تعداد بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳ - 2022 20 August

کارکنان یگان حفاظت محیط‌زیست پارک ملی قطرویه و اداره‌های حفاظت محیط‌زیست شهرستانهای فسا، بوانات و ارسنجان، با همکاری دوستداران محیط‌زیست، پس از بارندگی‌های سیل‌آسا در روزهای اخیر که موجب خسارت زیادی به زیرساختهای موجود در پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور شد، با تلاش شبانه‌روزی این مناطق را بهسازی و مرمت کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، عطا‌ پورشیرزاد اظهار داشت: پس از بارشهای سیل‌آسای اخیر، راه‌های دسترسی به چشمه‌ها، آبشخورها، حصار‌کشی‌های اطراف پارک ملی، چشمه‌ها، تلمبه بادی و همچنین چشمه اصلی عین‌الجلال که منبع اصلی تأمین‌کننده آب برای حیات وحش به ویژه گور آسیایی است، به صورت کامل تخریب و در زیر گل و لای و شن مدفون شده بود. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با اعلام این خبر که بلافاصله با تلاش شبانه‌روزی کارکنان و نیروهای زحمتکش در منطقه کلیه چشمه‌ها لایروبی شد، تأکید کرد: در حال حاضر در همه چشمه‌های موجود در مناطق، آب جاری است.

وی ضمن قدردانی از دوستداران و همیاران محیط زیست گفت: با اقدام به موقع و سریع و حمایتهای دوستداران و همیاران محیط زیست، خوشبختانه هیچ تلفاتی در حیات وحش استان نداشتیم.

بازسازی مناطق محیط‌زیست پس از سیل در پارک ملی قطرویه و شهرستانهای فسا، بوانات و ارسنجان

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها