تعداد بازدید: ۳۹۸
کد خبر: ۱۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴ - 2022 26 June
نویسنده : بخش مکانیک خودرو هنرستان فنی و حرفه ای شهید دکتر باهنر نی ریز

پاک کردن برچسب‌ها از روی شیشه خودرو برخلاف تصور رایج کار بسیار راحتی است، اما معمولاً به دلیل ناآگاهی از نکات فنی آن را به کاری دشوار و البته پر خسارت بدل می‌کنیم. 

بزرگ‌ترین برچسبی که معمولاً با کندن آن مشکل داریم، برچسبی است که هنگام خرید خودرو در سمت راست شیشه نصب شده است. در این مواقع ممکن است چند باری با ناخن آن را بخراشیم؛ پس از اینکه ناامید شدیم با انواع و اقسام وسایل سابنده نظیر سکه و تیغ به جان شیشه خودروی بینوا می‌افتیم. در انتها وقتی برچسب محکم و استوار سرجای خود باقی ماند و شیشه خودرو خط خطی شد دست از کار می‌کشیم و به جستجو در اینترنت برای پیدا کردن راه‌حل می‌افتیم.  

حال ببینیم چه باید بکنیم؟!

راه‌حل اول: 
یک ظرف آب گرم تهیه کنید. ظرف دیگری از آب گرم را نیز برای پاک کردن نهایی کنار بگذارید. دو قاشق یا حدود ۳۰ میلی‌گرم از پودر شستشوی لباس را در ظرف آب گرم بریزید و آنقدر هم بزنید تا کف کند. یک اسفنج را در محلول آب و کف فرو کرده و بر روی شیشه بکشید و با یک لیسه به‌آرامی برچسب را از شیشه جدا کنید. درصورتی‌که شیشه به‌طور کامل پاک نشد مقداری روغن زیتون یا هر روغن خوراکی دیگر را بر روی برچسب بکشید تا نرم‌ترشود.

راه‌حل دوم:
مقداری تینر فوری تهیه کنید و با پارچه یا پنبه بر روی چسب باقیمانده روی شیشه خودرو بکشید. پس از چند لحظه مشاهده می‌کنید که تینر چسب‌ها را در خود حل کرده و اثری باقی نمی‌گذارد. البته می‌توان از بنزین نیز استفاده کرد، اما تینر فوری اثربخش‌تر است. این روش بر روی بیشتر چسب‌ها جواب می‌دهد.

راه‌حل سوم:
پولیش‌های شیشه می‌توانند آثار برخی چسب‌ها را از بین ببرد. همچنین اگر به خاطر خراش بیش‌ازحد بر روی شیشه خودرو خط و خشی باقی مانده باشد پولیش شیشه در از بین بردن آن‌ها نیز به شما کمک می‌کند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها