تعداد بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۷ - 2022 28 August

دمنوش نعنای تند
گیاه نعنا به دلیل خاصیت طراوت، طعم‌دهندگی و تسکین ناراحتی‌های معده شهرت بسیاری دارد.

تحقیقات انجام شده بر ۵۷ نفر از بیماران مبتلا به IBS یا همان روده تحریک‌پذیر نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از افرادی که دو بار در روز کپسول روغن نعنا را مصرف کرده‌اند، شاهد علایم بهبود در بدن خود بوده‌اند، آن هم در مقایسه با کسانی که مشغول مصرف دارو‌های شیمیایی بودند.

چای نعنا نیز فواید بسیاری دارد که مشابه روغن نعنا خواهد بود. برای تهیه این چای شما می‌توانید ۷ تا ۱۰ عدد برگ نعنای تازه را در یک فنجان آب بجوشانید و چیزی حدود ۱۰ دقیقه به آن زمان دهید تا به خوبی دم بکشد.

دمنوش زنجبیل
مصرف روزانه یک و نیم گرم زنجبیل می‌تواند حالت تهوع‌های ناشی از بارداری، شیمی درمانی و... را به مراتب بهبود بخشد.

مدتی پیش تحقیقاتی بر روی ۱۱ بیمار مبتلا به سوء هاضمه صورت گرفت که نتایج جالبی را به دنبال داشت. این نتایج نشان می‌دادند که مصرف مکمل‌هایی حاوی ۱.۲ گرم زنجبیل در مقابل دارو‌های شیمیایی می‌توانند به طور قابل‌توجهی زمان تخلیه معده را کاهش دهند.

برای تهیه چای زنجبیل می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری ریشه زنجبیل خرد شده را در ۲ فنجان آب قرار دهید و چیزی حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان دهید که بجوشد و به خوبی دم بکشد.

دمنوش ریشه ژنتیان (کوشاد)
 تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن چای ژنتیان می‌تواند باعث افزایش جریان خون در دستگاه گوارش شده و هضم غذا را به مراتب بهبود بخشد.

شما می‌توانید ریشه این گیاه را از داروخانه‌ها و عطاری‌ها خریداری کنید. برای درست کردن چای کوشاد باید چیزی حدود یک و نیم قاشق چای‌خوری از این گیاه را در یک فنجان آب بریزید و ۵ دقیقه به آن زمان دهید تا به خوبی بجوشد و دم بکشد. شما می‌توانید این چای را قبل از غذا بنوشید و شاهد تأثیرات مثبت آن در هضم غذا باشید.

دمنوش رازیانه
رازیانه می‌تواند در درمان یبوست و تحریک روده تأثیرگذار باشد. تحقیقات صورت‌گرفته بر روی ۸۶ سالمند مبتلا به یبوست نشان می‌دهد که افرادی که ۲۸ روز چای رازیانه نوشیده‌اند حرکات روده روزانه بهتری در مقابل کسانی داشته‌اند که به مصرف گیاهان شیمیایی مشغول بودند.

برای تهیه چای رازیانه شما می‌توانید یک قاشق چای‌خوری از این گیاه را با یک فنجان آب ترکیب کرده و ۵ تا ۱۰ دقیقه به آن‌ها زمان دهید.

دمنوش ریشه سنبل ختایی
پلی ساکارید موجود در ریشه سنبل می‌تواند به افزایش سلول‌های سالم و بهبود رگ‌های خونی دستگاه گوارش کمک کند که تمامی این موارد باعث محافظت از معده در مقابل صدمات مختلف می‌شوند. تحقیقات صورت‌گرفته نشان می‌دهد که این گیاه می‌تواند در ترشح اسید‌های روده نیز مانند یک محرک عمل کند و با کمک این کار باعث رفع یبوست شود.

برای تهیه این چای یک قاشق غذاخوری از این گیاه را با یک فنجان آب جوش مخلوط کنید و ۵ تا ۱۰ دقیقه به آن‌ها زمان دهید.

دمنوش گل قاصدک
 این گیاه می‌تواند با التهابات معده مبارزه کرده و باعث کاهش تولید اسید در معده شود که همین موضوع در کاهش احتمال ابتلا به زخم معده مؤثر است. با این حال بهتر است که قبل از نوشیدن چای گل قاصدک حتماً با پزشک خود مشورت کند.

برای تهیه چای قاصدک، ۲ لیوان گل قاصدک را در ۴ فنجان آب مخلوط کنید و چیزی حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه به آن زمان دهید.

دمنوش گیاه سنا
گیاه سنا دارای موادی به نام سنوزید است که در روده بزرگ تجزیه می‌شود و می‌تواند بر روی انقباضات عضلات روده تأثیرگذار باشد.

مطالعات نشان می‌دهد که این گیاه می‌تواند به درمان یبوست برای کودکان و بزرگسالان کمک کند و حرکات روده آن‌ها را بهبود بخشد.

برای تهیه این چای چیزی حدود یک قاشق چای‌خوری از گیاه سنای خشک را در یک فنجان آب جوشیده بریزید .

دمنوش گل ختمی
پلی ساکارید‌های موجود در گل ختمی می‌توانند در تحریک تولید سلول‌های تولیدکننده مخاط دستگاه گوارش تأثیرگذار باشد. 

علاوه بر این، خاصیت آنتی‌اکسیدانی این گیاه می‌تواند از التهابات و ایجاد زخم معده جلوگیری کند.

برای تهیه چای گل ختمی یک قاشق غذاخوری از آن را با یک فنجان آب جوش مخلوط کنید و ۵ تا ۱۰ دقیقه به آن‌ها زمان دهید.

چای سیاه
این نوع از چای معمولاً در همه خانه‌های ایرانی دیده می‌شود. این چای دارای تراروبیگین‌هایی است که در بهبود سوء هاضمه تأثیرگذار است و آنتی‌اکسیدان‌های آن نیز می‌تواند در درمان زخم معده مؤثر باشد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها