تعداد بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۱۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ - 2022 20 August
خطیب جمعه نی‌ریز رفتن پزشکان متخصص از نی‌ریز را ضایعه دانست و از فرماندار خواست تا پیگیری کند.
author
خبرنگار: امید شهدان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه ۲۸  اَمرداد، با گرامیداشت روز پزشک، از نبود متخصص چشم‌پزشکی گلایه کرد و گفت: «متخصص کلیه هم دارد می‌رود! من آرزویم این است پزشکان متخصص نی‌ریزی را که مقیم جاهای دیگر هستند، دعوت کنیم و به آنها بگوییم حق خود را به شهرستانشان ادا کنند.


جناب فرماندار! چند متخصصی هم که داریم، به خاطر کمبود امکانات در زحمتند. رئیس شبکه بهداشت از این اوضاع ناراضی‌ است. باید زیرساختها فراهم شود تا پزشک دلخوش باشد که در نی‌ریز خدمت کند.


قرار بود دانشکده علوم پزشکی در نی‌ریز کلنگ زده شود. اما در دولتهای قبل، کم‌لطفی کردند. این حق شهرستان نی‌ریز نیست و بخش‌های تابعه درمانگاه مناسبی ندارند. حتی در مرکز شهرستان و بخش مرکزی، وضعیت مطلوبی حاکم نیست. امیدوارم نماینده عالی دولت، حوزه سلامت را در اولویت قرار دهد.»


امام جمعه موقت نی‌ریز با اشاره به هنرنمایی جمعی‌از هنرمندان نی‌ریزی در مسابقه تلویزیونی «میدون» گفت: «وقتی برنامه را دیدم، لذت بردم که راه پدر را این چنین ادامه دادند. همان طور که می‌دانید، چاقوسازی جزو صنایع قدیمی نی‌ریز است. حتی چند مدت پیش در نمایشگاه زنجان که چاقوهای آنجا حرف اول را در کشور می‌زند، نی‌ریزی‌ها توانستند مقام عالی کسب کنند. من تقاضایم این است که چون شهرهای نی‌ریز، مشکان و قطرویه در صنایع دستی زبانزد هستند،  به این حوزه بیشتر اهمیت داده شود.»


ایشان با اشاره به روز جهانی مساجد، اظهار داشت: «همان طور که ستارگانِ آسمان برای اهل زمین می‌درخشند، مساجد هم برای اهل آسمانها می‌درخشند. توقع ما از دولتمردان این است که مساجد را از رکود خارج کنند. یکی از راهکارهایش حضور مسئولان در مسجد است. مدیران بیایند حرف مردم را بشنوند و عملکرد خود را ارائه دهند. من توقعم از نماینده‌ مجلس و فرماندار این است که در اجلاسیه‌های کشوری و استانی، مساجد را از مظلومیت خارج کنند.»


حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه در ادامه با اشاره به افتخارآفرینی محمد یاراحمدی رئیس اداره مسکن و شهرسازی نی‌ریز که به گفته وی رتبه برتر را در بین ادارات استان در زمینه ملّی شدن نضهت مسکن با وجود کمبود نیرو و ساختمان فرسوده کسب نموده اشاره و از وی قدردانی کرد.


امام جمعه موقت نی‌ریز خطاب به فرماندار و اعضای شورای شهر گفت: «برخی مناطق مثل مسکن ‌مهر خیلی محرومند. خدا را خوش نمی‌آید این همه مردم در زحمت باشند. البته حرکتهایی را شهرداری آغاز کرده؛ اما مراکز رفاهی، کلانتری و ورزشی ندارد. گویا می‌خواستند درمانگاه شبانه‌روزی هم داشته باشد که در حد وعده بوده است.


آقایان شورای شهر! در بحث توسعه متوازن شهری، توقع بنده به عنوان امام جمعه این است که نگویید می‌خواهیم مساوات عمل کنیم. در بعضی مناطق مشکلات بیداد می‌کند. همین گلزار شهدا را ببینید؛ بعد از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب، هنوز درِ ورودی و پنجره‌هایش نصب نشده است.»


خطیب جمعه نی‌ریز گفت: «ان‌شاءا... هفته آینده فرماندار به مناسبت هفته دولت به سخنرانی و ارائه عملکرد خود می‌پردازد. در همین راستا میز خدمت قبل ‌از اذان ظهر در مصلا برپا خواهد شد. از مردم دعوت به عمل می‌آید سر ساعت مقرر شرکت نموده و انتقادات خود را به گوش مسئولان برسانند.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها