تعداد بازدید: ۷۷
کد خبر: ۱۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰ - 2022 01 October

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس استان گفت: برای تردد فرزند خود به مدرسه، از سرویسهای دارای مجوز و آموزش دیده استفاده کنید. 

مهدی نعمایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن مهرماه و آغاز بازگشایی مدارس، والدین باید برای پیشگیری از آسیب‌پذیری فرزند خود در مسیر مدرسه به خانه، قوانین و مقررات خاصی و در عین حال ساده و قابل درک برای کودکان را وضع کرده و او را به اجرای دقیق آن ملزم کنند.

وی گفت: از کودکان نمی‌توان انتظار داشت که توصیه‌های ایمنی را همواره به یاد داشته باشند و این وظیفه ماست که هنگام رانندگی، به آنها که از ما الگو‌برداری می‌کنند، روش نظم و انضباط را آموخته و در اطراف مدارس، با دقت بیشتری حرکت وتردد کنیم. همچنین به فرزندان خود بیاموزیم که هنگام خروج از مدرسه، دلیلی برای عجله وجود ندارد و اگر کودک شما به سنی رسیده که خودش به تنهایی از مدرسه به خانه برمی‌ گردد، اطمینان یابید که از محلها و معابر امن برای عبور از عرض خیابان استفاده می‌کند.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس فارس اضافه کرد: فرزندان خود را با تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنا کرده و نحوه عبور صحیح از عرض خیابان را به صورت عملی با آنان تمرین کنید. خطر مربوط به حرکت کردن از پشت خودروهای بزرگ و دور از میدان دید سایر رانندگان را نیز به کودک خود گوشزد نمایید.

نعمایی یادآورد شد: اگر فرزندتان برای رفت و آمد خود از سرویس مدرسه استفاده می‌کند، نکات ایمنی از قبیل حضور به موقع در محل سوار شدن، لزوم توقف کامل خودرو هنگام سوار یا پیاده شدن، صحبت و شوخی نکردن با راننده و مسافران، بیرون نبردن سر و دست از پنجره و مواردی نظیر آن را به وی گوشزد کنید.

وی با تأکید بر این که برای تردد فرزند خود به مدرسه، از سرویسهای دارای مجوز و آموزش دیده استفاده کنید، گفت: سوار شدن دانش‌آموزان به تعداد بیش از حد ظرفیت خودرو در سرویس مدرسه، ممکن است کاهش هزینه‌های شما را در پی داشته باشد؛ اما مصداق تخلف قانونی بوده و خطرآفرین است.

نعمایی با بیان این که پیاده‌روها در فصل بازگشایی مدارس، سرشار از لبخندها و بازی‌های شاد کودکانه است، افزود: به فرزندان خود بیاموزید که در مسیر مدرسه، از پیاده‌رو تردد کرده و مسیرهای اصلی را به کوچه‌های خلوت و مسیرهای میان‌بر ترجیح دهند.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس فارس به والدین توصیه کرد: مصادیق رعایت کردن قوانین مدرسه و احترام به حقوق سایر دانش‌آموزان را به فرزندان خود یاد بدهید و به آنها بیاموزید که اگر در مسیر مدرسه دچار مشکل شدند، بلافاصله مسئله را با شما یا مسئولان مدرسه در میان بگذارند. هرگز به افراد غریبه اعتماد نکنند و در هر وضعیتی، از سوار شدن به وسیله  نقلیه  آنها خودداری کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها