تعداد بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۱۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹ - 2022 01 October
فعالیت هیئت تکواندو نی‌ریز در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.
خبرنگار: مجید پاکیزه دامن

 برخلاف دیگر هیئت‌ها و ورزش‌های رزمی مانند بوکس، جودوو و کاراته که گاه و بیگاه خبرهای خوبی از آن به گوش می‌رسد، اما ماه‌هاست که هیئت تکواندو نی‌ریز راکد شده و تعداد ورزشکاران این رشته رو به کاستی رفته است.

ورزش تکواندو نی‌ریز زمانی جزو رشته‌های فعال و با ثبات در نی‌ریز به شمار می‌رفت و تازه توانسته بود در استان خود را مطرح کند  اما در ماه‌های گذشته خبری از آن به چشم نمی‌خورد. 

رئیس این هیئت در نی‌ریز مهمترین عامل عقبگرد تکواندو را مشکلات مالی می‌داند و عنوان می‌کند که از توان تأمین آن خارج است.

نادر زارعی به ما گفت: برای این رشته در نی‌ریز هیچ مربی وجود ندارد تا بتواند تکواندو را فعال کند. ما همواره مجبور بودیم از مرکز استان مربی جذب کنیم که در این زمینه ورزشکاران می‌بایست شهریه خود را می‌پرداختند که  متأسفانه کوتاهی می‌کردند

وی گفت: با پرداخت نشدن شهریه از سوی ورزشکاران و همچنین نبود منابع مالی در جهت پشتیبانی مالی هیئت، توان پرداخت دستمزد مربیان از سوی هیئت پایین آمد و مربیان نیز به دلیل پرداخت نشدن مطالباتشان از ادامه همکاری با تکواندو نی‌ریز خودداری کردند؛ هرچند که در مواقعی هزینه حضور مربی در نی‌ریز را شخص بنده پرداخت می‌کردم.

نادر زارعی رسیدگی به امور زندگی شخصی و شغلی و همچنین ازدواج فعالان این رشته را از دیگر دلایل راکد شدن فعالیت‌های هیئت تکواندو عنوان کرد و گفت: ما به دنبال تأمین منابع مالی مورد نیاز در هیئت تکواندو بودیم، اما تلاش ما در این راه بی نتیجه ماند و تنها امید ما برای از سرگیری فعالیت‌ها در هیئت تکواندو کمک فرمانداری است.

دبیر این هیئت اما صحبتهای دیگری داشت و انتقادات خود را به رئیس معطوف کرد و گفت: تا قبل از حضور زارعی در هیئت تکواندو ورزشکاران زیادی در این رشته فعالیت داشتند و در مسابقات زیادی شرکت داشتیم.

سعید کیوانی افزود: زمانی که نادر زارعی با حکم رئیس هیئت استان ریاست هیئت نی‌ریز را عهده‌دار شد، از او خواستند تا برای این ورزش در نی‌ریز هزینه کند، اما چنین نشد.

در ادامه قصد صحبت با سعیدی نایب رئیس و مسئول کمیته بانوان هیئت تکواندو را داشتیم که پاسخی از سوی وی دریافت نشد.

همچنین رئیس اداره ورزش و جوانان نیز با توجه به این که استعفا داده و در آستانه جدا شدن از این اداره است ترجیح داد صحبتی نکند.

اکبر فروزان از اعضای هیئت رئیسه هیئت تکواندو استان به ما گفت: نادر زارعی یک بار نیز استعفای خود را اعلام کرده و با آن موافقت شد، اما از تصمیم خود صرفنظر کرد.

وی ادامه داد: درمورد آینده تکواندو نی‌ریز پس از روشن شدن وضعیت رئیس هیئت استان، تصمیماتی لحاظ خواهد شد.

فروزان این را هم اضافه نمود که از زمان ریاست زارعی بر هیئت تکواندو نی‌ریز تاکنون هیچگونه برنامه و رزومه‌ای که مدنظر استان باشد به ما ارائه نداده است.

نادر زارعی اما از وعده فرماندار نی‌ریز برای کمک‌های مالی گفته. حال باید دید آیا این وعده عملی می‌شود و تکواندو نی‌ریز از حالت احتضار در می‌آید؟

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها