تعداد بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۱۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱ - 2022 06 August

صنعت ماهی قزل‌آلا پرورشی با ۲۰ میلیارد دلار در سال، سریعترین تولید‌کننده غذا در جهان است و ماهی قزل‌آلای پرورشی اقیانوس اطلس را به محبوب‌ترین ماهی روی میز‌ شام در آمریکای شمالی تبدیل کرده است. اما به چه قیمتی؟

ماهی قزل‌آلای پرورشی سلامت ما را به خطر می‌اندازد و به سیاره ما آسیب می‌رساند. این ماهی برای رشد سریع، در قفس‌هایی پرورش می‌یابد که مملو از انگل‌ها و عوامل بیماری‌زا هستند. ماهی‌ها گلوله‌های پودر ماهی، سبزیجات و محصولات جانبی حیوانی را می‌خورند و به طور منظم در معرض آنتی‌بیوتیک‌ها و آفت‌کش‌ها قرار می‌گیرند.

بسیاری از کارشناسان و مطالعات علمی در مورد این ادعا که ماهی قزل‌آلای پرورشی باید بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد، تردید دارند. برخی از ماهی‌های قزل‌آلای پرورشی ممکن است ایمن‌تر از انواع دیگر باشند. با این وجود، مصرف‌کنندگان به ندرت اطلاعات کافی برای این انتخاب دارند. بعید است برچسب‌ها نشان دهند که ماهی قزل‌آلا پرورش داده شده است؛ چه رسد به شناسایی مواد شیمیایی مورد استفاده برای پرورش آن. 

در اوایل سال ۲۰۰۴ میلادی، دانشمندان سطوح یک ماده سرطان‌زای احتمالی را که با عنوان PCB شناخته می‌شود،در ماهی قزل‌آلای اقیانوس اطلس 7 برابر بیشتر از ماهی آزاد وحشی یافتند. مطالعات تازه‌تر، سطوح بالایی از سایر مواد شیمیایی و آنتی‌بیوتیک‌ها را در ماهی قزل‌آلای پرورشی نشان داد.

پژوهشگران دانشگاه ایالتی آریزونا افزایش آنتی بیوتیک‌های مقاوم به دارو را در غذا‌های دریایی پرورشی طی ۳۰ سال گذشته کشف کردند که منجر به نگرانی در مورد افزایش خطر مقاومت آنتی‌بیوتیکی در انسان شده است. 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها