تعداد بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۱۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸ - 2022 26 October
مشکلات بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز با حضور مسئولان این حوزه در جلسه شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

در این جلسه که سه‌شنبه ۳ آبان در ساختمان شورای شهر نی‌ریز برگزار شد، مسائلی از جمله راه‌اندازی بیمارستان قدیم به عنوان درمانگاه ۲۴ ساعته، مشکلات کمبود دارو در داروخانه بیمارستان، ظرفیت پایین پذیرش بخش تزریقات بیمارستان، نیاز به پایگاه اورژانس ۱۱۵ در گردنه لای‌رز و همچنین پایگاه دوم شهری نی‌ریز، نیاز به آمبولانس بیشتر و  کمبود پزشک متخصص مورد بحث قرار گرفت.

در این جلسه رؤسای شبکه بهداشت و بیمارستان پاسخگوی مسائل و مشکلات بودند.

دکتر آل داود رئیس شبکه بهداشت خبر از افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در گردنه لای‌رز و پایگاه دوم شهری نی‌ریز در آینده‌ای نزدیک داد و گفت که موافقت اصولی تأسیس درمانگاه در محل بیمارستان قدیم گرفته شده است.

او همچنین خواستار کمک نماینده مجلس برای جذب بیشتر پزشکان متخصص در آذرماه شد.

در این نشست قرار شد جلسات دیگری با حضور نماینده مجلس و همچنین با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی فارس برای طرح مشکلات برگزار شود. ضمن این که از متخصصان نی‌ریزی دعوت شود تا در جلسه‌ای، راهکار‌های حضور آن‌ها در شهرستان بررسی گردد.

همچنین قرار شد مشکلات ساختاری زمین اهدایی برای احداث پایگاه دوم شهری روبروی درمانگاه ولیعصر و همچنین مسائل مربوط به تاکسی‌های مسیر بیمارستان و درمانگاه شفا حل شود.

در مورد تبدیل بیمارستان قدیم به درمانگاه ۲۴ ساعته نیز مقرر شد در مهلتی یک ماهه چنان چه راه‌اندازی درمانگاه شبانه‌روزی به نتیجه نرسد، تصمیم دیگری گرفته شود.

همچنین مقرر شد که پزشک درمانگاه شفا تا زمان پیک بیماری آنفلوآنزا، جمعه‌ها صبح و عصر برای ویزیت بیماران حضور داشته باشد تا از هجمه بیماران به بیمارستان کاسته شود.

نوشتنی است در این جلسه، اعلام شد که بخش تزریقات درمانگاه شهید فقیهی از شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر (۸ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۱) و پنجشنبه‌ها صبح، و همچنین داروخانه درمانگاه شفا، شب‌ها تا ساعت ۲۲ ارائه خدمت می‌کنند.

شرح کامل گزارش را در شماره آینده هفته‌نامه نی‌ریزان فارس بخوانید...

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها