تعداد بازدید: ۳۲۶
کد خبر: ۱۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ - 2022 18 September
در حالی که نگاه‌ها به حضور مسئولان استانی برای باز کردن گره اختلافی شورای شهر نی‌ریز بود؛ این جلسه ۴ ساعته نتیجه‌ای نداشت و گره اختلاف باز نشد.
نویسنده : محمد جلالی، نی‌ریزان فارس

سه نفر از اعضای شورا کماکان مصر به استیضاح شهردار و برکناری او هستند و دونفره دیگر مخالف این اقدام.

در این جلسه پُر تنش هادی پور رئیس شورای استان، رحیمی  نماینده شورای عالی استان، تقیه مشاور ارشد شورای استان و جوکار رئیس کمیسیون حقوقی شوراهای استان حضور داشتند.

موافقان برکناری شهردار از انجام نشدن کارهای عمرانی سخن به میان ‌آوردند و گفتند از ۵۰ پروژه مصوب تنها 5 پروژه اجرا شده و کلنگ وی آی پی شهرداری در حالی به زمین خورده که پروژه‌های مهم‌تری در این لیست وجود داشته است.

اما مخالفان طرح استیضاح معتقدند که در شرایط بد اقتصادی، کارهایی انجام و امور اجرایی شهرداری روی ریل است و حقوق کارکنان و کارگران پرداخت می‌شود و انجام نشدن برخی پروژه‌ها در موعد مقرر نیاز به توضیح شهردار دارد نه طرح استیضاح.

آنان می‌گفتند دو پروژه بازسازی پیاده‌رو و لبه‌گذاری خیابان‌های نواب صفوی و آباد زردشت جزو همین پروژه‌ها بوده که اجرا شده هرچند افسر نائب رئیس شورا معتقد بود که این پروژه باید در سال ۱۴۰۰ انجام می‌شد نه در نیمه اول سال ۱۴۰۱.

هر چند در این جلسه در برخی مواقع خود اعضاء اعلام می‌کردند که اختلاف در شورا و شهرداری در نهایت به ضرر کل شهر است اما سه نفر موافق استیضاح شهردار اعلام می‌کردند که با توجه به مستندات قانونی تمام تلاش خود را می‌کنند تا شهردار را در تنگنای استعفاء یا استیضاح قرار دهند.

یکی از همین حربه‌ها کاهش اختیارات شهردار از ۸۰۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان بود که در هیئت تطبیق شهرستان نی‌ریز رد شد و اعضاء این مصوبه را به شورای حل اختلاف استان کشیدند.

پس از بررسی نی‌ریزان فارس مشخص شد این مصوبه در هیئت حل اختلاف استان نیز رد شده است.
این مسئله در حالی رخ داده است که به گفته هادی‌پور رئیس شورای استان  بیشتر اعضای آن هیئت را اعضاهای شورا تشکیل می‌دهند. 

در این جلسه همچنین سید علاءالدین فقیه گفت: این مدت گذراست و خیلی سریع این دوره نیز تمام خواهد شد و بهتر است با اتحاد و همدلی کار را به پیش ببریم. مسئله‌ای که به نظر نمی‌رسید گره‌ای را باز کند.
این جلسه به رغم فریادهای مداوم پریش دیگر عضو شورا و ارائه مستندات و ادله‌های خود مبنی بر قانونی بودن انتقادات و استیضاح شهردار و قطع سخنان دیگر حاضران و همچنین خطاب قرار دادن تک تک افراد حاضر در جلسه راه به جایی نبرد و بارها از سوی مسئولان استانی دعوت به آرامش شد.

افسر دیگر عضو شورا معتقد بود که طرح استیضاح را محکم ادامه خواهند داد تا به سرانجام برسد.

تنها پیشنهاد میهمانان استانی آن بود که شهردار را دعوت کنند، توضیحات او را در ارتباط با کارهایی که باید انجام می‌داده و نداده بشنوند و بعد تصمیم نهایی را بگیرند.

بلاتکلیف ماندن تملک کاروانسرای سروی و ترس پیمانکاران در حوزه‌های مختلف از انعقاد قرارداد با شهرداری به دلیل همین کشمکش‌ها از دیگر مباحثی بود که مخالفان طرح استیضاح به دلیل کشدار شدن موضوع آن را آسیب به شهر می‌خواندند.

در انتهای این جلسه هادی‌پور این جر و بحث‌ها را نشان از پویایی و بالندگی شورا خواند اما عنوان کرد: متأسفانه در اکثر شوراهایی که پنج نفر هستند اختلاف‌نظرها بسیار نزدیک است و همین کار را مشکل کرده است. من معتقدم شهردار باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه اختلافات نباید بگذارد تا شورا تضعیف شود گفت: در حال حاضر لایحه‌ای در وزارت کشور به دلیل همین مباحث در حال پیگیری است که اگر به تصویب برسد کار استیضاح شهردار بسیار سخت‌تر خواهد شد و لازم است تا شما[اعضای شورا] آقای شهردار را در جلسه بیاورید و توضیح بخواهید و اگر می‌توانید با ایشان کار کنید و گرنه آن را عوض نمایید.

محمد شاهسونی رئیس شورای شهر هم در این جلسه گفت: مدیریت شهر بر عهده شورا است. اعضای شورایی که توسط مردم انتخاب شده‌اند. ما اگر امروز حرفی می‌زنیم به عنوان نماینده نزدیک به 50 هزار همشهری هستیم و تمام صحبت‌ها به خاطر مردم و به خاطر احساس مسئولیتی است که در برابر رأی مردم داریم و در جهت منافع مردم است و هیچ صحبتی از روی کینه و به خاطر منفعت شخصی نیست.

با احترام به تمام اعضای شورا ما بایستی شورای شهر باشیم نه شورای شهرداری و اینکه بدانیم هیچ پست و مقامی ماندگار نیست و باید برای رضای خدا و برای مردم کار کنیم و اخلاقیات را رعایت نماییم.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
0
0
سلام لطفاً از شورای شهر نی ریز بپرسید چرا یک طرف کوتاه نمی‌آید ؟؟ الان وقتی به شهرداری مراجعه کنید متوجه میشوید کارمندان شهرداری حرف شنویی سابق از شهردار ندارند همه چیز تق و لق شده است انگار اختلاف شهرداری به کارمندان هم رسیده و عده برای مخالفت با شهردار کار مردم درست راه نمی اندازند به شهردار هم که می گوییم به شورا پاس میده که ایشان مقصرند و آنچه این وسط روی زمین مانده کار ارباب رجوع است که باید دعوا باید راه بیفتد یا آشنا خلاصه هیچی سرجاش نیست
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها