تعداد بازدید: ۳۸۰
کد خبر: ۱۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶ - 2022 01 October
author
روزنامه نگار: محمد جلالی

مسکن ملی در نی‌ریز به صورت دو طبقه ۴ واحدی ساخته می‌شود و بناست هر واحد ۱۱۰ مترمربع مفید، دو خوابه با ۱۰ مترمربع مشاع باشد.

اما آنچه که کارشناسان بر آن پافشاری می‌کنند آن است که این نوع مسکن در واقع برای اقشار ضعیف نیست و کسی که نتواند حداقل ۴۰۰ میلیون تومان آورده داشته باشد عملاً از گردونه متقاضیان مسکن حذف خواهد شد.

احتمال حذف نیمی از متقاضیان!



پیگیری نی‌ریزان فارس حاکی از آن است که دو پیامک اخطار برای متقاضیان نهایی ارسال شده و در صورت عدم واریز وجه آورده اولیه که ۴۰ میلیون تومان است عملاً به منزله انصراف می‌باشد.

البته مسئولان می‌گویند برای پایین آمدن هزینه ساخت در تلاشند تا به صورت اسکلت بنایی این واحد‌ها را  بسازند و کار ساخت را یک شرکت پیمانکار زیر نظر اداره راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و نظام مهندسی انجام خواهد داد.... در همین ارتباط یاراحمدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نی‌ریز گفت: دولت در این باره سنگ تمام گذاشته است. یک زمین رایگان و یک وام با تنفس تا پایان ساخت مسکن با نرخ سود ۱۸ درصد در نظر گرفته است.

وی در ارتباط با تأمین آورده ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی از سوی متقاضیان مسکن گفت: هنوز رقم دقیق آن مشخص نشده، اما بیشترین حمایت‌ها در این ارتباط شده است و حتی افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بودند که تعدادشان کم نیست قرار شده خود سازمان مربوطه آورده ۴۰ میلیونی نخست را تأمین کند.

وی در پاسخ به این سؤال که ساخت واحد‌های دو طبقه ۲ واحدی چرا در نی‌ریز تأیید نشد، گفت: مسئولان شهرستانی به خصوص فرماندار تلاش بسیاری کردند، اما در نهایت به دلیل کمبود شدید زمین در شهر نی‌ریز مجبور شدیم واحد‌ها را به صورت دو طبقه ۴ واحدی در نظر بگیریم.

تصویب نهایی: دو طبقه ۴ واحدی

بر پایه آماری که از بنیاد مسکن گرفتیم ۱۵۵۲ نفر تأیید نهایی شده اند و این آمار از میان بیش از ۶۰۰۰  نفری است که در این طرح ثبت‌نام کرده بودند.  

در جلسه قرعه‌کشی قطعات زمین و تعیین ۴ نفر از مالکان که قرار است در یک بلوک زندگی کنند در روز چهارشنبه ۶ مهرماه انجام گرفت و نهایتاً ۶۹۹ نفر به خط استارت رسیدند.

علی‌اکبر مبین رئیس بنیاد مسکن شهرستان نی‌ریز که وظیفه ساماندهی و معرفی نفرات به اداره راه و شهرسازی را دارد در گفتگو با ما عنوان کرد: در حال حاضر ۶۹۹ نفر آورده اولیه ۴۰ میلیونی را واریز کرده‌اند و قطعاً به دیگر افراد نیز فرصت داده خواهد شد تا آورده‌های خود را واریز کنند. در همین رابطه ۲ فرصت ۱۵ روزه  داده شده، اما در صورتی که آورده ۴۰ میلیونی نخست را واریز نکنند  قطعاً به منزله انصراف از مسکن ملی محسوب خواهد شد.

یاقوتی کارشناس بنیاد مسکن در گفتگو با ما در خصوص افرادی که واجد شرایط اعلام شده‌اند، اما واریز را انجام نداده‌اند گفت: از ۱۵۵۲ نفر، ۶۹۹ نفر واریز نخست خود را انجام داده‌اند. اما اگر متقاضیان نتوانند آورده خود را کامل کنند بهتر است در همین مرحله اول انصراف دهند چرا که در واریز‌های بعدی با مشکل روبرو خواهند شد و عملاً با وجود واریز‌هایی که انجام داده‌اند حذف می‌گردند.

در همین رابطه نزدیک به ۲۸۰ پرونده جدید تشکیل شده و در تلاش هستیم تا با نهایی کردن پرونده‌ها آن‌ها را به لیست نهایی متقاضیان اضافه نماییم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها