تعداد بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۱۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸ - 2022 10 September
مدیرعامل بنیاد زائر استان فارس عنوان کرد:
نویسنده : روابط عمومی فرمانداری

مدیرعامل بنیاد زائر استان فارس در جلسه‌ای که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی داشت گفت: این زائر سرا بر پایه طرح رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ساخت زائر سرا برای طبقه متوسط جامعه در هر استان و در یک برنامه دو ساله و با کمک خیران استان فارس ساخته می‌شود.

جابر مهدیار با اشاره به تأمین زمین این زائر سرا افزود: زمین این زائر سرا در حدود 1000 متر مربع در فاصله ۱۵۰۰ متری حرم رضوی قرار دارد و با امکانات هتل ۴ ستاره برای پذیرش هر دوره 5۰۰ زائر در ۱۲ طبقه ساخته می‌شود.

مدیرعامل بنیاد زائر استان فارس ادامه داد: هیئت مؤسس بنیاد امام رضا استان فارس متشکل از نماینده ولی‌فقیه در استان، تولیت آستان احمدی و محمدی و استاندار است.

وی بیان کرد: در حال حاضر زمینه مساعد شده که مردم و خیّران برای این کار خیر وارد شوند، این مجموعه به عنوان بنیاد زائر استان فارس اختصاصاً به این استان تعلق دارد و وقف زائران کم درآمد است و تغییر کاربری نیز داده نمی‌شود کسانی که در این کار مشارکت کنند از آثار و باقیات‌الصالحات آن تا ابد برخوردار می‌شوند.

مهدیار ابراز داشت: پیش‌بینی فعلی ما این است که برای زائران چهار شب اقامت را به قیمت بسیار نازل فراهم آوریم و همانجا بحث آشپزخانه و تغذیه هم پیش‌بینی شود تا زائران دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر همچنان نیازمندی به همت خیران وجود دارد، گفت: خیران می‌توانند با حضور خود سرعت در اجرای کار را محقق سازند که روش مشارکت هم از طریق واریز وجه به‌طور مستقیم به حساب است و روش دیگر این است که افراد می‌توانند با بنیاد قرارداد ببندند تا بر پایه تفاهم‌نامه تنظیمی تعدادی تخت به نام خیّر شود که بتواند در طول سال آن تخت‌ها را برای افراد کم‌برخوردار مدنظر خود اختصاص دهد و به سبب وقف بودن این بنا، تخت‌ها تا نسل‌های بعد خیّر در اختیار خانواده وی قرار خواهد گرفت.

فرماندار نی‌ریز نیز ضمن تقدیر از این اقدام خیرخواهانه از مسئولان ادارات و خیرین شهرستان خواست در حد توان و مشارکت خود در این طرح بزرگ، زمینه اقامت زائران کم درآمد امام رضا(ع ) را در طول سال فراهم نمایند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها