تعداد بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۱۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ - 2022 15 October
خطیب جمعه نی‌ریز با بیان این که امروز دشمن خانواده ما را هدف قرار داده، تأکید کرد که باید حواسمان به دشمن داخلی هم باشد.
خبرنگار: مهدی منفرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 22 مهرماه با اشاره به سالروز تولد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق (ع)، به ویژگی‌های اخلاقی حضرت محمد(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: «مواظب باشید که با اطرافیان و زیر‌دستان چگونه رفتار می‌کنید؛ چون همان گونه با شما رفتار خواهد شد. باید اندیشه‌ها و اخلاقیات پیامبر اعظم (ص) را مورد بررسی قرار داد. پیامبر مردم را با اخلاق خوب دعوت می‌کرد؛ نه با دستورالعمل.»


وی با اشاره به اتفاقات اخیر ادامه داد: «امروز دشمن خانواده ما را هدف قرار داده است. ما حواسمان به دشمن خارجی بود؛ اما حواسمان به دشمن داخلی نبود و از داخل غافل شدیم.من سالها است به مسئله خانواده و کودکان و نوجوانان اشاره می‌کنم. باید به این موضوع توجه شود. مراجع می‌فرمایند: اگر مادر برای کار از خانواده جدا شود و در تربیت فرزند کوتاهی کند، آن حقوق حرام است. حضرت امام خمینی(ره) فرمودند ما با آزادی مخالف نیستیم؛ اما با بی‌ بند و باری مخالفیم. »

دشمن خانواده ما را هدف قرار داده است


وی در جایی دیگر به مناسبتهای مختلف این هفته و اتفاقات اخیر اشاره‌ای داشت و گفت: «کتاب صعود چهل ساله باید در دانشگاه‌ها تدریس شود.»


خطیب جمعه نی‌ریز با اشاره به روز عصای سفید، خطاب به فرماندار گفت: «معلولان در زحمت هستند و باید کاری کنیم که آنها احساس محدودیت نکنند.»


حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه در ادامه با اشاره به روز عقیدتی سیاسی ارتش، از خدمات ارتش تقدیر کرد.


وی همچنین با اشاره به روز تربیت بدنی و ورزش، از فرماندار خواست تا با مشورت نخبگان و پیشکسوتان، هر چه زودتر تکلیف رئیس تربیت‌بدنی را مشخص کند.


او همچنین از وضعیت نانوایی‌ها و کیفیت نان ناراضی بود و از فرماندار و رئیس دفتر نماینده مجلس خواست در این زمینه برنامه ریزی مناسبی انجام دهند.


نوشتنی است در بین دو نماز، سرتیپ جابر آبادزردشتی فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز به مناسبت روز عقیدتی سیاسی ارتش سخنرانی کرد و لوح تقدیری که به پاس زحمات آیت‌ا... سید‌محمد فقیه توسط فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده شده بود، به فرزند ایشان تقدیم کرد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها