تعداد بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۱۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ - 2022 16 October
نویسنده : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگیِ فرهنگی و هنری در سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

غلامرضا یوسفی‌نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: پرداخت مرحله نخست تسهیلات قرض‌الحسنه به دارندگان مجوز مشاغل خانگی در رسته‌های فرهنگی و هنری سال جاری آغاز شد.

غلامرضا یوسفی‌نژاد افزود: بر پایه قانون مشاغل خانگی (مصوب سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی) ساماندهی مشاغل خانگی، از رویکرد‌های کارآفرینی کشور است. شهروندان می‌توانند درخواست خود را برای دریافت مجوز و سپس بهره‌گیری از مزایایی که قانون برای دارندگان این مجوز‌ها در نظر گرفته است، در سامانه مشاغل خانگی ثبت کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌ها و مزایای فراوان مشاغل خانگی همچون پایین بودن هزینه‌های راه‌اندازی و انعطاف‌پذیری به دیگر مشاغل و امکان اشتغال برای اقشار گوناگون و نیز توانایی پوشش گسترده از متقاضیان شامل کارآفرینان، زنان، جوانان، دانش‌آموختگان، کم‌توانان و... سبب شده تا این نوع مشاغل بسیار مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان داشت: افرادی همچون زنان و دخترانی که نمی‌توانند در بیرون از خانه کار کنند و توانمندی‌های بالای آن‌ها مورد استفاده قرار نگرفته است و نرخ مشارکت پایینی را در اقتصاد و اشتغال دارند، یا دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و کسانی که به هر دلیلی مایل هستند در خانه کار کنند و در محیط خانه بهتر و بیشتر فعالیت کنند، می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه مشاغل خانگی، مجوز فعالیت دریافت کنند.

وی یادآور شد: در یکسال گذشته، ۲۹۰ مجوز مستقل و ۶ مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در رسته‌های مختلف فرهنگی و هنری صادر شده است.

گفتنی است سقف تسهیلات مستقل سال ۱۴۰۱ را ۱۰۰ میلیون تومان و برای پشتیبان به ازای هر تحت پوشش، ۵۰ میلیون و سقف آن تا ۲ میلیارد برای ۴۰ تحت پوشش خواهد بود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها