تعداد بازدید: ۳۵۷
کد خبر: ۱۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ - 2022 22 October
پدر ۶۳ ساله نی‌ریزی با اهداء اعضای بدن خود، به چند بیمار نیازمند زندگی بخشید.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

به گفته مدیر فراهم‌آوری و پیوند بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی‌سینای شیراز، اعضای حیات‌بخش زنده‌یاد سیدعلی طباطبایی که دچار سکته و مرگ مغزی شده بود، به چند بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.

سیاوش غلامی گفت: «خانواده این مرد، با اقدامی خداپسندانه و انسان‌دوستانه، رضایت دادند که کبد او به یک خانم اهل بوشهر پیوند زده شود و به این بیمار حیاتی دوباره ببخشد. همچنین پوست و قرنیه وی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.»

وی افزود: «پیوند پوست برای بیماران سوختگی با درصد‌های سوختگی بالا بسیار حیاتی است و اگر پوست اهدایی به موقع به بیماران سوختگی برسد، می‌تواند جانشان را نجات دهد.»

غلامی با اشاره به اهمیت اهداء عضو، اظهار داشت: «این یک کار بسیار خداپسندانه و انسانی است. چون بیمارانی که دچار نارسایی مزمن عضو می‌شوند، تنها راه درمان مؤثر و اصلی آن‌ها پیوند عضو به وسیله اعضای اهدایی از بیماران مرگ مغزی است که خانواده آن‌ها این بزرگواری و این حس نوع‌دوستی را نسبت به همنوعانشان دارند. آن‌ها در آن شرایط بحرانی یک تصمیم بسیار حیاتی می‌گیرند که می‌تواند زندگی دوباره‌ای را به چند نفر هدیه کند. ما در این مورد آیه‌ای از قرآن کریم داریم که می‌فرماید: هر کسی جان یک انسان را نجات دهد، مثل این است که جان یک امت را نجات داده است. همچنین شعر معروف سعدی که می‌گوید بنی آدم اعضای یکدیگرند، نشان می‌دهد که این نوع‌دوستی در فرهنگ ملی و مذهبی ما بسیار پررنگ بوده و به آن اهمیت داده شده است.»

طباطبایی جان بخشید

وی افزود: «با توجه به این که بیماران زیادی در لیست انتظار هستند و تنها راه نجات آن‌ها هم پیوند عضو است، از خانواده‌هایی که به هر دلیلی عزیزشان دچار مرگ مغزی می‌شود، این انتظار را داریم که با ایثار و از خودگذشتگی، اجازه دهند اعضای بدن عزیزشان برای بیماران نیازمند استفاده شود.»

هفته‌نامه نی‌ریزان فارس، به همسر، فرزندان و دیگر اعضای خانواده بزرگوار این پدر ایثارگر تسلیت می‌گوید.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
زین العابدین
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
0
0
خدا رحمتش کنه. آزارش به هیچکه نرسید.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها