تعداد بازدید: ۹۸۹
کد خبر: ۱۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ - 2022 17 July
چهره‌هایی که به واسطه هنرنمایی در رئالتی‌شو احسان علیخانی به چشم آمدند
نویسنده : گردآوری: محمد جلالی

مسابقه جوکر علاوه بر جذابیت‌هایی که داشت، موقعیتی فراهم کرد تا چند چهره درجه یک بتوانند قدرت بازیگری و شوخ‌طبعی‌شان را به رخ بکشند و بیش از پیش به مخاطبان معرفی شوند. این بازیگران با حضور در جوکر به پدیده‌های تبدیل شدند و همین مسئله هم روی انتخاب‌های بعدی‌شان در آثار مختلف اثر گذاشت.

عباس جمشیدی‌فر
در نقش‌های کمدی او را زیاد دیده بودیم اما در جوکر انگار با عباس جمشیدی‌فر دیگری روبه‌رو بودیم. کارهای او برای نخندیدن، به موقعیتی برای خنداندن بقیه تبدیل شد. هروقت خنده‌اش می‌گرفت یا با دست لپ‌هایش را نگاه می‌داشت یا سرش را با آتل دست محکم می‌بست یا چسب می‌چسباند روی دهنش. جوکرتایم جمشیدی‌فر یکی از خنده‌دارترین جوکرتایم‌های سری دوم بود. شروع کرد به نواختن سنتور و وقتی همه آرام گرفته بودند، صدای مجری برنامه رادیویی گل‌های تازه را تقلید کرد و گفت: «گل‌های داوودی تقدیم می‌کند.» بعد هم از ایمان صفا خواست نقش مار را بازی کند وحید آقاپور را نیش بزند. حتی بعد از بیرون رفتن از مسابقه، به عنوان زامبی برگشت و با آن دستگاه لرزان همراه با بهنام تشکر موقعیت عجیب و خنده‌داری را ایجاد کرد. در فینال هم یکی از بامزه‌‌ترین شرکت‌کننده‌ها بود اما چند پروژه اصلی‌اش به خصوص جوکرتایمی که طراحی کرده بود با دخالت‌های یوسف تیموری موفقیت‌آمیز پیش نرفت.


غلامرضا نیکخواه
غلامرضا نیکخواه سال‌هاست به عنوان بازیگر فعالیت می‌کند اما با ورود به جوکر، ابعاد جدیدی از شخصیتش را به نمایش گذاشت. او پدیده سری اول جوکر بود. مهمترین ویژگی‌اش این بود که در عین جدیت، جوک‌های بامزه می‌گفت و چندوقت یکبار به بهانه آب آوردن زانو، شروع می‌کرد به انجام حرکات موزون. نیکخواه از هر موقعیتی به نفع خنداندن استفاده می‌کرد. جذابترین بخش حضورش در سری اول به جوکرتایمش برمی‌گشت. با لباس و وسایل شعبده‌بازی، موقعیتی جدید و جذاب طراحی کرد و خیلی مسلط آن را پیش برد. اجرای موسیقی رپ به همراه امیرمهدی ژوله هم جزو نکات مهم حضورش در جوکر بود. این رپ‌خوانی به قدری مورد توجه قرار گرفت که کلیپ آن هم با اسم نیکخواهی‌ها منتشر شد. در فینال قدرتمندتر و با یک دبه آب زانو به میدان آمد. ذهن‌خوانی و اجرای موسیقی و جوکرتایم جذابش از جمله نکات مهم حضورش در این فصل بود.

حامد آهنگی
حامد آهنگی به واسطه حضور در «خندوانه» و اجرای «شب آهنگی» چهره شناخته شده‌ای بود اما با جوکر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد. او از جمله شرکت‌کننده‌هایی بود که تمام مدت تلاش می‌کرد موقعیت‌هایی خنده‌دار ایجاد کند. آهنگی از تمام موقعیت‌های خلق شده توسط دیگران هم به نفع خودش استفاده می‌کرد و استاد تبدیل کردن تهدیدها به فرصت بود. مجموعه‌ای از جوک و شوخی و موسیقی و حرکات موزون و تغییر لهجه را کنار هم پیش می‌برد و خسته هم نمی‌شد و درست موقعی که داشت به زور خنده‌اش را کنترل می‌کرد، با خواندن یک شعر ژاپنی یا انجام حرکات موزون، روی شرایط مسلط می‌شد. در فینال، به عنوان جوکر دستش برای خلق موقعیت‌های خنده‌دار بازتر بود. برگ برنده اصلی را در جوکرتایم قسمت آخر فینال رو کرد. نمایشی بی‌نظیر اجرا کرد و تا وقتی یوسف صیادی را نخنداند دست برنداشت.

سیروس میمنت
سیروس میمنت سالیان سال است که هم به عنوان نویسنده و هم بازیگر در آثار مهمی حضور پیدا کرده اما تا پیش از این هیچ‌وقت تا این حد با ویژگی‌های جذابش مواجه نشده بودیم. درست مثل غلامرضا نیکخواه به خاطر چهره جدی و سن و سال به نسبت بالا و موهای سفید، انتظار نداشتیم موقعیت‌های خنده‌داری از او ببنیم. بلافاصله بعد از ورودش با خواندن چند شعر و تعریف کردن چند خاطره تکلیف همه با او روشن شد. وقتی کنار دست مجید واشقانی روی سن رفت و همراه او یک آهنگ رپ اجرا کرد بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. نکته قابل توجه درباره میمنت همراهی‌اش با شرایط مختلف بود. در سری اول به راحتی حرکات موزون را پذیرفت و در استخر آب خیالی شنا کرد. در سری دوم هم در جوکرتایم ژوله نقش کتلت را خیلی دقیق اجرا کرد و وقتی هم درخشانی از او خواست پاچه‌هایش را بالا بزند هیچ مقاومتی نکرد.

ایمان صفا
ایمان صفا هم جزو بازیگرانی بود که بارها بازی‌اش را دیده بودیم اما مواجه شدن با خود واقعی‌اش برایمان جذاب بود. در سری اول موقع جوکرتایم عباس جمشیدی‌فر در نقش یک مار خزید و زبانش را بیرون آورد و وحید آقاپور را نیش زد و همزمان آقاپور و سپند امیرسلیمانی را به خنده انداخت. صفا از این تمهید در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد و حتی در سری دوم هم نقش مار را ادامه داد. خاطره‌اش درباره آموزش زبان انگلیسی برای رفتن به سفر هم جزو موقعیت‌های جالب سری دوم جوکر بود. ایمان صفا یک جورهایی هم پای حرکات موزون برق‌نورد بود و اصلاً کم نمی‌آورد. در فینال هم چند موقعیت جذاب رقم زد. در جوکرتایم جمشیدی‌فر «مار» شد و در جوکرتایم علیمردانی نقش «شتر تفو» را بازی کرد و در هردو هم کاملاً موفق بود.

یوسف تیموری
ماجرای یوسف تیموری با بقیه فرق داشت. او پیش از جوکر هم به اندازه کافی شناخته شده و محبوب بود اما حضورش در جوکر باعث شد مخاطبان به شناخت جدیدی از او برسند و تحسینش کنند. در سری اول مدام با یوسف صیادی شوخی می‌کرد و نهایتاً وقتی با صیادی به مرحله آخر رسید، به نفع او کنار رفت تا رفاقتش را نشان دهد. این حرکت با تحسین زیادی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد. در سری دوم باز هم تمام مدت مشغول شوخی‌ با دیگران بود و حتی در جاهایی شوخی‌هایش اعصاب سایرین را بهم ریخت اما در پایان، وقتی نام زنده‌یاد علی انصاریان به میان آمد نتوانست خودش را نگه دارد و گریه‌اش گرفت. بعد هم به خاطر چکیدن اشک‌هایش در برنامه‌ای شاد، از همه عذر خواست و گفت خنده‌ای را نثار علی می‌کند و از بازی بیرون می‌رود. این حرکت تیموری باعث شد محبوبیت بسیار زیادی به دست آورد.
برگرفته از وب سايت «فيلم نيوز»

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
0
نازنفس هرکه یه زره بخنی رو لبامون بنشونه.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها