تعداد بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۱۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲ - 2022 22 October
آیا می‌دانستید که آب هویج و زنجبیل می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و بدن شما را سالمتر نگه دارد؟ نوشیدن آن، اشتها را کم می‌کند و مایعات بدن را نگه می‌دارد.

حتماً این نوشیدنی عالی را در رژیم غذایی خود قرار دهید؛ چون درست کردنش آسان است و سبزیجات موجود در آن، سرشار از مواد مغذی است. همچنین دارای فیبر بالا است، خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارد و به متابولیسم و بهبود سیستم ایمنی بدن و هضم غذا کمک می‌کند. همچنین یک جایگزین مناسب برای نوشیدنی‌های گاز‌دار مثل نوشابه است؛ چرا که خیلی تازه و ۱۰۰% طبیعی است.

میوه‌ها و سبزیجات پایه و اساس یک رژیم غذایی سالم را تشکیل می‌دهند. آب هویج و زنجبیل تهیه شده از سه چهارم فنجان آب هویج و یک چهارم فنجان آب زنجبیل، ۱۲۹ کالری دارد.

سلامت پوست
نوشیدن آب هویج و زنجبیل برای سلامت پوست مفید است. ویتامین C موجود در این آبمیوه به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند که این فرآیند برای بهبود جراحات و حفظ استحکام پوست مورد نیاز است. این نوشیدنی همچنین منبعی از ویتامین A محسوب می‌شود. این آنتی‌اکسیدان محافظی طبیعی در برابر اشعه مضر خورشید است. ویتامین E به تنظیم التهاب پوستی، کاهش تجمع مایعات و تورم در پوست کمک می‌کند. یک فنجان آب هویج زنجبیل حاوی ۱.۵ میلی‌گرم ویتامین E بوده و تأمین کننده ۱۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده به این ویتامین برای بدن است.

محافظت از سرطان
آب هویج و زنجبیل یک محافظ طبیعی در برابر سرطان به حساب می‌آید. این نوشیدنی سرشار از ویتامین C بوده که با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها از جمله سرطان سینه و معده در ارتباط است.

بر پایه مقاله منتشر شده در مجله اروپایی علوم دارویی، جینجرول موجود در این آبمیوه باعث افزایش مرگ سلولی سلول‌های سرطان تخمدان می‌شود. همچنین بر پایه مطالعات، جینجرول موجود در آب هویج و زنجبیل از رشد سلول‌های سرطانی در سرطان روده جلوگیری می‌کند.

تندرستی قلبی- عروقی
آب هویج و زنجبیل حاوی مواد مغذی بسیاری بوده که برای سلامت قلبی - عروقی مفید است.

جینجرول موجود در این نوشیدنی به پایین آوردن فشارخون کمک می‌کند که در نتیجه باعث کاهش خطر بیماری قلبی-عروقی خواهد شد. ویتامین C موجود در آب هویج و زنجبیل با کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و سکته در ارتباط است.

از شما در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی محافظت می‌کند
وقتی که این نوشیدنی را بخشی از رژیم غذایی ثابت خود می‌کنید، در اصل از سیستم ایمنی بدن خود محافظت کرده‌اید و در نتیجه خطر ابتلا به آنفولانزا یا سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

این به خاطر محتوای ویتامین‌های C، A و E است که باعث تولید آنتی‌بادی‌ها می‌شود و با پاتوژن‌هایی که باعث ایجاد بیماری می‌شوند، مبارزه می‌کند.

همچنین کمک می‌کنند تا سلول‌های قرمز و سفید ساخته شوند که نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن شما دارند.

یک نوشیدنی عالی برای مادران باردار است
خانم‌های باردار دائماً نگران غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی هستند که مصرف می‌کنند تا مبادا به جنین آسیب برسد. آب هویج غنی از ویتامین A است که رشد سلولی را تا حد زیادی تقویت کرده و باعث می‌شود جنین در رحم مادر رشد سالمی داشته باشد. همچنین مصرف این نوشیدنی از بروز خطراتی که ممکن است در پی عفونت برای جنین اتفاق بیفتد جلوگیری می‌کند. آب هویج - زنجبیل بسیار مغذی بوده و به دلیل وفور کلسیم، به کیفیت شیر مادر نیز کمک خواهد کرد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها