تعداد بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۱۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴ - 2022 23 July
شهرام مختاری در جلسه بررسی مشکلات ورزش با حضور نماینده مجلس، فرماندار و رؤسای هیئت‌های ورزشی از ریاست اداره ورزش و جوانان استعفاء داد.
author
روزنامه نگار: محمدصادق رجبی

این جلسه چهارشنبه 29 تیر در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد .

در ابتدا شهرام مختاری رئیس ورزش و جوانان با ارائه گزارش مختصری از وضعیت ورزش گفت: من یک آموزش و پرورشی هستم و تا بهمن ماه بازنشسته‌ام و از اول مهر باید به آموزش و پرورش برگردم. خواستارم که نیرویی جایگزین من شود. 

سپس رؤسای هیئتها در مورد وضعیت رشته خود توضیحاتی دادند که مهمترین آن را در زیر می‌خوانید:

- در همه رده‌ها بازیکنان خوبی داریم ولی نگه داشتن آنها در رده بزرگسال سخت است چون ورزش برای آنها درآمدی ندارد و از ورزش جدا می‌شوند.

- صحبت همه رؤسای هیئتها دغدغه مالی است. ولی به‌رغم صنایع و معادن موجود در شهرستان حامی مالی وجود ندارد.

- امیدواریم این جلسه مانند دیگر جلسات نباشد و خروجی کاربردی داشته باشد تا در جلسات بعدی با انگیزه حضور یابیم.

- جلسه هر چه شلوغتر باشد خروجی آن کمتر است بهتر است شورای ورزش احیاء شود و با جلسات مستمر به مشکلات ورزشکاران و هیئت‌ها به صورت تخصصی رسیدگی کند تا نتیجه بهتری حاصل شود.

- دنبال درآمد پایداری برای ورزش باشیم تا هر روز نگران حامی مالی نباشیم.

- مسئولان شهر نسبت به ورزش خواب هستند یا نمی‌خواهند به ورزش کمک کنند.

- دکتر طهماسبی قول داده‌اند که برای ورزش از فولاد کمک بگیرند ولی هنوز اتفاقی نیفتاده است.

- به جمع 8 تیم برتر کشور در لیگ دو بسکتبال رسیدیم که 7 تیم آن نام یک صنعت را یدک می کشیدند.

- فولاد، شهرداری و نماینده به ورزش به صورت پراکنده کمک می‌کنند که بهتر است تجمیع شود تا بهتر در ورزش هزینه شود و نظارت آن را به شورای ورزش بدهند. اینطور نباشد که رشته‌ای روابط عمومی بهتری دارد و بودجه‌ای بگیرد  و فعالیت نکند.

- همه کمک های پراکنده در نهایت 100 میلیون نمی‌شود.

- پول فروش آب به استخر قرار بود به ورزش برگردد ولی این اتفاق نیفتاد. باید شورای ورزشی وجود داشته باشد تا پیگیر این مسائل باشد.

- با اینکه این اداره اسم جوانان را یدک می‌کشد هیچ فعالیتی در این حوزه دیده نمی‌شود.

- در قسمتی از شهر برای دوچرخه و پیاده‌روی بانوان مکانی اختصاص دهید.

- اگر قهرمانانمان را کم رنگ کنیم انگیزه برای ورزشکاران در رده‌های پایه کمتر می‌شود.

- آموزش و پرورش برای استعدادیابی با هیئتها همکاری ندارد.

- خوابگاه داریم ولی تجهیزات ندارد و قابل استفاده نیست.

- ورزش مسئولین را راه‌اندازی کنیم تا راحت‌تر و خارج از روال اداری بتوان از آنها کمک گرفت.

فرماندار بعد از شنیدن صحبتهای رؤسای هیئتها گفت: هر هیئت باید برنامه راهبردی و هدفمند داشته باشد تا ما از آنها پشتیبانی کنیم و ما اراده داریم کاری در ورزش انجام شود. از ورزشها سرکشی می‌کنیم.

مختار یوسفی افزود: در میان صحبتها 90 درصد مشکلات مالی مطرح بود، 8 درصد هم زیرساختها و 2 درصد هم همت. به نظرم باید برعکس باشد 90 درصد همت باشد و بقیه مهیا می‌شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در حوزه ورزش بازنشستگی نداریم و آقای مختاری از مدیریت بازنشسته می‌شود ولی در ورزش از وجودش استفاده می‌کنیم.

فرهاد طهماسبی ادامه داد: همه مجموعه‌ها چه ورزشی، چه دولتی و مردم همه درخواست دارند فولاد پول بدهد تا کار انجام شود و این نشدنی است. در شهرستان ظرفیتها زیاد است باید از بقیه هم کمک گرفت.

او افزود: دراین حوزه اگر کمکهایی انجام شود تحت نظارت شورای ورزش و فرماندار و نماینده باید باشد تا با توجه به فعالیت هیئت‌ها به آنها کمک شود. همچنین از واحدهای صنعتی می‌خواهیم یک مینی‌بوس اضافه بر سازمان خود در اختیار ورزش قرار دهند تا مشکل اعزام نداشته باشیم.  واحدهای صنعتی نباید از مسئولیتهای اجتماعی شانه خالی کنند و با آنها جلسه می‌گذاریم تا به ورزش کمک کنند. از معدن شهرداری هم درصدی به ورزش اختصاص می‌دهیم.

نوشتنی است در این جلسه به جز رؤسای هیئت‌های ورزشی، ورزشکاران نیز حضور داشتند و در میانه جلسه همه حاضرین، ورزش کششی انجام دادند. 8 رئیس هیئت در این جلسه حضور نداشتند.
در پایان از مربیان که در لیگ تندرستی همکاری داشتند تقدیر شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها