تعداد بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹ - 2022 09 July
مدیر پیشین آبفا در جلسه تودیع و معارفه:
مدیر پیشین آبفا در جلسه تودیع و معارفه گفت: تنش آبی داشتیم اما بحران نه!
author
خبرنگار: امید شهدان

بهرام قره‌چاهی در این جلسه که ۱۱ تیرماه با حضور صادق‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس در فرمانداری برگزار شد با تقدیر از کسانی که در این مدت او را یاری کرده‌اند گفت: «لازم است بگویم مدیریتی که روز اول تحویل گرفتم اکنون با وضعیت مطلوب‌تری تقدیم می‌کنم، در زمان ورود بنده وضعیت بغرنجی آب آشامیدنی روستاها را تهدید می‌کرد و نتیجه آن اعتراض و تجعمات مردمی بود. با درایت کارکنان زحمتکش اداره توانستیم در زمستان سال گذشته اقدامات مهمی به ثمر بنشانیم که در فصل گرما مردم از شرایط راضی باشند.»

قره‌چاهی با اشاره به اینکه نی‌ریز رتبه دوم استان فارس از نظر وسعت قرار دارد، به حجم آبرسانی‌ها اشاره کرد و تصریح نمود: «خدا را شکر اینک بحران جدی آب در شهرستان نداریم، شاید ۱ الی ۲ مورد تنش داشته باشیم اما بحران وجود ندارد.»

قره‌چاهی مدیر پیشین: به دلیل مشکلات خانوادگی ترک دیار می‌کنم. 

 

او با اشاره به عملکرد ۲۶ ماهه خود در امور آبفا، خاطر نشان ساخت: «روستاهایی داشتیم که سالهای زیادی بی‌آب بودند ولی توانستیم حداقل آب آشامیدنی را به آنان برسانیم.»

مدیر سابق آبفا این را هم گفت: «بنده در شهرستان نی‌ریز هم مهمان بودم و هم صاحب‌خانه! دوران مهمانی‌ام برمی‌گردد به زمانی که به مردم نجیب نی‌ریز خدمت می‌کردم در آینده هر جا که انتقال یابم خود را فرزند این دیار می‌دانم و اولویتم همشهریانم هستند و مطمئن باشید کوتاهی نخواهم کرد.»

در ادامه علی‌جان صادق‌پور مدیرعامل آبفا فارس به تصمیمات جدید اشاره کرد و گفت: «مدت‌ زیادی خانواده آقای قره‌چاهی در شیراز سکونت داشتند و مرتب تقاضا می‌نمودند که محل خدمت ایشان را تغییر دهند، واقعاً برای ما هم عزل و نصب در این برهه خشکسالی کار دشواری بود چرا که برای حوزه آبرسانی نیازمند نیرویی کارآمد و با تجربه بودیم اما با پیگیری‌ فراوان آقای قزل‌بیگلو که یکی از مدیران موفق استان بود به این سمت برگزیدیم؛ چرا که بسیاری‌از فرمانداری‌ها خواهان ایشان بودند اما جناب یوسفی فرماندار نی‌ریز زرنگی کرد و در نهایت صاحب این قرعه نی‌ریز شد.

مدیرعامل آبفا استان: در فارس چاهی به عمق بیش ‌از ۶۱۰ متر داریم!

بنده مطمئنم ایشان با تجارب خوبی که دارند و با الگوبرداری از مهندس قره‌چاهی در راستای تداوم پروژه‌ها با سرعت بیشتر و با انرژی جدید سکان هدایت این اداره را بر عهده خواهند گرفت و امیدواریم شاهد گام‌های استوار ایشان در شهرستان نی‌ریز باشیم.»

مدیرعامل به عمیق‌ترین چاه کشور در استان فارس اشاره نمود که به بیش ‌از ۶۱۰ متر می‌رسد و به معنی خالی شدن سفره‌های آب زیرزمینی است. بنابراین راهی جز صرفه‌جویی و مدیریت مصرف از سوی مشترکان وجود ندارد.

صادق‌پور گفت: «یاد دارم زمانی منطقه رودخور نی‌ریز گندم کل استان فارس را تولید می‌کرد اما الان در تأمین آب شرب مردم آنجا با مشکل مواجه‌ایم.

نیاز است مسئولان محترم در بحث استحصال، مصرف، تأسیسات و تجهیزات  شرکت آبفا را در این مقطع پرتلاطم یاری رسانند و ان‌شاءا... شاهد نزول رحمت الهی باشیم تا وضعیت مطلوب‌تری داشته باشیم.»

مختار یوسفی نماینده عالی دولت در شهرستان نی‌ریز گفت: «مسئولان هر چه می‌توانند قدر پُست و جایگاهی که دارند، بدانند چرا که هزینه آن را شهداء پرداخت نموده‌اند. ما از تلاشهای ارزشمند و جهادی مهندس قره‌چاهی تقدیر و تشکر می‌کنیم و از مدیر جدید تقاضامندیم مانند مدیر سابق برای اعتلا و سربلندی نی‌ریز گام بردارد تا بار سنگین مسئولیت را به سر منزل مقصود برسانیم.» 

در ادامه جلسه ابوذر قزل‌بیگلو مدیر جدید آبفا گفت: «خوشحالم که سعادت نصیبم شد تا به عنوان نماینده دستگاه متولی تأمین آب شرب در شهرستان نی‌ریز خدمت مردم این دیار باشم، امیدوارم با وجودی که شرق فارس از لحاظ منابع آبی دچار فقر است با کمک خدا و لطف مدیرعامل و مسئولان محلی شاهد معضل آب نباشیم.

او ارتباط مؤثر با شوراها و مسئولان را سرلوحه کارش دانست و گفت: «در واقع شرط موفقیت اینجانب در این است که  برای مردم شریف در زمینه سقایی انجام وظیفه کنم.»

نوشتنی‌است؛ قزل‌بیگلو دارای مدرک مهندسی عمران، متولد ۱۳۶۰ خورشیدی و اهل فراشبند، سابقه ۳ سال رئیس آبفا روستایی قیروکارزین دارد و پیش‌ از این مدیریت آبفا بختگان را بر عهده داشته است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها