تعداد بازدید: ۹۲
کد خبر: ۱۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶ - 2022 16 October

روزنامه اصولگرای خراسان با انتقاد از مشکلات ایجاد شده در پی فیلترینگ اینستاگرام، تیتر اصلی خود را «سرگیجه کسب و کارهای اینترنتی» برگزید و در گزارشی مفصل به این مسئله پرداخت.

نت بلاکس اعلام کرد که قطعی اینترنت در ایران ساعتی ۱.۵ میلیون دلار معادل ۴۵ میلیارد تومان زیان اقتصادی به کشور وارد می‌کند که این یعنی روزانه هزار میلیارد تومان به کسب و کار‌های اینترنتی و اقتصاد کشورمان خسارت وارد می‌شود.  

بسیاری از محدودیت‌های اینترنتی از آخرین روز شهریور آغاز شد و با ارقامی که نت بلاکس اعلام کرده در ۱۷ روز گذشته ۱۷ هزار میلیارد به اقتصاد کشورمان زیان وارد شده که عدد بسیار زیادی است.  

گزارش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران هم از تأثیر محدودیت‌ها و قطع اینترنت بر کسب‌وکار‌ها نشان می‌دهد بیش از ۴۱ درصد شرکت‌ها ۲۵ تا ۵۰ درصد درآمد خود را در این مدت از دست داده‌اند و حدود ۴۷ درصد هم بیشتر از ۵۰ درصد کاهش فروش داشته‌اند!

دبیر اتحادیه کسب‌وکار‌های فضای مجازی، اما به تازگی آمار عجیبی را اعلام کرده و گفته است: معیشت ۱۰ میلیون نفر اکنون وابسته به فضای مجازی است.

همچنین روزنامه شرق در این‌باره نوشت:
- بازار آنلاین ایران با حدود ۳۰۰‌ هزار فروشگاه تعطیل شده است.

بازاری که اندازه آن تقریباً معادل ۷۵۰ بازار سنتی مانند بازار تجریش است و ۹ میلیون نفر ایرانی کرکره کسب‌وکار آنلاین خود را پایین کشیده‌اند.

- به جز این معاملات بازارهای ارز دیجیتال در ایران با حدود ۱۲ میلیون معامله‌گر تعطیل شده است. 

- مسئله به همین‌جا ختم نمی‌شود و پزشکان هم می‌گویند که برای نسخه‌نویسی الکترونیک گرفتار قطعی اینترنت هستند و بسیاری از بیماران ناچار می‌باشند نسخه‌های خود را از بازار آزاد تهیه کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها