تعداد بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۱۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴ - 2022 31 July

نویسنده: هاروی کرپ
مترجم: طاهره یراقچی
انتشارات:کتاب پنجره /  404 صفحه

گریه کودکان یک مسئله عادی و همه‌گیر است، اما بیشتر مادرها و پدرهای کم‌تجربه، مهارت کافی برای آرام کردن آن‌ها را ندارند. کتابهای آموزشی هم قنداق‌کردن، تکان‌دادن و موارد مشابه را توصیه می‌کنند، اما دقیقاً آموزش نمی‌دهند که چگونه هر کدام را انجام دهید یا چگونه آن‌ها را با هم ترکیب کنید. کتاب شادترین کودک محله راه‌حل‌های  مفیدی را به شما می‌دهد.

دکتر کرپ با استفاده از تجارب و تحقیقات گسترده‌ راه‌حل‌هایی کاربردی و سریع  برای پدر و مادرهای پرمشغله و مضطرب دنیای امروز ارائه می‌کند. در این اثر یاد خواهید گرفت که چگونه رفتارهای خوب فرزندتان را افزایش دهید، رفتارهای آزاردهنده‌ی او را محدود کنید و به شکلی فوری جلوی رفتارهای غیرقابل قبول او را بگیرید. 

کتاب شادترین کودک محله به شما می‌آموزد که چگونه می‌توانید زمانی بدون استرس، بدون داد و فریاد و با آرامش و عشق را در کنار کودکانتان سپری کنید.

این اثر در چهار بخش به مطالب زیر می‌پردازد: علت رفتار نوپایان و چرا تحمل آن‌ها برای والدین دشوار است؛ اصول برقراری ارتباط با نوپاها؛ اصول رفتاری برای تقویت رفتارهای خوب (چراغ سبز) و اجتناب از رفتارهای آزاردهنده (چراغ زرد) وایجاد مانع در برابر بروز رفتارهای غیرقابل قبول (چراغ قرمز)؛ چطور می‌توان از پس انجام این کار برآمد.
متن زیر برگرفته از این کتاب است:

با کودک نوپای تان مثل یک سفیرکبیر رفتار کنید

می دانم احتمالا چه فکری می‌کنید: سفیر کبیر؟ این دیگه چه صیغه‌ایه؟

خوب، حتما می‌دانید وظیفه یک سفیر کبیر چیست، مگر نه؟ آنها به کشور‌های خارجی سفر می‌کنند و از طریق توجهات ویژه رابطه خوبی با آن کشورها برقرار می‌کنند. آنها به دیگر کشورها مساعدت می‌رسانند، مهمانی می‌دهند و برای دیگران ارزش و احترام قائل هستند.

اما هیچ وقت در برابر کسی کوتاه نمی‌آیند. در هنگام بروز یک اختلاف جدی، محکم می‌ایستند و از موضع خود پایين نمی‌آیند و قاطعانه می‌گویند:

«کشور من با این موضوع کنار نخواهد آمد.»

ما نیز به عنوان پدر و مادری که نقش «سفیر» را بازی می‌کند، دقیقا همین کار را انجام می‌دهیم. از طریق نشان دادن توجهات خاص رابطه خوبی با بچه‌هایمان برقرار می‌کنیم. ما پدر و مادرها تا عمر داریم به فرزندمان توجه می‌کنیم. هر از گاهی نیاز داریم که قاطعانه ایستاده و از موضع خود پایین نیاییم، محدودیت‌های خاصی قائل شویم و آنها را به مرحله اجرا در آوریم.

شادترین کودک محله
 
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها