوکامپ یا همان منطقه‌ای است که برای تثبیت حافظه ضروری است.

/ شاید ورزش‌های کششی از نظر بسیاری از افراد ورزش محسوب نشوند!
اما جالب است بدانید ورزش‌های کششی به شدت به کاهش وزن به خصوص در ناحیه شکم و پهلو کمک می‌کنند.

/ یک کودک می‌تواند چیز‌های زیادی به یک انسان بالغ بیاموزد، مانند:
️بدون دلیل شاد بودن، ️همیشه مشغول کاری بودن، ️کینه به دل نگرفتن، ️اعلام خواسته خویش با تمام قوا ️و.

/ دود سیگار خطر پرفشاری خون در نوجوانان را افزایش می‌دهد!
️نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، نوجوانانی که در معرض دود سیگار قرار دارند، چه خود استعمال کنند یا در معرض سیگار کشیدن دیگران باشند، بسیار بیشتر از دیگر همسالان خود با افزایش خطر پرفشاری خون روبرو هستند.
️داده‌های این مطالعه نشان می‌دهد، جوانان و نوجوانانی که دخانیات مصرف می‌کنند، به این معنی که سیگار و تنباکو می‌کشند یا تنباکو می‌جوند (ناس)، در مقایسه با جوانان و نوجوانان غیرمصرف کننده، بیش از ۲ برابر احتمال دارد به پرفشاری خون مبتلا شوند.
اگرچه این خطر در جوانانی که در کنار مصرف‌کنندگان منظم دخانیات به سر می‌برند کمتر است، اما بیش از ۵۰٪ بیشتر از نوجوانانی که در معرض استفاده دخانیات نیستند، احتمال دارد دچار افزایش فشارخون شوند.


/  به این دلایل شیرعسل بنوشید!
️مبتلایان به کمردرد صبح ناشتا، شیر تازه کم‌چرب گاو با عسل طبیعی مصرف کنند.
️شیر و عسل موجب افزایش میل جنسی می‌شود.
️درخشانی پوست می‌آورد و خشکی آن را از بین می‌برد.
️به تقویت استخوان‌های بدن کمک می‌کند.
️باعث بهتر کار کردن سیستم گوارشی می‌شود.

/ قبل از خواب کف پاهایتان را ماساژ دهید!
️کف پا دارای تعداد زیادی پایانه عصبی است که ادامه آن‌ها در سراسر بدن پخش شده‌اند؛ بنابراین ماساژ نه تنها باعث تسکین پا‌های شما خواهد شد، بلکه باعث تسکین سایر قسمت‌های بدن هم می‌شود.

/ سرطان‌های شایع در مردان و زنان کدامند؟
به طور کلی سرطان در جهان ۱۲٪ مرگ‌ها و در ایران ۱۰٪ مرگ و میر‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.
️شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان به ترتیب شامل‌: سرطان‌های پوست، معده و پروستات و در زنان، سرطان‌های پستان، پوست و کولون است.

/ ۷ دلیل برای این که در وعده صبحانه کره بادام‌زمینی بخورید!
️کاهش احتمال سرطان پستان، ️چربی‌سوز قوی شکم و پهلو، ️کاهش سطح استرس، ️بالا بردن قدرت حافظه و یادگیری، ️کنترل فشارخون، ️کاهش ریسک ابتلا به دیابت، ️خواب راحت.

/ یکی از دلایل چاقی زنان در سنین بالا، کمبود منیزیم ناشی از کمبود مصرف میوه یا سبزیجات همراه با مصرف موادغذایی فراوری شده است!
از جمله علائم کمبود منیزیم در بدن، گرفتگی ماهیچه‌ها و مشکلات اختلال خواب است. منیزیم برای سوخت و ساز استروژن در کبد لازم و ضروری است. از پودر منیزیم قبل از خواب استفاده کنید و بعد از تمرین، از اسپری منیزیم روی عضلات خود استفاده نمایید.
بادام، کنجد، دانه کتان، تخمه کدو و آفتابگردان، موز، بادام هندی، شیر، بلغور جو دوسر، کلم بروکلی، ذرت شیرین، نخود فرنگی و... حاوی منیزیم هستند.

/ ️صحبت‌های یک روانپزشک درباره اضطراب!
️اضطراب وضعیت روانی ناخوشایندی است که افراد را دچار نگرانی شدید، تشویش ذهنی، ترس و دلهره می‌کند. درمان‌های طبیعی و غیر دارویی زیادی برای برطرف کردن اضطراب و تشویش وجود دارد؛ از جمله درمان‌های طبیعی، چای بابونه به همراه مقدار کمی سنبل‌الطیب است.
برخی از مواد بابونه دقیقاً همان کاری را با مغز می‌کند که دارو‌های آرامبخش همچون والیوم انجام می‌دهند.

/ مادران پسردار بیشتر افسردگی می‌گیرند!
️احتمال ابتلا به افسردگی پس از زایمان، در میان مادرانی که فرزند آن‌ها پسر است، در مقایسه با آن‌هایی که فرزند دختر دارند، ۷۹ درصد بیشتر است. مهمترین عامل در این میان، تغییر در تعادل شیمیایی مغزی است.

/ چطور تیرگی آرنج و زانو رو از بین ببریم؟
️کافی است یک برش لیموترش را در شکر فرو ببرید و روی قسمت‌های تیره پوست مثل آرنج و زانو بمالید.
لیمو حاوی اسیدسیتریک است، که به روشن شدن بخش‌های تیره شده پوست کمک می‌کند.

/ بایستید تا لاغر شوید!
گروهی از محققان دریافتند که جایگزین کردن نشستن در روز با ایستادن، به سادگی می‌تواند به افراد کمک کند تا وزنشان را کم کرده و از افزایش آن جلوگیری کنند.

/ به نوزاد زیر ۶ ماه آب ندهید!
گفته شده دادن آب به نوزاد زیر ۶ ماه، سطح سدیم خونش را پایین می‌آورد. همین مسئله می‌تواند منجر به مسمومیت، تشنج، کما و حتی مرگ نوزاد شود.

/ کمیاب‌ترین گروه خونی در ایران!
️سخنگوی سازمان انتقال خون ایران: گروه خونی AB منفی، کمیاب‌ترین گروه خونی در کشور است.  
بیشترین میزان اهداء خون در کشور: استان تهران ۱۵٪، استان فارس ۷.۵ ٪ و خراسان رضوی با ۷٪ هستند.
میزان مشارکت بانوان در اهداء خون ۵.۲ ٪ است.

/ خوردن غذای ناسالم پر از قند و چربی در کودکی، چه تأثیری بر آینده زندگی افراد دارد؟
️این تحقیق روی موش‌ها انجام و مشاهده شده با خوردن زیاد غذا‌هایی مثل فست‌فود در کودکی، یک سری باکتری‌های روده از بین می‌رود. جالب این است که اگر بعد‌ها هم برنامه تغذیه را سالم کنید، باز هم آن باکتری‌ها برنمی‌گردند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها