تعداد بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۱۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱ - 2022 22 October
همراه‌سرای بیمارستان شهدای نی‌ریز با هزینه سه و نیم میلیاردی در حال ساخت است.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

رئیس شورای خیرین سلامت شهرستان نی‌ریز با اعلام این خبر گفت: «وجود همراه‌سرا در بیمارستان‌ها ضروری است؛ به دلیل این که برخی مردم از شهر‌ها و روستا‌های همجوار به نی‌ریز می‌آیند و مسکن ندارند؛ بنابراین باید محلی را به عنوان همراه‌سرا داشته باشیم که همراه بیمار بتواند بدون مشغله فکری استراحت کند. به همین دلیل شورای خیرین سلامت پیشنهاد ساخت همراه‌سرا را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد و، چون در حیاط بیمارستان نمازخانه، بوفه و سرویس بهداشتی نداشتیم، دانشگاه علوم پزشکی گفت این محدوده را تحت اختیارتان می‌گذاریم تا در یک زمین ۲۴۰ متری شروع به ساخت کنید.»

مهندس حجت شفیعی افزود: «پیش از این، آقای فال‌اسیری زحمت کشیده و فونداسیون یک مسجد یا نمازخانه را در بیمارستان و در این زمین ۲۴۰ متری ریخته بودند. ما پیشنهاد دادیم که اگر بشود طبقه دوم اینجا را به عنوان همراه‌سرا در نظر بگیریم و بوفه را جای دیگری بسازیم. با صحبت‌هایی که با آقای فال‌اسیری شد، در نهایت مجمع خیرین سلامت شهرستان نی‌ریز مجموعه را تحویل گرفت. قرار شد طبقه همکف به یک نمازخانه ۶۰ متری، شش حلقه سرویس بهداشتی مردانه و زنانه، یک بوفه ۱۳۰ تا ۱۴۰ متری، راه‌پله و آسانسور تبدیل شود. برای طبقه دوم هم پیش‌بینی ۱۱ اتاق، یک آشپزخانه و سرویس بهداشتی و حمام شده است. همچنین یک اتاق نگهبانی برای مسئولی که آنجا بنشیند و اتاق را به متقاضیان تحویل دهد. برای این منظور ما از خیرین همکاری خواستیم. خوشبختانه آقای سعید چوبتراش خودش آمد و پیشنهاد داد که همکاری را در این زمینه انجام دهد و ما او را به عنوان نماینده مجمع خیرین سلامت معرفی کردیم و نامه مکتوب به او دادیم که بتواند کمک‌های مردمی را دریافت کند.»

شفیعی عنوان داشت: «این کمک‌ها شامل دو بخش است؛ کمک‌های جنسی و نقدی. تاکنون نزدیک به ۲۵۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی شامل مصالح ساختمانی از جمله آجر، سیمان، ماسه، تیرچه، مفتول و... داشته‌ایم. به جز آن، اجناسی مثل موکت، سرامیک و موزائیک و سیستم گرمایشی و سرمایشی را هم در آینده قول گرفته‌ایم که به این مکان اهداء شود.

قرار شده خیری که می‌خواهد کمک غیر نقدی انجام دهد، فاکتور را صادر کند و زیر آن بنویسد اهدایی به شورای خیرین سلامت، تا بعداً بتوانیم آن را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کنیم و بگوییم این قدر هزینه کرده‌ایم.

بخش دوم شامل کمک‌های نقدی مردم است که برای آن دستگاه پوز خریداری و با شماره حساب انجمن خیرین سلامت شهرستان نی‌ریز تحویل آقای چوبتراش شده است. برخی افراد هم به شکل مستقیم و نقدی به شماره حساب واریز کرده‌اند که جمع آن در این یک ماه و نیم که شروع به کار کرده‌ایم، حدود ۶۰ میلیون تومان شده است. امیدواریم با کمک‌های مردمی بتوانیم در مدت ۱۵ ماه این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم. البته پیش از این که ما این زمین را تحویل بگیریم، آقای فال‌اسیری بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه فونداسیون کرده بود و تاکنون انگار حدود ۷۰۰ میلیون تومان برای ساخت این ساختمان آماده شده است.»

همراه‌سرای بیمارستان در حال ساخت

وی با بیان این که پیش‌بینی شده این پروژه بین سه تا سه و نیم میلیارد تومان هزینه در پی داشته باشد، گفت: «۴۸۰ متر زیربنای این ساختمان دوطبقه است. یکی از کمک‌هایی که شده این بوده که اداره زندان‌ها چهار کارگر را روزانه در اختیار ما قرار داده است. آن هم از بین زندانیانی که جهادی هستند و به صورت داوطلبانه در این کار خیر مشارکت و همکاری می‌کنند.»

رئیس انجمن خیرین سلامت شهرستان نی‌ریز اظهار داشت: «برای اجاره اتاق‌های همراه‌سرا مبلغ کمی دریافت و به نفع انجمن خیرین سلامت شهرستان نی‌ریز و بهداشت و درمان شهرستان هزینه می‌شود. مثلاً همراه‌سرای بیمارستان فسا، شبی ۳۰ هزار تومان بابت هر اتاق از همراه بیمار دریافت می‌کند. درصدی از این مبلغ هزینه نگهبانی و بقیه هم برای خود آن مجموعه هزینه می‌شود. بوفه همراه‌سرا هم که مورد نیاز همراهان بیمار برای تهیه غذا و فست فود است، به بخش خصوصی اجاره داده می‌شود و اجاره آن هم برای انجمن خیرین سلامت است.»

شفیعی در پایان، شماره کارت انجمن خیرین سلامت شهرستان نی‌ریز را جهت واریز کمک‌های مردمی برای تکمیل این پروژه اعلام کرد:
۶۱۰۴۳۳۷۴۲۹۱۹۸۳۹۱

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها