تعداد بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۱۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶ - 2022 01 October
آداب معاشرت
بخش نخست

در این بخش، اصول مهمانی رفتن را با هم مرور می‌کنیم.

/ بدون دعوت نروید. بهترین وضعیت این است که دعوت بشوید. در غیر این صورت بهتر است از یک روز قبل با آنها تماس گرفته و با اطمینان از این که میزبان برنامه خاصی ندارد، مهمان او شوید. اگر کسی شما را به میهمانی دعوت کرد، در همان لحظه اول تصمیم نگیرید. از او فرصتی بخواهید که برنامه‌های خود را بررسی کنید. در صورتی که وقت کافی دارید در یک فرصت مناسب با میزبان تماس بگیرید و موافقت خود را اعلام کنید. تأخیر در پاسخ‌دهی به میزبان نشانه خوبی نیست. به خاطر داشته باشید که حضور در مهمانی فردی که برای شما جایگاه بخصوصی دارد، ارزش این را دارد که از کارهای غیر ضروری خود بگذرید.

/ اگر به دلایل کاملاً موجه رفتنتان به میهمانی لغو شده به میزبان حتماً خبر بدهید. نرفتن به میهمانی بدون اطلاع قبلی اصلاً صورت خوبی ندارد و بی‌احترامی به میزبان است. 

/ شرایط مهمانی و مهمانان را بسنجید و با توجه به آن لباس مناسب انتخاب کنید.

/ سر زمان تعیین شده به مهمانی بروید، نه زودتر و نه دیرتر. تأخیر بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قابل قبول است. اگر تأخیرتان به هر دلیلی طولانی می‌شود به میزبان زنگ بزنید و او را هم در جریان بگذارید. ضمناً کمتر یا بیشتر از عرف آنجا نمانید.

/ زمان وارد شدن به خانه میزبان با همه استقبال کنندگان از کوچک و بزرگ سلام و احوالپرسی کنید.

/ اگر به اتاقی وارد شدید که دعوت شدگان دیگری نیز حضور دارند از نزدیک‌ترین شخص به خودتان آغاز به احوالپرسی کنید مگر اینکه شخص خاص یا بزرگ فامیل حضور داشته باشد که در این صورت باید نخست به او ادای احترام کنید. ضمناً درست نیست که نیامده به بالای اتاق بروید./

ادامه آداب مهمانی رفتن در شماره بعد

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها