تعداد بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۱۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۸ - 2022 28 August
author
روزنامه نگار: محمدصادق رجبی

درحالی که شهرام مختاری در جلسه شورای ورزش اعلام کرد به دلیل نزدیکی دوران بازنشستگی از ریاست ورزش و جوانان کناره‌گیری می‌کند، شایسته است هرچه سریع‌تر رئیس جدید این اداره مشخص شود. چرا که انتصاب به‌موقع و درست مسئولان در رده‌های مختلف اداری و اجرایی یکی از مسائل مهم برای ادامه کار سازمان و خدمات‌دهی شایسته به مردم است.

گمانه‌های زیادی برای انتخاب رئیس جدید وجود دارد اما هنوز گزینه نهایی مشخص و یا حداقل معرفی نشده. فرماندار در جلسه شورای ورزش در این باره خطاب به ورزشکاران گفت: «انتخاب و انتصاب مدیران ادارات خارج از حیطه اختیارات فرمانداری است و بهتر است اهالی ورزش وارد مسائل حاشیه‌ای نشوند تا بتوان برای آینده ورزش نی‌ریز تصمیمات بهتری لحاظ کرد.»

این که چرا فرماندار به عنوان رئیس شواری ورزش چنین صحبتی کرده جای بحث دیگری است اما در این جا چند توقع جامعه ورزش را از مدیر جدید بیان می‌کنیم:

جامعه ورزش بیشتر به جای رئیس یک مدیر ورزشی می‌خواهد که آنها را رهبری کند. به این معنا که بتواند راهنمای آنها باشد و توانایی نفوذ در دلشان را داشته باشد.

مدیری که با نظارت، كنترل و اصلاح اشتباهات در نهایت یک نگرش سیستمی در میان ورزشکاران برای رسیدن به اهداف ورزش شهرستان ایجاد کند.

در کنار اینها نیاز است که رئیس جدید بومی باشد تا نسبت به توانایی‌ها و پتانسیل‌های موجود مربیان، رؤسای هیئت‌ها و ورزشکاران شناخت نسبی داشته باشد. اگر شرط بومی‌گزینی برای همه ادارات لازم است، در اداره‌ای چون ورزش و جوانان، لازم به توان 2 است چون عدم شناخت ورزشکاران و حوزه ورزش توسط مدیر جدید می‌تواند آسیب جدی به این بخش وارد کند. 

شاید این مسئله را کسی در نظر نگیرد ولی مدیر جدید باید بین کارمندان مقبولیت داشته و از دانش و تجربه آنها استفاده کند.

یکی از مشکلاتی که همه ورزشکاران نسبت به آن فریادشان بلند است مسئله مالی ورزش است که مدیر جدید باید بتواند منابع مالی را به همراه خود به ورزش بیاورد.

دیگر موضوعی که در انتخاب رئیس جدید ورزش و جوانان نی‌ریز باید در نظر گرفت سوابق، تحصیلات، تجربه مرتبط، رسته مناسب، محبوبیت و کارنامه مدیریتی است.

پیشنهاد می‌شود در انتخاب مدیر جدید گروهی خاص درگیر نباشند و پیشنهاد‌های اهالی ورزش گرفته شود و به دور از ابعاد سیاسی مدیری ورزشی انتخاب شود.

امیدورایم در انتخاب مسئول جدید، دست‌اندرکان به توجه به ملاک‌های بالا تصمیماتی به دور از سیاست بگیرند و باعث پیشرفت هرچه بیشتر ورزش در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و قهرمانی گردند.  

ورزش نی‌ریز را از  بلاتکلیفی در آورید
 
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها