تعداد بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۱۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ - 2022 31 July
اخطار رئیس شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی:

شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز با صدور اطلاعیه‌ای به مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی، اعلام کرد که در صورت تولید، بسته‌بندی و عرضه نان‌های فاقد مشخصات بهداشتی و غیرمجاز ، پرونده آنها به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز، رئیس شبکه با صدور این اطلاعیه گفت: در راستای حفظ سلامت شهروندان و تأکید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز مبنی بر جلوگیری از عرضه مواد غذایی فاقد شناسه بهداشتی، از این پس تولید و عرضه هرگونه مواد غذایی بدون مشخصات و مجوز بهداشتی(خانگی و صنعتی) به ویژه نان‌های غیرمجاز که فاقد برچسب تأییدیه بهداشتی، تاریخ تولید، مصرف و آدرس تولید‌کننده هستند، ممنوع است و درصورت مشاهده، ضمن جمع‌آوری، پرونده تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

دکتر داور آل‌داود افزود: نان‌هایی که بدون مجوزهای بهداشتی لازم تهیه و در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسند، محل تهیه آنها مشخص نیست. لذا بازرسی، پایش و کنترل محصول از سوی کارشناسان غذا و دارو و بهداشت محیط به عمل نمی‌آید و در نتیجه احتمال وجود عوامل خطر‌زای میکروبی مثل کپک و مخمر و همچنین سایر عوامل خطرزا وجود دارد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها