تعداد بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۱۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴ - 2022 11 September
دانستنیهای خودرو
بخش پنجم و پایانی
نویسنده : بخش مکانیک خودرو هنرستان باهنر نی‌ریز

پیش از این به چند عامل اشاره شد که باعث می‌شود خودروی ما فرسوده شود. در این شماره دیگر موارد را می‌خوانیم.

ورود به گودال‌های عمیق آب: 
ورود به چاله‌های عمیق پر از آب، راه‌کاری ساده برای نابودکردن خودروهای شهری است. در صورت انجام این کار، آب به قطعات داخلی خودرو نفوذ می‌کند و موتور به‌راحتی خراب می‌شود. حتی اکثر شاسی‌بلندهای موجود در بازار نیز قادر به عبور از گودال‌های بزرگ آب نیستند .

ایجاد تغییرات بیش از حد در خودرو
این روزها شخصی‌سازی خودرو بین رانندگان همه‌گیر شده است و قطعات مختلفی برای ایجاد تغییرات در بازار وجود دارد. با این حال، نباید در شخصی‌سازی و ایجاد تغییرات زیاده‌‌روی کنید. برای مثال، نصب یک سیستم صوتی قدرتمند روی خودروهای کوچک، در کوتاه‌مدت برای برخی لذت‌بخش است؛ اما در طولانی‌مدت، عایق‌های خودرو دستخوش نابودی می‌شود. همچنین تغییر ارتفاع خودرو موجب خواهد شد تا ارزش خرید اتومبیل شما نسبت به خودروهای مشابه کاهش یابد.

دنده عقب گرفتن هنگام حرکت به جلو
تنها هنگامی باید دنده‌عقب‌ گرفت که خودرو در توقف کامل باشد؛ در غیر این‌ صورت، به گیربکس آسیب زیادی وارد می‌شود و این مسئله به‌خصوص در گیربکس‌های اتوماتیک نتیجه فاجعه‌باری به دنبال دارد.
استفاده از قطعات ارزان‌قیمت یا تقلبی

استفاده از قطعات ارزان‌قیمت یا تقلبی، راهکاری است که برخی رانندگان برای کاهش هزینه‌ها از آن استفاده می‌کنند؛ با این حال، چنین اقدامی خساراتی سنگین به خودرو می‌زند. در بهترین حالت، قطعات ارزان‌قیمت و تقلبی عمر کوتاه‌تری نسبت به قطعات اصلی خواهند داشت و در بدترین حالت، موجب ایجاد مشکل در فرآیند عمل سایر قطعات می‌شوند.

نتیجه‌گیری: 
تمامی مواردی که در متن به آن‌ها اشاره شد، نکاتی برای کاهش مشکلات ناخواسته خودرو هستند که در صورت استفاده از عقل سلیم، هرگز چنین مشکلاتی پیش نخواهد آمد. علاوه‌بر موارد گفته‌شده، واقع‌گرابودن مالک خودرو نیز در میزان سلامت وسیله نقلیه نقش به‌سزایی را ایفا می‌کند. برای مثال، مالکان خودروهای کوچک شهری می‌دانند که اتومبیل آن‌ها برای حضور در مسیرهای آفرودی مناسب نیست. هرگز فراموش نکنید که اتومبیل‌ها قطعاتی مکانیکی هستند و همواره باید به صورت عقلانی و منطقی با آن‌ها رفتار کرد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها