تعداد بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۱۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲ - 2022 09 July
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

شهرداری نی‌ریز
1- امیدوارم تا اتفاق ناگواری نیفتاده است، فکری برای روشنایی بازار گیوه‌دوزان کنید. چون شبها بسیار تاریک است و پله‌های ساخته شده مشخص نیستند.
2- لطفاً بگویید چرا بلوکهای دور بولوار شهید زردشت را با وجود این که سالم بودند برداشته و با هزینه زیادی تبدیل به سنگ کرده‌اید؟ آیا این پولها جای دیگری برای خرج شدن نداشت؟ این همه پیاده‌رو خراب و...
3- اطراف درختان چنار دو طرف بولوار ولایت پر از خار و خاشاک است. لطفاً در مورد پاکسازی آنها اقدام کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
1- با احترام و ضمن عرض پوزش از شما شهروند گرامی، به استحضار می‌رساند انجام عملیات روشنایی پارکها، میادین و محوطه‌هایی که روشنایی آنها بر عهده شهرداری است، برعکس برخی پروژه‌های دیگر مستلزم تخصیص وجه نقد است و به دلیل مشکلات مالی، پروژه‌های مربوط به روشنایی شهر، دچار تأخیر شده است. البته روشنایی تمامی پارکها، معابر و میادین شهر نی‌ریز و همچنین منطقه مورد نظر شما از چند ماه پیش در دستور کار شهرداری قرار دارد و بر اساس بودجه شهرداری و نقدینگی که امکان‌پذیر است، درحال اجرا می‌باشد. ان‌شاءا... منطقه مورد نظر نیز اجرا خواهد شد.
(آقای کارزما، مسئول تأسیسات)
-//-
2- با سلام خدمت شهروند محترم، تک‌لبه‌های بولوار شهیدزردشت به علت این که در فضای رطوبت قرارگرفته، سولفیده شده و تخریب لایه‌ای داشته و قابل رنگ‌آمیزی نبوده و چهره ناپسند و غیر فنی در آن منطقه ایجاد کرده بود. هزینه مرمت و رنگ‌آمیزی این تک‌لبه‌ها تقریباً با هزینه تعویض تک‌لبه‌های بتنی با تک‌لبه‌های سنگی برابری می‌کرد؛ لذا با طی تشریفات قانونی لازم در شورای اسلامی شهر و تصویب در شورای اسلامی، به عنوان پارلمان محلی و به نمایندگی از مردم، پروژه اجرا شده و این پروژه بخشی از محور تاریخی مجاور مسجد جامع کبیر تا ورودی شهر نی‌ریز است که باید با سنگفرش انجام شده در خیابان امام مهدی در مجاورت مسجد جامع کبیر نیز هماهنگی و یکنواختی لازم را داشته باشد. ان‌شاءا... در آینده این خیابان به یکی از فاخر‌ترین محور‌های شهر نی‌ریز تبدیل خواهد شد که باید تعویض و از سنگهای چینی درجه یک و فاخر نی‌ریز استفاده می‌گردید که هم‌اکنون بولوار یادشده به یکی از زیباترین بولوارهای نی‌ریز تبدیل شده است.
از این که ما را جهت ساخت شهری زیبا یاری می‌رسانید، سپاسگزاریم.
(آقای پیوندی، مسئول عمران)
-//-
3- ممنون از تذکر شهروند محترم، مورد ذکر شده در اولین فرصت بازدید می‌شود و پاکسازی صورت می‌گیرد.
(آقای خالقی، مسئول فضای سبز)
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - فرماندار ی
خدا وکیلی یک سؤال برایم پیش آمده؛ آقای شهردار و فرماندار و... در نی‌ریز برای تفریح با خانواده کجا می‌روند؟ خدایی در نی‌ریز یک مکان تفریحی زیبا و دلباز وجود دارد که ما با خانواده به آنجا برویم؟ نی‌ریز جزو شهرهای دلگیر و بدون تفریح و سرگرمی است؛ فکری به حال مردم بکنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با احترام به نظر شما شهروند گرامی، همان‌گونه که مطلع هستید، محدوده عملکرد شهرداری هر شهر صرفاً در محدوده طرح تفصیلی همان شهر تعریف شده است. بنابر‌این احداث مراکز تفریحی همچون پارکها و شهربازی‌ها در شرح وظایف شهرداری‌ها قرار دارد که در طول شورای پنجم و ششم و مدیریت فعلی شهرداری، احداث بیش از 5 پارک در نقاط مختلف شهر در دستور کار شهرداری قرار داشته و بدیهی است اجرای پروژه‌های شهرداریها بر اساس بودجه محقق شده سالانه که به عوارض پرداختی توسط شهروندان وابستگی شدید دارد در حال انجام است. هم‌اکنون بزرگترین مجموعه تفریحی، ورزشی، آموزشی شهرستان در پارک آزادی که با مشارکت مجتمع فولاد در حال اجرا است. احداث بوستان نیایش، بوستان فرهنگ، بوستان صحن شهدا، بوستان معراج و تجهیز و نوسازی بوستان گلستان و بوستان معلم نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.
(آقای مهندس فرغت، شهردار نی‌ریز)
-----------//-----------

شورای شهر نی‌ریز
معمولاً همه ادارات در اوایل سال ارتقاء شغلی دارند و یک سری امتیاز مثبت برای کارکنان چندین ساله خود در نظر می‌گیرند. ولی متأسفانه شهرداری ارتقاء شغلی که ندارد هیچ، پس روی شغلی هم دارد. حداقل برای کارکنان چندین ساله ارزش و احترامی قائل باشید و تجدید نظری در مورد سمتهای جدید داشته باشید.

پاسخ شورای شهر نی‌ریز:
سلام علیکم، صرف نظر از این که سؤال مطرح شده توسط جنابعالی مبهم و غیر شفاف است، اما به جهت تنویر افکار عمومی به استحضار مردم شریف شهر می‌رساند: شهرداریها نهادی وابسته به وزارت کشور هستند و احکام کارگزینی کارمندان، نحوه محاسبه حقوق، دستمزد و شرایط استخدامی و انتصابات در موارد مشابه این چنینی در شهرداریها تابع آیین‌نامه استخدامی بوده و در سال جاری نیز احکام کارگزینی مطابق مصوبه هیئت محترم وزیران و با تأیید استانداری فارس صادر شده است. ضمناً بر پایه قانون وظایف شوراها و شهرداریها، تغییرات در پستها و جابه‌جایی مدیران شهرداریها بر عهده شهرداری می‌باشد و شورای شهر در راستای ارزش نهادن به زحمات کارکنان خدوم شهرداری، در چندین مورد بنا به پیشنهاد شهردار محترم، اقدام به تشویق کارکنان فعال نموده است.
-----------//-----------

ورزش و جوانان
لطفاً توضیح دهید که چرا افزایش چند برابری هزینه سانس استخر داشتید؟ لطفاً پیگیری کنید وجواب دهید.
 قیمت استخر در استهبان ۳۰ هزار تومان، در هرات ۲۵ هزار تومان و در نی‌ریز 50 هزار تومان است. علت چیست؟

پاسخ ورزش و جوانان:
پاسخ مسئول استخر: بلیت استخر یک سال است که هیچ افزایش قیمتی نداشته. با وجود نامه اداره کل ورزش و جوانان مبنی بر افزایش 30 درصدی امسال، هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته‌ایم.
-----------//-----------

شبکه بهداشت و درمان
نظام پزشکی
لطفاً از شبکه بهداشت و درمان بخواهید در صورت امکان متخصص طب سنتی ایرانی هم در نی‌ریز حضور یابد. اگر در سلامتکده طب سنتی فسا که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی است حضور یابید، از تعداد زیاد متقاضیان نی‌ریزی تعجب خواهید کرد.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
با سلام و احترام، حضور هر متخصص و پزشکی به صورت خصوصی، با هماهنگی نظام پزشکی می‌باشد و شبکه بهداشت و بیمارستان، تنها در حضور پزشکان طرحی و استخدامی دخالت دارد.

پاسخ نظام پزشکی:
سلام و درود ،حتماً پیگیری می‌شود.
-----------//-----------

انجمن صنفی سنگبری‌های نی‌ریز
چرا تاکنون هیچ صورت مالی حسابرسی شده‌ای در مجمع عمومی و به شرکتهای سنگبری که همگی سهامدار این شرکت هستند ارائه نکرده‌اید؟ و در واگذاری پیمانکاری‌های شهرک، هیچ مناقصه رسمی اعلام نمی‌کنید؟

پاسخ انجمن صنفی سنگبری‌های نی‌ریز:
باسلام و احترام خدمت پرسشگر محترم، صورتهای مالی انجمن صنفی کارفرمایی سنگبریهای نی‌ریز از بدو تأسیس تا سال 1397 در مجامع عمومی انجمن به طور منظم بررسی و تصویب شده است. صورتهای مالی سالهای 1398، 1399 و 1400، به دلیل شیوع کرونا و نبود زیر‌ساخت جهت برگزاری مجامع به صورت الکترونیک و در راستای عمل به دستور‌العملهای ستاد کرونا برگزار نشده است. اولین مجمع عمومی حضوری انجمن جهت بررسی صورتهای مالی سالهای 1398 و 1399 و 1400 در سال جاری برگزار می‌گردد. در راستای برگزاری مجامع به صورت مجازی (در صورت ضرورت) بستر لازم فراهم شده و مراحل آزمایشی آن در حال طی شدن است.

در خصوص واگذاری پیمانکاریهای شهرک، اگر سؤال شما در حوزه ایجاد زیر‌ساخت است که موضوع به شرکت شهرکهای صنعتی مربوط است و اگر در خصوص تأمین آب، کمپرسی و لودر جهت ارائه خدمات می‌باشد. به دلیل این که ارائه‌کنندگان خدمات در این حوزه محدود هستند، برگزاری مناقصه موضوعیت ندارد و هر شخص حقیقی و حقوقی که آمادگی ارائه خدمات ذکر شده را داشته باشد، در صورت داشتن اهلیت، زمینه همکاری گسترده با ایشان وجود دارد و می‌تواند به دفتر تشکل مراجعه نماید. اما به نظر می‌رسد سؤال کننده محترم از اعضای انجمن صنفی نمی‌باشد و از حداقل اطلاعات اساسنامه بهره‌مند نیست.
-----------//-----------

توزیع برق
لطفاً روشنایی پایه‌های برق بولوار سرداران را تعمیر کنید.
مخصوصاً روشنایی پایه نبش خیابان شهید کاتوزیان. این نقطه محل عبور خط‌کشی عابر پیاده است که هنگام شب نقطه حادثه‌خیزی است.

پاسخ توزیع برق:
با سلام، در خصوص درخواست همشهری گرامی، به استحضار می‌رساند با توجه به نیاز و تأمین برق پایدار در فصل تابستان و پیشگیری از خاموشی‌های ناشی از کمبود تولید در بخش خانگی، شرکت توانیر اقدام به برنامه‌ریزی جامع و گسترده جهت مدیریت بار شبکه و صرفه‌جویی در بخشهای غیر خانگی نموده که یکی از این بخشها، روشنایی معابر بولوارها و میادین است و این مدیریت طی سهمیه اعلامی شرکت توانیر، اقدام به یک در میان نمودن روشنایی معابر بولوارها کرده است و پس از گذر از پیک تابستان، مجدداً روشنایی بولوارها اصلاح می‌شود. 
ضمناً از تمامی همشهریان تقاضا می‌شود نسبت به بهینه نمودن مصرف انرژی و مدیریت مصرف، اقدام کنند تا تمامی هموطنان از نعمت برق برخوردار شوند.
-----------//-----------

شورای ترافیک
تقاطع خیابان بسیج و جانبازان، نیاز مبرم به چراغ راهنمایی دارد.لطفاً اقدام کنید.
-----------//-----------

مسئولان مربوط
خواستم به عنوان یک شهروند از جناب آقای منوچهر فرج‌زاده به خاطر برگزاری جشنواره دو برای دانش‌آموزان ابتدایی تشکر و قدر‌دانی کنم.

ولی مایه تأسف است که در قرن 21 هنوز موانعی برای برگزاری جشنواره برای دختران آن هم در سطح ابتدایی وجود دارد. این دختران در آینده همان‌هایی هستند که رأیشان به عنوان نیمی از جامعه سرنوشت‌ساز است.
-----------//-----------

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
 فرمانداری- شورای ترافیک

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها