تعداد بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴ - 2022 04 September

قلب
۵ دقیقه آرام بنشینید. سپس ۲ انگشت خود را روی قسمت داخلی مچ دست بگذارید. 

نبضتان را پیدا کنید و به مدت ۱ دقیقه تعداد ضربان نبض را بشمارید. تعداد ضربان ۶۰ الی ۱۰۰ نبض در دقیقه نرمال است. بیشتر یا کمتر نشان دهنده مشکلاتی در فشار‌خون شماست. سعی نکنید خودتان مشکل را تشخیص دهید فقط باید به پزشک مراجعه کنید.

انعطاف بدن
برای انجام این تست روی زمین بنشینید. پاها را در مقابل خود بکشید و سعی کنید با سر انگشت ها پاها را لمس کنید. اگر توانستید این کار را انجام دهید وضعیت جسمانی نرمالی دارید. اما اگر نتوانستید باید ورزش یوگا، پیلاتس، یا شنا انجام دهید تا انعطاف بدن را تقویت کرده و از ضعف مفاصل جلوگیری کنید.

انگشتها
‌یک لیوان پر از آب سرد کنید و انگشتها را ۳۰ ثانیه در آب قرار دهید. اگر انگشتها سفید یا آبی شدند مشکلاتی در جریان گردش خون دارید. تغییر دما یا استرس باعث انقباض رگهای خونی در انگشتهای دست و پا، بینی و گوش می‌شود. در نتیجه این قسمتها به اندازه کافی خون دریافت نکرده و بی‌حس می‌شوند. باید از تغییر دمای شدید جلوگیری کنید.

دستگاه تنفسی
یک عدد کبریت را روشن کنید و در مقابل خود با دست نگه دارید. از بینی نفس بکشید و از دهان بیرون بدهید. به طوری که قرار است کبریت را خاموش کنید. 
بعد از چند بار تلاش توانستید کبریت را خاموش کنید؟ اگر چندین مرتبه تلاش کرده‌اید پس دستگاه تنفسی ضعیفی دارید و این مشکل در اثر سیگار کشیدن، ورزش نکردن و بیماری‌های تنفسی مزمن ایجاد می‌شود.
نگهداری مایعات

با انگشت شست بالا یا پایین پاها را فشار بدهید. اگر بعد از چند ثانیه هنوز هم گودی روی پا باقی ماند ممکن است بدنتان مشکل نگهداری مایعات داشته باشد. پس پیشنهاد می‌شود نمک کمتر مصرف کنید و غذاهای فراوری شده را کنار بگذارید.

تیروئید
چشمها را ببندید و دستها را به روبرو دراز کنید. انگشتها را باز بگذارید و از شخصی بخواهید کاغذی روی دست شما قرار دهد. اگر کاغذ روی دستها بلرزد باید به یک متخصص درون ریزشناسی مراجعه کنید.

اگر متوجه چنین نشانه‌هایی در بدن خود شدید آنها را نادیده نگیرید و حتماً به پزشک مراجعه کنید.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها