تعداد بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۱۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶ - 2022 09 August
امام جمعه موقت نی‌ریز در مراسم عاشورای حسینی، نی‌ریز را شهرستانی ویژه خواند و گفت: نمی‌دانم چه دستی در کار است که هر چه آمار می‌گیرند، تعداد بیکاران بیشتر می‌شود!؟
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه که در بین عزارداران حسینی سخنرانی می‌کرد، عنوان داشت: «همه چیز نباید در تهران باشد و باید به جاهای دیگر هم برسد. نی‌ریز این همه امکانات دارد و به قول فرماندار شهر ویژه است. شهری که معدن و فولاد و صنایع و محصولات کشاورزی مختلف دارد. شهری که خدا این همه استعداد در آن قرار داده است. از جوانهای مبتکر استفاده کنید.  فرمانداری باید کادرسازی کند و نیروی بومی از جنس خود مردم نی‌ریز تربیت شوند و خدمت کنند. سالها است در شهرستان نیرو‌سازی نشده و باید نیروهای بومی فعال شوند؛ البته نیروی بومی که کارآمد و کار بلد باشد.»


وی افزود:‌«درد امروز من و شما اشتغال است. ما انجیر داریم؛ اما در اینجا بسته‌بندی نمی‌شود. فرش و صنایع دستی‌ا‌مان هم فعال نیست. پول فولاد و دیگر صنایع باید در بانکهای نی‌ریز گذاشته شود. شنیده می‌شود برخی افراد با شرایط خاصی استخدام می‌شوند و زمزمه‌هایی می‌رسد. مدیرعامل فولاد می‌گوید خیالتان راحت؛ همه جا امن و امان است. ولی آقای دکتر مصطفی‌پور! خیالمان راحت نیست. باید بر توانایی تمرکز شود؛ نه جناح‌بندی سیاسی. امیدوارم حرفهایی که می‌شنویم، دروغ باشد.»


ایشان اظهار داشت: «قرار بود سال ۱۴۰۰ قطار از نی‌ریز رد شود، ولی هنوز خبری نیست. گفتند گردنه لای‌رز را به زودی افتتاح می‌کنیم؛ ولی نشد. چه تعداد انسان دیگر باید از بین بروند؟ گفتند فاز دوم جاده نی‌ریز - خرامه امسال تمام می‌شود و فاز سوم از سال دیگر ادامه پیدا می‌کند؛ اما چند سال است مرتب عقب می‌افتد. حقابه بختگان هنوز به ما داده نشده و شوری بختگان را فرا گرفته است. تبعات آن ریزگرد و بیماریهای مختلف و نابودی محصولات کشاورزی است. به نماینده مجلس گفتم شما در این زمینه مسئولیت دارید و باید دنبال کنید. خسارت انجیر‌کاران باید دنبال شود و مدیرکل‌های استان باید بیشتر در نی‌ریز حضور یابند و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی کنند.»


حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه با بیان این که همه کارهای خیر در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مثل یک قطره در مقابل اقیانوسی کبیر است، گفت: «امر به معروف و نهی از منکر یعنی احساس مسئولیت. مسلمانان مثل یک بدن هستند و جامعه اسلامی مثل یک کشتی است که همه بر آن سوار هستند. ما انقلاب کردیم که تافته جدابافته نداشته باشیم و در کنار هم باشیم. زمزمه‌هایی در این شهرستان است که همه را به جان هم بیندازند و مشغول کنند. اما دست به دست هم دهید و وحدت داشته باشید. اختلاف سلیقه اشکالی ندارد؛ ولی نباید کسی از مردم جدا شود. هر کس از مردم جدا شد، ذلیل می‌شود.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها