تعداد بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۱۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸ - 2022 14 August
نشست اهالی رسانه و جمعی از مسئولان و رابطان عمومی ادارات به مناسبت روز خبرنگار در روز شنبه 22 امرداد در  فرمانداری برگزار شد.
خبرنگار: مهدی منفرد

نشست اهالی رسانه و جمعی از مسئولان و روابط عمومی ادارات به مناسبت روز خبرنگار در روز شنبه 22   اَمرداد در  فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای مراسم فرماندار گفت: روش من در شهرستان این است که کمتر حرف بزنم و بیشتر عمل کنم و این موضوع را به مسئولان شهرستان هم گفته‌ام، چون جامعه دیگر پذیرش حرف زدن را ندارد و باید عمل کرد و مرد میدان بود.

یوسفی افزود: برای تثبیت خبرنگاری باید حسینی وار و زینبی‌وار با سرعت و حق طلبی و مطالبه‌گری وارد میدان شد.

در ادامه این نشست تعدادی از اهالی رسانه به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند که بیشتر آنها پیرامون ارتباط ادارات با رسانه‌ها و برخورد نامناسب بعضی از مسئولان با خبرنگاران و رسانه بود.

از جمله سردبیر هفته نامه نی‌ریزان فارس گفت: روزی برای خبرنگاران و مردم جشن واقعی است که طبق فرمایش حضرت علی(ع) همه چیز سر جای خودش باشد و عدالت واقعی برقرار شود.

امین رجبی بهترین هدیه برای خبرنگاران را انتشار خبرهای خوب و امیدوار کننده برای مردم دانست و گفت: یکی از سختی‌های کار ما دادن خبرهای بد و نگران کننده به مردم است.

وی گفت: امیدوارم روزی برسد که شرایط طوری فراهم شود که ما خبرنگاران بتوانیم آزادانه بنویسیم و نقد کنیم، ما معمولاً با محدودیت‌هایی روبرو هستیم و این محدودیت‌ها در همه دولت‌ها بوده است. محدودیت‌هایی که گاهی به خودسانسوری منجر می‌شود.

مدیر مسئول ماهنامه نی‌تاک ادامه داد: واقعیتی که وجود دارد فضای مجازی افسار گسیخته‌ای است که هر چیزی را گاهی با دروغ، گاهی با بزرگنمایی و گاهی با بی‌انصافی منتشر می‌کند. در این فضا بهتر این است که رسانه‌های رسمی تقویت شوند. بنده خطاب به مسئولان ادارات می‌گویم اداره‌‌ای موفق‌تر است که ارتباط بهتری با رسانه‌ها برقرار کند.

مدیر مسئول نای ذی نیوز هم با اشاره به آیات شریفه سوره طه خطاب به فرماندار گفت: اعلام کرده‌اید دوران طلایی شهرستان شروع خواهد شد و ما خوشحالیم اما این اتفاق انجام نخواهد شد مگر اینکه ارتباط دو سویه با خبر و رسانه داشته باشید. 

مهدی توکل ادامه داد: تعدادی از مسئولان حتی نمی‌دانند مرجع رسیدگی به تخلف رسانه کجاست.

وی افزود: از مسئولان دعوت می‌کنم سرمقاله هفته گذشته نی‌ریزان فارس به قلم آقای محمد جلالی در مورد خبرنگاران را مطالعه کنند که مخصوصاً پرده دوم دغدغه که مشکل اصلی ماست.

توکل گفت: رهبری فرمودند جهاد تبیین اما وقتی ما می‌خواهیم تبیین کنیم به آقایان بر می‌خورد، نیاز هست یک کارگاه آموزشی در مورد ارتباط با رسانه‌ها برای مسئولان گذاشته شود. از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم می‌خواهم به عنوان متولی فرهنگ و رسانه از انفعال بیرون بیاید و به مسائل رسانه‌ها ورود کند. باز شدن فضای نقد و مطالبه‌گری از مسائل اصلی است.

وی همچنین اجرای طرح صیانت از فضای مجازی را لازم دانست که باید اجرا شود.

هادی امین‌پور مدیر مسئول «نی‌ریز فردا» در سخنانی گفت: همانطور که ادارات رسمی هستند، ما رسانه‌ها هم مجوز داریم و رسمی هستیم. همه ما باید بر طبق قانون عمل کنیم. من نمی‌فهمم که یک مسئول چگونه به خود اجازه می‌دهد به من امر و نهی کند که فلان خبر را حذف کن. اگر خبر من مشکل دارد، شما طبق قانون با آن برخورد کن و من هم از کار خودم دفاع می‌کنم. من اگر خبرم را حذف کنم اعتماد مخاطب را از دست می‌دهم.

وی افزود: خیلی راحت ما را متهم می‌کنند که تشویش اذهان عمومی می‌کنید. من هنوز نمی‌دانم که تشویش اذهان عمومی یعنی چه.

ابوالفضل عبدالاحدی نماینده پایگاه خبری دیده‌بان نیز گفت: ما خبرنگاران فقط یک روز را برای دیده شدن داریم و آن روز 17 اَمرداد است. وی خطاب به فرماندار گفت: متأسفانه از زمانی که گفتند دوستان انقلابی روی کار آمده‌اند وضعیت برای ما بدتر شده است. در دو سال گذشته مسئولان فقط رسانه‌ها را تخریب می‌کنند. 

بعد از سخنان چند تن از اهالی رسانه، سید ابراهیم فقیه مسئول روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ما جزء اداراتی هستیم که بیشترین ارتباط را با رسانه‌ها داریم گفت: اما به دلایلی بعضی مواقع نامه محرمانه می‌زنند که حق مصاحبه ندارید و ما نیز ناچاریم دستور را اجرا کنیم شما این محدودیت‌ها را پای مدیر شهرستان نگذارید. 

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه نی‌ریز در سخنانی ضمن اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) در مورد تقوا و اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد جهاد تبیین گفت: دشمن با تمام توان و از جهات مختلف سعی در تضعیف ایمان مردم و برگرداندن مردم از جمهوری اسلامی دارد. جهاد یعنی تلاش در مقابله با دشمن و فرقی ندارد در عرصه علمی، اقتصادی و فرهنگی باشد. هر کاری در راه مبارزه با دشمن شود جهاد است. در حال حاضر راهبرد دشمن جنگ ترکیبی است و در این عرصه از شیوه های مختلف استفاده می‌کند. همه ما وظیفه داریم  در جهاد تبیین تلاش کنیم.

سرهنگ شعبانی‌نیا خطاب به اصحاب رسانه گفت: اگر خبری را کار می‌کنیم باید حواسمان جمع باشد که مردم را نا امید نکند. منافقین در آلبانی 24 ساعته تلاش می‌کنند تا ما را بمباران تبلیغاتی کنند. رسالت ما این است که در مقابل دشمن مردم را نسبت به جمهوری اسلامی امیدوار کنیم.

حسن فردایی از صبح پارس، رسول کردگاری خبرنگار صدا و سیما، مقدسی خبرنگار طلوع فارس و خبر جنوب، و مظفری از نی‌ریز آنلاین از دیگر خبرنگارانی بودند که دغدغه‌های خود را در زمینه خبرنگاری بیان کردند.

نوشتنی است این نشست به همت فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه مقاومت بسیج ادارات و کارمندان سپاه ناحیه نی‌ریز برگزار شد.

نشست اهالی رسانه به مناسبت روز خبرنگار

 

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها