تعداد بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۱۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ - 2022 13 September
 در جلسه مدیران نی‌ریز با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجوز برپایی درمانگاه و پایگاه انتقال خون در محل بیمارستان قدیم شهرستان گرفته شد.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

به گزارش روابط عمومی شبكه بهداشت و درمان نی‌ریز، پس از گذشت چندین ماه با  پیگیریهای مستمر از سوی مختار یوسفی فرماندار و دكتر آل‌داود رئیس شبكه بهداشت و درمان، با مجوز  برپایی درمانگاه در محل ساختمان قدیم بیمارستان شهدا موافقت شد و روند اجرایی آن آغاز می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز در گفتگو با ما عنوان داشت: «از زمان افتتاح بیمارستان جدید و پیرو درخواستهای مکرر مردم، نماینده مجلس و فرماندار وقت برای این که در بیمارستان قدیم درمانگاه شبانه‌روزی راه بیفتد، تلاش کردند و این مطالبه را از معاون وزیر خواستند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون وزیر بهداشت قول دادند که در این باره همکاری لازم را داشته باشند. در ادامه چند درخواست مختلف از طرف شبکه بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی ارسال شد. اما به خاطر شرایط خاص و قدیمی بودن آن، کارشناسان تأیید نمی‌کردند. با پیگیری‌ها و بازدیدهایی که انجام شد، نتیجه بر آن شد که معاون درمان دانشگاه با این موضوع موافقت کند و مجوز درمانگاه ۲۴ ساعته یا درمانگاه تا نیمه شب را به ما بدهند. اما با توجه به این که تعداد کارکنان شبکه بهداشت و بیمارستان کم است، سعی می‌کنیم آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم؛ البته با دریافت مبالغ دولتی.»

دکتر داور آل داود گفت: «الان مجوز درمانگاه گرفته شده؛ اما بستگی به قدرت کسی دارد که بتواند بیاید اینجا را اجاره کند. هر چه توانش بالاتر باشد، می‌تواند امکانات بیشتری بیاورد. البته خودمان هم کمکش می‌کنیم و رادیولوژی قدیمی داریم که آن را آنجا راه می‌اندازیم. اگر هم بتواند وسایل اولیه آزمایشگاه را بیاورد یا با یکی از آزمایشگاه‌های شهر قرارداد ببندد و در حد دو دستگاه بیاورد که کارهای اورژانسی مردم را انجام دهد، کمک کننده است.»
وی افزود: «مشکل کوچکی برای این مجوز داشتیم که فرماندار کمک کرد و تأییدیه آتش‌نشانی آن را گرفته‌ایم. حال منتظر این هستیم که ثبت سامانه‌ای مجوز درمانگاه انجام شود و به شکل سیستمی هم جواب این موافقت و مجوز را بدهند تا آن را برای مزایده به اجرا بگذاریم. من پیش‌بینی می‌کنم تا نزدیک به یک ماه آینده درمانگاه به مزایده برود و با توجه به این که ساختمانش آماده است و نیاز به تغییرات زیادی ندارد، می شود آن را تا یکی دو ماه بعد از انجام مزایده به بهره‌برداری رساند.»

آل داود عنوان داشت: «مهم بیشتر نیروی انسانی است که برنده بتواند آن را سریع فراهم کند و شاید هم آن را مرحله به مرحله راه بیندازد. تا کنون چهار نفر از پزشکان نی‌ریز اعلام آمادگی کرده‌اند که در مزایده شرکت کنند. ما جا داریم که رادیولوژی و آزمایشگاه را به اینجا اضافه کنیم و در کنار آن پزشک عمومی و تزریقات و پانسمان را هم خواهیم داشت.»

رئیس شبکه بهداشت با بیان این که برای راه‌اندازی یک درمانگاه همیشه باید امن‌ترین جا را در نظر بگیریم، گفت: «یکی از دلایلی که ما سعی کردیم زودتر جابه‌جا شویم، شرایط خاص ساختمانی بیمارستان قدیم بود و حالا هم سعی می‌کنیم در قسمت جدید و نو‌ساز آن و همچنین بخش اتفاقات سابق، درمانگاه را راه‌اندازی کنیم. در صدد هستیم که در ساختمان قدیم بیمارستان هم یک مرکز نازایی راه‌اندازی کنیم و همچنین پایگاه سلامت شهید بهشتی را به آنجا بیاوریم.»

دکتر آل‌داود از پیگیری برای راه‌اندازی پایگاه دائمی انتقال خون در بخش سابق آزمایشگاه بیمارستان قدیم خبر داد و افزود: «اگر این اتفاق بیفتد، دیگر مشکل این را که فقط چهارشنبه‌ها اهداء خون انجام شود، نداریم و همه روزه مردم می‌توانند خون اهداء کنند و در نتیجه یک پایگاه خون برای خودمان در نی‌ریز راه‌اندازی می‌شود. قبلاً سازمان انتقال خون می‌گفت من به شرطی امکانات را به اینجا می‌آورم که ساختمان را به نامم کنید؛ چون قانون این است. اما جایگاهی که الان ما داریم، برای دانشگاه علوم پزشکی است و سازمان انتقال خون هم زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی است. من با معاونت درمان صحبت کردم و موافقت کردند که این قسمت را به انتقال خون دهند و انتقال خون هم گفته ما سایر تجهیزات را می‌آوریم و مستقر می‌کنیم. جایگاهی که آزمایشگاه دارد، شرایط بسیار مناسبی برای این کار به شمار می‌رود.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها