تعداد بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۱۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۹ - 2022 28 August
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

مسئولان مربوط
سلام به مخاطبانی که این متن را می‌خوانند و خطاب به مسئولانی که پشت میز ریاست هستند. خطاب به مسئولان این شهر که ادعایشان گوش فلک را کر کرده است. می‌شود از پست ریاست استفاده خیر کرد؛ اسم نهاد و سازمان و فردی را نمی‌برم؛ اما اگر کسی سؤالی داشت پاسخ می‌دهم. 

در این شهر از جمله کسانی که  رگ مردانگی و جوانمردی دارند، بدون شک جناب مهندس فرغت شهردار محترم است. من تا به حال ایشان را ندیده‌ام؛ اما کسی که حرفش با عملش یکی بود و پوچ نبود، او بود. هر بار که از جلوی شهرداری رد می‌شوم ایشان را دعای خیر می‌کنم که گره کور زندگی‌مان را با ایجاد شغل باز کرد.

جناب آقای ...! چرا هر بار که تماسی برای رفع مشکلم می‌گیرم، تا متوجه می‌شوید که من هستم گوشی تلفن را روی من قطع می‌کنید؟  چرا کسی پاسخگوی کار درمانی دولتی برای بچه‌های فلج مغزی نیست؟ هر بار که برای حل مشکلم تماس گرفتم، گفتید خدا شفای خیر عنایت کند. مگر با گفتن این حرف مشکل فرزند من حل می‌شود؟ پسر من، جگر گوشه من اکنون چهار سال دارد و به دلیل نبود کادر درمان دولتی و کاربلد و به دلیل این که مشکل من را رسیدگی نکردند، الان به عمل سخت و فوری نیازمند است. پسر من نمی‌تواند سخن بگوید و دردش را بیان کند؛ اما من فریادرس و زبان امید زندگی‌ام هستم. چرا مسئولان به داد درد من نرسیدند؟ شمایی که می‌توانستید و کاری نکردید، اگر آن دنیایی باشد که یقین دارم هست، سر راهتان را می‌گیرم. تمام این حرفها را بر پایه سند گفتم و هر سازمانی که سؤالی داشت در خدمتم و پاسخگو هستم.
-----------//-----------
توزیع برق
1- بیشتر لامپهای کوچه مدرسه بزرگی از پل خواجه شرف‌الدین تا نانوایی شاهمرادی سوخته است. لطفاً آنها را تعویض کنید.

2- برق خانگی را نباید پلکانی حساب کنید. برای دو ماه خانه ما شده 300 هزار تومان. وسایل برقی قدیمی است و نمی‌توانیم جدید بخریم. به خدا هر چه قناعت می‌کنیم، باز هم هزینه قبض برق زیاد می‌آید.

پاسخ توزیع برق:
1- با سلام و احترام، با توجه به درخواست شهروند گرامی مبنی بر اصلاح روشنایی معابر خیابان مدرسه بزرگی تا نانوایی شاهمرادی، به استحضار می‌رساند از محل بازدید شد و نسبت به تعمیرات روشنایی معابر محل یاد شده اقدام گردید.

2- از ابتدای بهمن ماه سال ۱۴۰۰، بر اساس بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه‌، مشترکینی که بیش از الگوی مصرف برق مصرف می‌کنند،  یارانه انرژی به آنها پرداخت نمی‌شود و قبض برق به صورت پلکانی محاسبه می‌گردد.  الگوی مصرف در ماه‌های گرم سال در شهرستان نی‌ریز ۳۰۰ کیلو وات و ماه‌های غیر گرم ۲۰۰ کیلو وات در ماه است.
-----------//-----------

صمت 
چرا مجوز سنگ کوبی و کاشی‌زنی و بلوک‌زنی را اطراف باغها می‌دهید؟ با این وضعیت، باید قید کشاورزی را بزنیم.

پاسخ صمت:
با سلام، مجوزهای این اداره جهت استقرار در شهرک صنعتی صادر می‌گردد و با توجه به تکمیل ظرفیت شهرک و تأمین نشدن زمین از سوی شهرک، زمین معرفی شده توسط متقاضی از ادارات متولی استعلام می‌شود و در صورت پاسخ بلامانع احداث می‌نمایند. در خصوص فاصله تا باغها، ادارات با در نظر گرفتن مصوبه قانونی اقدام به صدور پاسخ استعلام می‌نمایند و در زمان بهره‌برداری نیز بر رعایت ضوابط نظارت دارند.
-----------//-----------

صمت - اتاق اصناف
من در خرداد ماه عروسی گرفتم. آرایشگاه ... برای شب عروسی شش و نیم  میلیون و برای حنابندان یک میلیون و دویست هزار تومان از من گرفت. تازه منت زیادی هم گذاشت که تخفیف داده. تالار ... هم  شام را دستی 135 هزار تومان حساب کرد. تصمیم نهایی شما برای نرخ این اصناف چه شد؟
پاسخ مشترک صمت و اتاق اصناف:
با سلام، جهت تکمیل فرم شکایت و پیگیری به اتاق اصناف واحد بازرسی مراجعه نمایید.نرخ مصوب ابلاغ شده و ملزم به رعایت نرخنامه هستند.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز

1- لطفاً دو کوچه  اصلی و فرعی واقع در میدان  شمس‌المعالی، کوچه شماره سه را جدول‌کشی کنید. چون آسفالتش خراب شده است.

2- محیط شهر این قدر بی روح و خسته‌کننده است که باعث افسردگی مردم می‌شود. این شهر با وجود این همه هزینه شهرداری چه تغییری کرده است؟

دو خیابان کشیده‌اند که یکی بین قبرستان آبادزردشت رد می‌شود و دو نقطه ضعف بزرگ  دارد؛ اول این که اجازه می‌دهند وسط شهر مرده خاک کنند. دوم این که خیابان نه پیاده‌رو دارد و نه شانه خاکی، و شب دید درستی ندارد. 

یک میدان هم مثل اسباب‌بازی بچه‌ها، آخر خیابان، سمت شهرک فاز 2 احداث کرده‌اند.

خیابان سمت مسکن مهر هم که وضعیت بدتری دارد؛ ورودی وخروجی آن واقعاً مشکل دارد. همچنین نه چراغ درستی دارد و نه علامت راهنمایی. فقط یک تکه آسفالت خوابانده‌اند کف زمین. اصول این شکل کار کردن در حق این شهر ومردم چیست و به نظر می‌رسد این کارها را باری به هرجهت انجام می‌دهند.

نمی‌دانم مردم چطور می‌توانند در جلسه شورای شهر حضور یابند و از مسئولان پاسخگویی بخواهند.

3- در مورد فلکه روبروی استخر شهرداری به طرف زندان و بولواری که در حال آسفالت است، اگر پایه برق که وسط خیابان است برداشته نشود، تلفات جانی و مالی زیادی می‌دهد.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
1- با سلام خدمت شهروند محترم، از کوچه مورد نظر بازدید و در صورتی که نیاز به مشارکت و پرداخت خودیاری نباشد، رفع نقص می‌گردد. 

(آقای پیوندی مسئول واحد عمران)
2- بزرگترین پروژه تاریخ شهرداری نی‌ریز که یک پروژه تفریحی، فرهنگی و آموزشی است و پس از بهره‌برداری ان‌شاءا... تأثیر بسیار زیادی در سطح خدمات رفاهی شهروندان خواهد داشت، با مشارکت مجتمع فولاد غدیر در بوستان آزادی در حال اجرا است. خیابان شهدای گمنام در دوره شورای چهارم و با اصرار کارشناسی نشده برخی اعضای شورای شهر و بدون مطالعات کافی اجرا شده است. در مورد بولوار ولایت، به آگاهی می‌رساند این بولوار به عنوان یکی از بزرگترین و زیباترین معابر شهر نی‌ریز در حال احداث است و ورودی و خروجی آن دقیقاً منطبق با طرح تفصیلی شهر نی‌ریز است که توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه و تصویب شده است و در حال اجرا است. علائم راهنمایی و رانندگی این بولوار کامل است. در مورد روشنایی این بولوار به آگاهی می‌رساند موضوع در حیطه وظایف شرکت توزیع برق استان فارس و طبعاً اداره متناظر در شهرستان است. 

۳- جابه‌جایی تأسیسات اعم از تأسیسات برق و گاز و مخابرات و... که در پروژه‌های شهری واقع شده، برابر قانون از وظایف ادارات خدمت‌رسان (اداره‌هایی همچون برق و گاز و آبفا و مخابرات) است و هماهنگی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.
(مهندس فرغت، شهردار نی‌ریز)
-----------//-----------

بیمارستان شهدای سلامت
اوضاع نظافت و بهداشت در بیمارستان خوب نیست و مگس در بخش اورژانس زیاد است. سرویس بهداشتی اتاقهای بخش اورژانس خراب است و پتو و ملحفه به سختی در اختیار بیمار قرار می‌گیرد.
صندلیهای همراه به اندازه کافی نیست و همین هم که هست، همه شکسته، خراب و کثیف است. سطلهای زباله خرابند و درِ آنهاشکسته است. نظافتچی‌ها هم با دقت کار را انجام نمی‌دهند. لطفاً رسیدگی کنید.
پاسخ بیمارستان شهدای سلامت:
با سلام، در حال حاضر در بخش اتفاقات در هر شیفت کاری یک خدمه حضور دارد و با توجه به افزایش چندین برابری مساحت این بخش نسبت به بیمارستان قدیم، ممکن است خدمه در  آن لحظه در قسمت دیگری از اتفاقات مشغول فعالیت باشند. بیماران و همراهان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده این موارد، در شیفت صبح به واحد مدیریت و در شیفت عصر و شب به سوپروایزر مراجعه کنند تا موضوع همان لحظه بررسی شود. در مورد صندلی همراه نیز موضوع پیگیری و مشکل بر طرف گردید.
-----------//-----------

بانک ملی مرکزی 
من درخواست وام داشتم. اما یک ماه است کارمندی که مسئول قسمت وام است، به دوره و بعد مرخصی رفته بود.
یک هفته آمد و باز هم پنجشنبه به مرخصی رفت. یک نفر جایگزین هم هست که کار انجام نمی‌دهد.
-----------//-----------

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
در زمان اوج‌گیری کرونا و طرح ممنوعیت تردد وسایل نقلیه، شرکتهای مسافربری نی‌ریز هم همسو با این طرح سرویسهای ساعت ۱۷ تا ۲۰ خود را به مقصد شیراز لغو کردند.
با افول کرونا و بازگشت به حالت عادی، دیگر این شرکتها سرویسهای خود را به بهانه نبود مسافر راه‌اندازی مجدد نکردند. چطور می‌شود که همه شهرهای استان فارس از جمله استهبان، فسا و داراب، سرویسهایشان برقرار است، ولی نی‌ریز خیر؟ از مسئولان خواهشمندم که این سرویس‌ها را دوباره فعال کنند.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- بانک ملی شعبه مرکزی
- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها