تعداد بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۱۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵ - 2022 16 July
امام جمعه موقت نی‌ریز ضمن تأکید بر امر به معروف و نهی از منکر توصیه کرد که باید مراقب آبروی افراد باشیم.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 24 تیرماه، با بیان این که همه ما نیازمند امر به معروف و نهی از منکر هستیم، عنوان داشت: «باید مراقب اعمال و رفتار و سکناتمان باشیم. امر به معروف که فقط تار موی چند دختر نیست؛ بالاتر از منکر، همین مشکلات کم‌آبی و اسراف، محیط زیست، حق معادن و ... است.»

مراقب آبروی افراد باشیم


ایشان نکات اخلاقی مهمی در جهت حفظ آبروی دیگران مطرح کرد که فایل صوتی آن را در ضمیمه همین گزارش آورده‌ایم.


وی به لزوم وحدت مردم و مسئولان در شهرستان تأکید کرد و گفت: «برخی افراد مردم را گوشت قربانی کرده‌اند و آنها را متضرر می‌کنند. ما نیاز به وحدت داریم؛ ولی بعضی‌ها مردم را به هم می‌ریزند و در شرایطی که باید روی مشکلات شهرستان از جمله نواقص بیمارستان، حق معادن و... تمرکز کنیم، انرژی‌مان صرف مسائل بی‌ارزش می‌شود.»


خطیب جمعه نی‌ریز به سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: «نظارت استصوابی شورای نگهبان باید شامل همه باشد. مراقب آبروی افراد باشیم. امام فرمود شورای نگهبان جای حساسی است. نماینده مجلس، رئیس‌جمهور و اعضای مجلس خبرگان با نظارت شورای نگهبان انتخاب می‌شوند. برخی افراد با نظارت استصوابی مخالفند و مرتب کنایه می‌زنند. اما شورای نگهبان باید محکم بایستد و ملاحظه این جناح و آن جناح را نکند. باید مراقب فلان شخص منحرف و گمراه و همچنین حرکات نمایندگان مجلس فعلی باشند؛ اینها ممکن است بخواهند دوباره انتخاب شوند و از مردم رأی بگیرند. شورای نگهبان باید اوضاع و احوال نمایندگان را بررسی کند که چگونه رفتار و با چه کسانی نشست و برخاست می‌کنند. نمایندگان مجلس باید با محرومان همراه باشند. مسئولان اعم از قوه قضائیه، مقننه و مجریه و روحانیت و آنهایی که دستی بر آتش دارند، باید با مردم همراه باشند. این انقلاب، انقلاب پابرهنه‌ها، محرومان و زجر‌کشیده‌ها است. اینها هستند که پای انقلاب ایستاده‌اند؛ نه انسانهای از خدا بی خبر که دنبال جیب خودشان هستند.»


حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی را گرامی داشت و گفت: «باید از بهزیستی حمایت کرد. چرا که کارهای خوبی صورت گرفته است از جمله: ارائه خدمات توانبخشی به سالمندان و کودکان معلول، اورژانس اجتماعی، تسهیلات اشتغالزایی، آزمایشگاه، غربالگری کودکان و ... .

معلولیت محدودیت نیست و ما باید سعی کنیم با حمایت از آنها، صنایع دستی معلولان را به همدیگر هدیه دهیم.»


*****


در بین دو نماز، ضمن تقدیر از رضا توکلی رئیس دفتر سابق شورای نگهبان شهرستان نی‌ریز، حجت‌الاسلام عقیل شفیعی رئیس دفتر شورای نگهبان نی‌ریز و رئیس حوزه علمیه امام صادق، سخنرانی کرد.

مراقب آبروی افراد باشیم


وی یکی از مهمترین نهادها در نظام جمهوری اسلامی را شورای نگهبان دانست و گفت: «کار شورای نگهبان، تأیید صلاحیت افراد است تا از ورود ناخالصی‌ها به ارکان نظام جلوگیری شود. ما هم با همه توان آماده و ایستاده‌ایم و اجازه نخواهیم داد کسی که ذره‌ای ناخالصی داشته باشد، در جایگاه نمایندگی شما مردم قرار گیرد. »


وی ضمن تشکر از زحمات توکلی رئیس پیشین، افزود: «اگر کسی با این مشخصات را می‌شناسید که جوان، مؤمن، متعهد، انقلابی و ولایی، مدیر و مدبر است، معرفی کنید تا در بدنه سازمان شورای نگهبان قرار گیرد و در انتخابات مهم آتی آرامش را به شما مردم منتقل کنیم و انتخابات را با سلامت کامل به ثمر برسانیم.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها