تعداد بازدید: ۵۳۳
کد خبر: ۱۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱ - 2022 02 July
شهر فرنگ
داستان روز صفر در مورد نحوه و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات ایران می‌باشد.

داستان ریگی در روز صفر

داستان روز صفر در مورد نحوه و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات ایران می‌باشد.

این فیلم (به همراه فیلم شنای پروانه) با دریافت ۵ سیمرغ بلورین از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، رکورددار دریافت بیشترین جایزه در این جشنواره شد.

هر چند در این جشنواره با حواشی هم روبرو شد.

عوامل فیلم سینمایی روز صفر، با اینکه در ۹ شاخه نامزد دریافت سیمرغ از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شده بودند در مراسم اختتامیه حضور نیافتند و بیانیه‌ای اعتراضی منتشر کردند.

در مقابل هم زنده‌یاد فرشته طائرپور، عضو هیئت داوران بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر دربارهٔ سیمرغ «روز صفر» که نزد خود نگه داشته‌ است، گفت: یا سیمرغ را با یادداشت «این تنها سیمرغ بخش فیلم اولی‌های جشنواره ۳۸ است که برنده آن با ناسپاسی برای دریافت آن روی صحنه نیامد.» به موزه سینما می‌فرستیم یا آن را به یکی از فیلم‌های دیگری که یک رأی از این فیلم کمتر داشتند می‌دهیم.

سید سام بهشتی عضو کانون منتقدین و نویسندگان سینمای ایران، روز صفر را اوج تکامل و پختگی کارگردانی از جنس سینما عنوان کرد و افزود: انگار سال‌ها تجربه و شناخت به سینما در طراحی سکانس‌ها نهفته ‌است، میزانسن‌های دقیق با ترکیب بندی‌های خوش رنگ لعاب و تصویربرداری فوق‌العاده و لحظه‌های تعقیب و گریزی که همانندش را در سینما نداشتیم، بهم آمیخته شده ‌است. 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها