تعداد بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۱۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ - 2022 06 August
خطیب جمعه نی‌ریز:
️خطیب جمعه نی‌ریز از اهمیت و سنگین بودن وظیفه خبرنگاران و رسانه‌ها سخن گفت.
author
خبرنگار: امید شهدان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه ۱٤ اَمرداد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت: «امسال به دلیل تداخل این مناسبت با مراسم عاشورا، برنامه تجلیل از آن عزیزان مظلوم واقع شده است. رسانه‌ها وظیفه سنگینی دارند؛ قلم خبرنگار باید گویا، روشن و جامع باشد و هر مطلبی را بدون بررسی جوانب منتشر نکند.»


وی افزود: «گاهی اوقات، یک خبر جامعه‌ای را به هم می‌ریزد و مردم آن جامعه را از کار اصلی خود غافل می‌سازد. باید خبرها را اَهم و مهم کرد تا مبادا حاشیه بر اصل مقدم شود. خبرنگاران باید دردهای ناعلاج مناطق محروم و روستاها را که مشکلات در آنجا بیداد می‌کند، به گوش مسئولان برسانند.»


حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه با اشاره به بازگشت پیکر سردار بی ‌سر شهید عبداللّه اسکندری و ۵ شهید مدافع حرم، گفت: «ایشان زمانی که مدیر کل بنیاد شهید فارس بود، محضر پدر آمد. این مرد چقدر متواضع و مهربان بود و سرانجام پس ‌از سالها به آرزوی خود رسید و قرار است روز عاشورا به خاک سپرده شود. اینها سر دادند که ما سامان بگیریم. شهدا جان دادند که ما امنیت داشته باشیم.»


خطیب جمعه نی‌ریز با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی خاطر‌نشان کرد: «هدف قیام امام حسین(ع) این بود که ما نسبت به جریانات بی‌تفاوت نباشیم؛ احساس مسئولیت کرده و مطالبه‌گری کنیم.


امسال همه دسته‌جات با رعایت نکات بهداشتی، به شکل منسجم و متحد در جوار امامزادگان واجب‌التعظیم و گلزار شهدا به عزاداری باشکوه می‌پردازند؛ لذا حضور شما مردم وحدت‌‌آفرین است.»


ایشان در جایی دیگر، بر ضرورت تأسیس جهاد دانشگاهی در نی‌ریز که به گفته وی چندین سال زنده‌یاد آیت‌ا... فقیه پیگیر این موضوع بود، اما دولت قبل نسبت به این قضیه کم‌لطفی کرد، تأکید نمود.


خطیب جمعه نی‌ریز گفت: «ما از نماینده ‌مجلس و فرماندار تقاضا داریم پیگیر تأسیس نمایندگی جهاد دانشگاهی در نی‌ریز باشند تا جوانان خلاق، مبتکر و مخترع نی‌ریزی از آن استفاده کنند.»


امام جمعه موقت نی‌ریز، از هیئتهای مذهبی خواست تا قسمتی از نذورات آنها به بیماران برسد، اولویت نذری‌ها با فقرا و نیازمندان باشد و چنانچه از درآمد هیئت مبلغی باقی ماند، صرف کارهای خیر مثل کمک به بیمارستان و... شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها