تعداد بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴ - 2022 10 September
خطیب جمعه نی‌ریز از مسئولان خواست که مانند رئیس جمهور، نظارتهای میدانی‌شان را تقویت کنند.

حجت‌الاسلام محمدحسین شهولی در خطبه‌های نماز جمعه 18 شهریور،  به 31 سفر استانی رئیس جمهور در 11 ماه اشاره کرد و عنوان داشت: «رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت گفتند که خدمات دولت امید آفرینی کرد. مسئولان دیگر هم باید نظارتهای میدانی خودشان را تقویت و به وعده‌هایشان عمل کنند. رهبر معظم انقلاب فرمودند: مسئله عمل به وعده‌ها را یک فریضه بدانید. اگر شک دارید، اصلاً وعده ندهید؛ چون مردم را ناامید می‌کنید. اگر هم به هر دلیلی نتوانستید عمل کنید، توضیح دهید و با شفاف‌سازی مردم را قانع کنید. نه این که مردم را در ابهام نگه دارید تا ناامید شوند. کسانی که می‌گویند اختیار نداریم، پس چرا منصب قبول می‌کنند؟ باید از قبل بررسی کنند و اگر می توانند مسئولیت قبول کنند.»


وی بر نظارت بر بازارهای مختلف بخصوص بازار رهن واجاره مسکن تأکید کرد و گفت: «باید نظارت بیشتری صورت گیرد تا هر کسی یک نرخی را بیان نکند.»


استاد حوزه علمیه  امام صادق(ع) از گازرسانی به روستاها تشکر کرد و گفت: «مشکل آبرسانی به روستاها نیز باید رسیدگی شود. طلبه‌ها از نبود آب در روستای ریزاب که ده روزی یکبار آب می‌آورند، گلایه‌مندند.»


شهولی به سالروز شهادت آیت‌ا... مدنی دومین شهید محراب اشاره کرد و گفت: «امروز هم علمای با بصیرتی مثل آیت‌ا...حائری در عراق داریم که بیانیه تاریخی خودشان را در آغاز آن فتنه که می‌رفت اربعین حسینی را تعطیل کند، در نطفه خفه کرد. این عالم جلیل‌القدر با استعفا و بیانیه تاریخی خود، امت اسلام را بر وحدت حول محور ولی‌فقیه فراخواند. ارجاع مرجعیت به مقام معظم رهبری، آثاری به همراه داشت که برای مردم عراق خصوصاً در شرایط بحران سیاسی، ایجاد آرامش و امنیت کرد. او با کار خود این پیام را داد که اگر بخواهیم امنیت و آرامش داشته باشیم، باید حول محوریت رهبری و مرجعیت آیت‌ا... امام خامنه‌ای باشیم. او با استعفا و کنار رفتن از مرجعیت و توصیه به حمایت از مقام معظم رهبری، کار تاریخی انجام داد که باید در تاریخ مرجعیت ثبت شود.


منصب مرجعیت، یک اعتبار اجتماعی است و گذشته از این اعتبار، یک خودسازی بسیار بالایی می‌خواهد که انسان اگر در مرتبه والای روحی نباشد و کنترل کامل بر نفس خود نداشته باشد، نمی‌تواند از تعلقات و اعتبارات بنیادی دست بکشد.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها