تعداد بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶ - 2022 30 July
author
خبرنگار: امید شهدان

منتخبین مردم در شوراهای شهر نی‌ریز، استهبان، سروستان، مشکان، قطرویه، رونیز و ایج با هم دیدار کردند.

تَقیه کارشناس شوراهای شهرستان در استانداری فارس که به همراه رئیس شورای اسلامی فارس یکشنبه ۲ اَمرداد در سالن اداره تبلیغات اسلامی نی‌ریز حضور یافته بود هدف از برگزاری این کارگاه را همفکری و آموزش اعضا در دور ششم عنوان کرد و گفت: شوراهای شهر حق و حقوقی دارند که ناظر بر اعمال اداراتی همچون آبفا، برق، مخابرات و... می‌باشند. شورای شهر، شورای شهرداری نیست بنابراین در تبلیغات محیطی نام شورا نباید در کنار شهرداری قرار بگیرد.

او با بیان این مطلب گفت: بسیاری از شهرستانهای استان به دنبال ساختمانی برای شورای شهرستان نیستند که در واقع وظیفه اصلی فراهم نمودن ساختمان فرماندار هر شهرستان است.

در تبلیغات محیطی نام شورا در کنار شهرداری نباید بیاید

تقیه ادامه داد: انتخابات هیئت رئیسه شورا در پیش‌ است، باید با اتحاد و همدلی و به دور از هر کینه شخصی به افرادی رأی دهید که باعث پیشرفت و عمران شهر شوند.

این مقام مسئول، افزود: چنانچه قصد استیضاح و طرح سؤال از شهردار داشتید اولاً باید خصومت‌ها را کنار بگذارید، خدا را در نظر بگیرید و سپس این طرح را علنی کنید چرا که آبروی مؤمن از حرمت کعبه هم بالاتر است.

کارشناس استانداری در ادامه با تأکید بر وظایف و اختیارات شوراها گفت: شما نباید فقط یقه شهردار را بگیرید، از پشت میز بلند شوید و از مدیران ادارات بخواهید که مشکلات مردم را حل کنند؛ ما از مسئولان محترم هم خواهشمندیم وظایف و جایگاه شوراهای شهر را بدانند.

سید علاءالدین فقیه رئیس شورای شهر نی‌ریز در این جلسه به معرفی مشاهیر و تاریخ باستانی نی‌ریز پرداخت و گفت: نیزه‌ریز اسم قبلی نی‌ریز ‌است، سوابق تاریخی آن به خشایارشای یکم برمی‌گردد و به تعبیری نی‌ریز سابقه‌ تاریخی‌اش از شیراز بیشتر است. نسخ نویس دنیای اسلام نی‌ریزی است و به فرموده مقام معظم رهبری میرزا احمد نی‌ریزی یک قلّه است.

بنده پیشنهادم این است که نام مشاهیر ایران را روی میادین و خیابانها بگذارید تا فرزندان این مرز و بوم با تاریخ کهن بیشتر آشنا شوند.

فقیه گفت: در جلسه‌ای که با رئیس محترم شورای شهر مشهد داشتم خواستم تا اسم یکی از میادین آنجا را به‌نام استاد میرزا احمد نی‌ریزی نام‌گذاری کنند.

ایشان گفتند پس از ارسال مدارک از جانب ما و موافقت شورای شهر مشهد این کار محقق می‌شود.

منتخب مردم در دور ششم، مهم‌ترین دغدغه شهرداریهای شهرستان نی‌ریز را اختصاص سهمیه‌ای از معادن برای شهرداریها جهت عمران و پیشرفت امور عنوان کرد و درخواست نهایی شدن این مسئله را داد.

فقیه همچنین خواست قانون شوراها بازنگری شود و ادارات شأن و جایگاه شوراها را بدانند و از اینکه ادارات پاسخ نامه‌های ارسالی را نمی‌دهند، گلایه کرد.

از حواشی این جلسه عدم حضور تعدادی از اعضای شورای شهر نی‌ریز، آباده‌طشک و کوهنجان بود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها