تعداد بازدید: ۷۹
کد خبر: ۱۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲ - 2022 08 October

خطیب جمعه نی‌ریز با بیان این که صنعت گردشگری در کشورمان وضعیت مناسبی ندارد، خواستار توجه بیشتر به آن شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 8 مهرماه اظهار داشت: «صنعت گردشگری بعد از صنایع شیمیایی و سوخت، برترین صنعت کشور است و بهترین کشوری که می‌تواند جاذبه توریستی داشته باشد ایران است. اما متأسفانه گردشگری وضعیت مناسبی در کشور ما ندارد و باید فکری به حال آن شود.»

ایشان در جایی دیگر عنوان داشت: «دشمنان برای اغتشاشات ما نسخه می‌پیچند. به خاطر یک خانم ببینید چند نفر به خاک و خون کشیده شدند؟ آیا این تعقل است؟ می‌گویند باید حکومت عوض شود؛ خب عوض شود، چه کسی و چه نظامی جای آن روی کار بیاید؟ آمریکا یا منافقین؟ بعضی کارهای ما در این کشور خیلی بچگانه است.»

خطیب جمعه نی‌ریز با اشاره به روز جهانی سالمندان گفت: «بزرگترهای خانه وقتی بروند، برکت هم از بین می‌رود. آنها صندوقچه برکت و تجربه هستند. پیرمرد در هر خانه‌ای مثل پیغمبر برای یک امت است. پدر و مادر خط قرمز دین هستند و حتی اگر ظلم کنند و فرزند چشم روی هم بکشد، خدا نماز و روزه فرزند را قبول نمی‌کند.»

وی همچنین عنوان داشت: «دولت قبل نسبت به ازدواج و فرزندآوری و مسکن بی مهر بود. دولت آیت‌ا... رئیسی هم فرصت زیادی ندارد و باید فکری به حال پیری جمعیت کند. مسئله جمعیت یعنی قدرت و شکوه مملکت؛ این در حالی است که جمعیت سالمندان ما دارد بالا می‌رود.»

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و گفت: «این عزیزان نه شب دارند و نه روز. اقتدار و امنیت مردم و کشور به عهده آنها است. فرمانده جدید انتظامی نی‌ریز هم خیلی زیبا و بالنده کار انجام می‌دهد.»

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) که فرمود: همه آدمها پاک به دنیا می‌آیند؛ اما پدر و مادر هستند که کار را خراب می‌کنند، اظهار داشت: «ریشه همه بدبختی‌های دنیا را می‌توانیم در این روایت جستجو کنیم. مرکز اصلی تعلیم و تربیت پدر و مادر هستند. خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج. هر کسی در خانه کودکی دارد، باید خودش را در حد همان پایین بیاورد و اجازه خلاقیت به او بدهد.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها