تعداد بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۱۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵ - 2022 03 September
با حضور رضایی معاون عمرانی استانداری در نی‌ریز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در سفرش به نی‌ریز خبر از اعتبار 1000 میلیاردی عمرانی برای پروژه‌های نی‌ریز در هفته دولت داد که یا مورد بهره‌برداری یا کلنگ زنی قرار گرفته است.

افتتاح لاین دوم گردنه لای‌رز با حضور وزیر
رضایی کوچی در پایان سفرش به نی‌ریز که در روز دوشنبه ۷ شهریورماه رخ داد با نام بردن از گردنه لای‌رز به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ استان فارس گفت: این مسیر به طول ۲۰ کیلومتر زیر بار قرار گرفته و در برنامه قرار دارد که در سفر وزیر محترم راه و شهرسازی به استان فارس به صورت رسمی افتتاح شود.

گازرسانی به 20 روستا
همچنین در این روز کلنگ پروژه گازرسانی برای ۲۰ روستای بخش قطرویه به زمین خورد. اگر این پروژه پایان یابد شهرستان نی‌ریز به عنوان یک شهر سبز معرفی خواهد شد.

پروژه گاز رسانی به  20روستای مذکور با اعتباری بالغ بر 21.2 میلیارد تومان شامل اجرای 40 کیلومترشبکه گاز رسانی پلی‌اتیلن  است که 375خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت روستایی رودخور

همچنین مرکز جامع خدمات سلامت روستایی رودخور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مرکز در سال۱۳۹۴ در زمینی به مساحت ۳هزارمتر مربع و زیربنای۴۶۵متر کلنگ‌زنی شد که به علت عدم بودجه استانی و دانشگاهی ادامه ساخت و تکمیل آن از سال۱۳۹۵ متوقف گردید تا اینکه امروز به بهره‌برداری رسید.

قرار است خدمات سلامت پزشکی، مامایی، پرستاری، آزمایشگاهی با حضور2 پزشک تمام وقت و ۴ کارشناس بهداشتی، کادر اداری به اهالی منطقه ارائه شود.

دیگر پروژه‌ها
افتتاح بیت‌الاحزان، آبرسانی روستایی در مجموعه دهستان ریزاب و بخش قطرویه که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین پروژه‌های بسیار زیادی در حوزه‌‌‌های خدماتی، رفاهی، گردشگری، ورزشی، در این روز جزو برنامه قرار داشت.

اعتبار 1000 میلیاردی
رضایی اعتبارات عمرانی پروژه‌های نی‌ریز را 1000 میلیارد تومان اعلام کرد که در هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی قرار گرفته است.

نی‌ریز جزو شهرهای پیش‌رو
وی همچنین عنوان کرد که نی‌ریز در حوزه‌های عمرانی و پروژه‌های صنعتی، گازرسانی و آب شرب جزو شهرهای پیش رو به حساب می آید.

راه‌آهن شیراز- گل‌گهر
نماینده مجلس در حاشیه کلنگ‌زنی گازرسانی به ۲۰ روستا در بخش قطرویه گفت: در رابطه با راه‌آهن شیراز- گل‌گهر به نتایج بسیار خوبی نزدیک شده‌ایم و امیدواریم این پروژه مجدداً فعال شود.

شهر شدن ریزاب
فرهاد طهماسبی همچنین در مورد تبدیل شدن روستای ریزاب به شهر و بخش گفت: ارتقاء مجموعه ریزاب و روستاهای انتهای بخش قطرویه به بخش درخواست مردمی است که باید پیگیری شود.

پرونده شهر شدن ریزاب در وزارت کشور در نوبت قرار دارد که البته یک اصلاحیه درخواست کردند که ما از طریق ثبت احوال در حال پیگیری هستیم. 

اما برای ارتقاء به بخش درخواست داریم که مسئولان استانداری کمک کنند تا کار انجام شود.

مهمانسرای شهرداری نی‌ریز
روابط عمومی شهرداری نی‌ریز:
آئین آغاز عملیات عمرانی مهمانسرای شهرداری نی‌ریز با حضور معاون عمرانی استانداری فارس انجام شد.

معاون عمرانی استاندار در این مراسم گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان این مهمانسرا از نیازهای استان به حساب می‌آید، پروژه‌های عمرانی شهرداری نی‌ریز بسیار نوآورانه و با ایده‌های خوبی بوده و شهرداری نی‌ریز در بین شهرداری‌های استان فارس پیشرو به حساب می‌آید.

مهمانسرای شهرداری نی‌ریز در زمینی به وسعت بیش از 4 هزار متر مربع و با زیربنایی به مساحت نزدیک به 800 مترمربع برای استفاده تمامی سازمانها و ادارات در مراسم مختلف و همچنین استفاده مراجعین و میهمانان شهرستان طراحی شده و پیش‌بینی می شود در مدت دو سال ساخته شود.

در این مراسم همچنین یک دستگاه پرس حمل زباله مکانیزه و یک دستگاه کامیون به ارزش تجمعی 4 میلیارد تومان  که از محل اعتبارات عمرانی شهرداری نی‌ریز خریداری شده به ناوگان ماشین آلات شهرداری اضافه گردید.

افتتاح و کلنگ‌زنی 1000 میلیاردی
 

/  نمایی از مهمانسرای شهرداری نی‌ریز که قرار است ظرف 2 سال ساخته شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها