تعداد بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۱۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۸ - 2022 28 August
در نشست فرماندار با سازمان‌های مردم نهاد مطرح شد:

به مناسبت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، نشست فرماندار با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد به ریاست  فرماندار و رئیس شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد نی‌ریز و با حضور میرزایی معاون هماهنگی امور عمرانی، جمعی از مسئولان و اعضای سمن‌های این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، در این نشست فرماندار گفت: سازمانهای مردم نهاد با مطالبه‌گری از مدیران سازمانها و ادارات و پیگیری‌های مکرر خود به صورت قانونی، خواهان رسیدگی به حقوق شهروندان می‌باشند.

یوسفی ادامه داد: خدمت به خلق خدا اجر و قربی بس مضاعف دارد و بهای آن بهشت است. لذا شما مدیران و اعضای سمن‌ها باید شناخت کافی در خصوص حوزه فعالیت خود داشته باشید و به عنوان بازوان توانمند دولت و مسئولین، علاوه بر شناخت صحیح مشکلات، بتوانید با ایده‌پردازی، ارائه راهکار و اقدام به موقع و همراه با ادارات متولی ، دولت را در رفع آسیبها و ارتقاء جامعه یاری رسانید.

وی خاطرنشان کرد: سمن‌های بدون مجوز برای طی روند قانونی اخذ مجوز به فرمانداری مراجعه کنند.

در ادامه این نشست نماینده سمن‌های نی‌ریز، مشخصات اصلی تشکلهای غیر دولتی را غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیر دولتی بودن دانست و گفت: در واقع سازمانهای مردم نهاد پیشران‌های جامعه و سرمایه‌های اجتماعی هستند که بیشتر نقش مطالبه‌گری دارند.

محمدجواد رنجبر مدیر انجمن میراث ماندگار بختگان از مردم، با مردم و برای مردم بودن را سرلوحه فعالیت تشکلهای اجتماعی عنوان کرد و گفت: از جمله ویژگی‌های سمن‌ها هدفمند بودن، تخصصی کار کردن در حوزه فعالیت و آموزش دادن به جامعه است؛ زیرا که تشکل‌ها با قدرت جذب بالای اجتماعی که دارند می‌توانند در جامعه بسیار تأثیرگذار باشند و گسترش فرهنگ فعالیت داوطلبانه را برای مردم تبیین کنند.

نوشتنی است در این نشست مدیران ادارات مرتبط گزارشی از نحوه فعالیت سمن‌های تحت پوشش خود ارائه و نمایند‌گان سمن‌ها نیز به بیان سوابق عملکردی، حوزه فعالیت، اقدامات انجام شده و مسائل و مشکلات حوزه سازمانهای مردم نهاد پرداختند و در پایان از سمن‌های فعال در شهرستان با اهدا لوح سپاس  تجلیل شد .

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها