تعداد بازدید: ۹۴
کد خبر: ۱۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ - 2022 16 October

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: سامانه ثبت الکترونیک کروکی‌های تصادفات تا یک و نیم ماه‌ آینده در کل کشور اجرایی و فعال خواهد شد.

سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه مراسم تجلیل از نمونه‌های برتر ترافیکی با حضور در جمع خبرنگاران بااشاره به سامانه یکپارچه رسیدگی به تصادفات که بخشی از آن کروکی الکترونیک است، گفت: این طرح در قم یکسال است که اجرا می‌شود و در حال حاضر در این استان کروکی تصادفات صد درصد الکترونیک شده است. با تبلت‌ها و تجهیزاتی که در اختیار پلیس قرار دارد افسرها همه اطلاعات راننده را در اختیار خواهند داشت. با فعالیت سامانه جدید چاپ اوراق بیمه‌نامه حذف شده است.

وی با اشاره به خرید ۷۰۰۰ تبلت در این راستا، ادامه داد : بنا داریم تا یک ماه آینده این طرح را در کل کشور اجرایی کنیم و کروکی‌ها الکترونیک شود.

به گفته هادیانفر، در سیستم و سامانه موجود سالانه دو هزار میلیارد ریال خسارت تصادفات ساختگی است که این طرح جلوی آن را تا حدودی خواهد گرفت.

وی درباره وضعیت ورود خودروهای جدید به ناوگان حمل و نقل و خروج خودروهای اسقاطی گفت: بر اساس چیزی که تصویب شده بود، باید به ازای تولید هر خودرو، خودرو اسقاط می‌شد؛ اما حالا شاهد صدور گواهی صوری اسقاط هستیم. هیچ خروجی در ناوگان نداریم اما به طور مداوم وسیله نقلیه وارد ناوگان می‌شود. متأسفانه فردی شکایت کرده که می‌تواند با داشتن معاینه فنی خودروی خود را در ناوگان نگه دارد و برخی خودروهای با چهل سال سن هنوز در خیابان‌ها هستند. متأسفانه با این وضعیت خیابان‌های ما تبدیل به پارکینگ خواهند شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها