تعداد بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۱۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ - 2022 22 October
در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد:
خطیب جمعه نی‌ریز با بیان این که کمبود پزشک متخصص در شهر و نبود درمانگاه شبانه‌روزی در بخش‌ها باید برطرف شود،  مهمترین مسئله شهرستان را آب دانست و خواستار دانش‌بیان شدن دو رشته کشاورزی و دامداری شد.
خبرنگار: سمیه نظری

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 28 مهرماه با ذکر روایتی از پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: «ما آدمها پاک به دنیا می‌آییم؛ این خانواده است که دودمان را  خراب می‌کند. مادرِ جامعه بیمار است و حال خانواده خوب نیست. مقام معظم رهبری فرمودند من نگرانم و اولویت در این کشور باید خانواده باشد. در بین علما و روحانیون، در بین مسئولان و در بین مردم، رکن اصلی خانواده است. پدر و مادر عزیز! با فرزندانتان دوست باشید و به درددل آنها گوش دهید. چرا آمار دختران فراری و اعتیاد در شهر ما زیاد شده؟ شهر گلوگاه مواد مخدر است. چقدر این مسائل می‌تواند برای ما زشت باشد؟»


وی در جایی دیگر عنوان داشت: «نوجوانان و جوانان نازنین و مظلومی داریم که پر از شور و انرژی هستند. آنها را غیرمستقیم به عفاف، حجاب و نمازخواندن تشویق کنید. ‌درکشان کنید؛ چون شخصیت آنها در حال شکل‌گیری است. آنها را ببوسید و به آنها افتخار کنید. روزی حسرتشان را می‌خورید که دیگر در خانه نیستند.»


خطیب جمعه نی‌ریز با اشاره به روز صادرات گفت: «محور اصلی توسعه در هر کشور صادرات است. یکی از مهمترین مؤلفه‌ها در صادرات، روستاها است و شاخصه‌ توسعه پایدار در عرصه‌های مختلف در روستاها نرخ بیکاری است. بیکاری باید پایین بیاید. بعضی‌ها چند شغل دارند و این خیلی عجیب است. این که یک جوان فوق لیسانس و دکترا بیکار بگردد و بعد فردی چند شغل داشته باشد، صورت خوبی ندارد. جوان وقتی بیکار شد و درآمدی نداشت، خجالت‌زده و افسرده می‌شود. فرماندار عزیز نیز به ما گفتند خیالتان راحت باشد؛ محکم ایستاده‌ایم تا با نیروی عظیمی که در نی‌ریز وجود دارد و شرایط ویژه اقتصادی، تمام جوانها سر کار بروند. »


او گفت: «مهمترین مسئله در این شهر مسئله آب است. شهر ما شهر دامداری و کشاورزی است که این دو شغل باید دانش‌بنیان شوند. با این آب نمی‌شود کشاورزی کرد. با فرماندار،‌ رئیس شبکه بهداشت و درمان و نماینده مجلس صحبت کردیم که اولویت در شهر کشاورزی، آب است. چقدر خانواده‌ها در قطرویه شغل کشاورزی و دامداری خود را از دست داده‌اند. انجیر و انار نی‌ریز محروم شده است؛ چون آب نیست. هشدارهایی داده شده که خشکی دریاچه بختگان باعث سرطان می‌شود. مرگ خاموش در ایران بیداد می‌کند و بیماری‌های پوستی و سرطانی زیاد شده است. با هم مهربان باشید، استغفار کنید، شکرگزار باشد و به سوی خدا باز گردید که او از رسوایی نجات می‌دهد. چقدر سرمایه‌دار و ‌کارخانه‌دار در نی‌ریز است و خیرشان به چند نفر می‌رسد؟ اشتغال و کار درست کنید تا جوانان از گرفتاری نجات پیدا کنند.»


حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه به شاخصه‌های توسعه در بخش سلامت نیز اشاره‌ای کرد و گفت: «در شهرمان کمبود دکتر متخصص داریم و  بخش‌های مشکان، قطرویه و مرکزی درمانگاه شبانه‌روزی ندارند. شاخص توسعه، اول آب است. سرمایه ملی را حفظ کنیم و بعد از آن سلامت. شاخصه‌های سلامت را مطالعه کنید و ببینید هر چند هزارنفر باید درمانگاه شبانه‌روزی و نیروی متخصص داشته باشند؟»


وی با اشاره به گفته مقام معظم رهبری که امر به ورزش امر به معروف است، عنوان داشت: «بعد از سلامت، یکی دیگر از شاخصه‌ها، مسئله ورزش و تربیت بدنی است. آقای فرماندار و نماینده قول دادند نیروی کارآمد قوی و انقلابی برخاسته از خود عزیزان برای ریاست این اداره انتخاب کنند که سکان ورزش شهر را به عهده بگیرد. من امیدوارم آیت‌ا.. رئیسی و همکارانشان کاری کنند که ورزشهای همگانی و ورزشهای مختلف رایگان شود.»


نوشتنی است بعد از مراسم نماز جمعه، عده‌ای از جوانان معترض به نتایج استخدامی فولاد غدیر، خواستار بررسی مجدد نتایج شدند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها